Ny La Fuegonita FLASH

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af Starcaster »

Billede

Billede

Det er en sugar pine krop med tynd nitro lak. Pickupper er SD Antiquity Firebird.
Halsen er meget chunky og med 9.5 radius og med. jumbo bånd.
Broen er med kompenserede sadler lavet af Marc Rutters, som også har leveret hals og krop. Jeg mangler lige en volume knap, som han desværre havde glemt at sende med... :roll:

Jeg skal have fundet en smart måde at tæmme diskanten en lille smule, da der ikke er noget tone kredsløb. Hvis der sidder nogen med en god ide, må i gerne byde ind. Jeg tænker en modstand med en kondensator kunne gøre det, men lige hvordan er jeg ikke sikker på. Den vejer næsten ingen ting og spiller og lyder den rigtig fedt. Marc Rutters skal have stor ros for hans flotte arbejde :clap:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af Sasha »

Hvilke pickupper er der tale om? Og hvilken værdi har volumepotmeteret? Måske en lidt lavere modstandsværdi her er dét, der skal til for at tage lidt top af?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Hvilke pickupper er der tale om? Og hvilken værdi har volumepotmeteret? Måske en lidt lavere modstandsværdi her er dét, der skal til for at tage lidt top af?[/quote]

[quote="Starcaster"] Pickupper er SD Antiquity Firebird.[/quote]

Flot guitar. Rutters skulle vist lave noget af det bedste Tele-hardware.

Er Firebirdpickupper ikke ret bright i sig selv ? De gange jeg har prøvet dem i en Firebird har tænkt at de var lige ved at være for bright, specielt den bagerste.

Hvad værdi er volumenpotmeteret ? Måske et 250KΩ kunne tage lidt af biddet. Ellers må du sætte en tonekontrol i hvis der er plads.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af Starcaster »

Tak for det. De måler 7.4 og 6.1 hver især. Potmeteret er 375K. Jeg ville egentlig bare kopiere at der er et tone kredsløb i som er skruet helt op... Det lød ganske fint da de pickupper sad i en Les Paul kopi... Ja ja jeg ved godt at en sådan guitar lyder lidt mindre bright end en tele.... ;)

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af strattitude »

FEd guitar!
Jeg ville selv gerne have enten en cabronita eller som din, en tele med Firebird pickups. Vil gerne have en støjfri tele som er et tonalt alternativ til en alm tele. Gider bare ikke alm humbuckers, men skal have noget med mere klarhed. Letvægt er også kæmpe plus i min bog, da jeg godt kan få ondt i skulderen.
Har du selv samlet den?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af MacG »

[quote="Starcaster"]Tak for det. De måler 7.4 og 6.1 hver især. Potmeteret er 375K. Jeg ville egentlig bare kopiere at der er et tone kredsløb i som er skruet helt op... Det lød ganske fint da de pickupper sad i en Les Paul kopi... Ja ja jeg ved godt at en sådan guitar lyder lidt mindre bright end en tele.... ;) [/quote]

Et 250KΩ volumen pot og en tonekontrol ville nok hjælpe på sagen.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af Smittefar »

Lækkert hegn
Modded guitars were crap right out of the factory

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af Starcaster »

Tak for det Andreas og Smitte! Ja det var netop min plan: at få en tele med lidt mere rocket lyd men samtidig god spank osv som telen er kendt for. Jeg elsker virkelig de her PU'er! De reagerer rigtig fint på attack med overdrive og volume kontrol uden at blive for uldne... Men som sagt er de liiidt skarpe uden tonekontrollen i kredsløbet... De er iøvrigt mikrofoniske, så det skal man lige være beredt på at kunne leve med...

Jeg har selv samlet den og har lavet nogle skrammer fra processen! Det er godt nok delikat sådan noget blødt træ med tynd lak!! Men det er jo meningen at den skal slides naturligt! ;)

Mac: Jeg prøver lige om jeg kan få plads til et tone potmeter inde i "kontrolrummet". Der er rimelig god plads, men jeg ville bevidst ikke have andet end volume på ydersiden... :)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af MacG »

[quote="Starcaster"]Tak for det Andreas og Smitte! Ja det var netop min plan: at få en tele med lidt mere rocket lyd men samtidig god spank osv som telen er kendt for. Jeg elsker virkelig de her PU'er! De reagerer rigtig fint på attack med overdrive og volume kontrol uden at blive for uldne... Men som sagt er de liiidt skarpe uden tonekontrollen i kredsløbet... De er iøvrigt mikrofoniske, så det skal man lige være beredt på at kunne leve med...

Jeg har selv samlet den og har lavet nogle skrammer fra processen! Det er godt nok delikat sådan noget blødt træ med tynd lak!! Men det er jo meningen at den skal slides naturligt! ;)

Mac: Jeg prøver lige om jeg kan få plads til et tone potmeter inde i "kontrolrummet". Der er rimelig god plads, men jeg ville bevidst ikke have andet end volume på ydersiden... :) [/quote]

Jeg er sådan en "compulsive knob twiddler": Jeg kan ikke leve uden en toneknap at skrue på...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af Sasha »

Men hvis man ellers ikke lider af dén slags mindre mentalforstyrrelser, ville en 250-500K modstand i serie med en kondensator på måske 22 eller 47 nF mellem signal og stel nok kunne gøre det ud for tonekontrol "på 10"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny La Fuegonita FLASH

Indlæg af Starcaster »

Tak Søren! Det var lige det jeg tænkte måtte kunne gøre det samme.... Jeg prøver lige og se hvad jeg har liggende i bunden af skuffen, så må jeg se om det hjælper.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen