Kabler og Stik

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
JaDe
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kabler og Stik

Indlæg af JaDe »

Hejsa,

Skal til at lave nye kabler og vil gerne ha' et par inputs og kommentarer.

Til guitar kabler vil jeg anvende Mogami kabler, men er i tvivl om hvilke jacks - Neutrik eller Switchcraft. Talte med en forhandler, der anbefalede Neutrik, da de skulle ha' en bedre mekanisk aflastning, hvis man nu kommer til at hive lidt for meget i kablet. Er der nogen betydelig performance forskel i de to stik ????

Paa mit Board sidder der i dag George L 6mm med de loddefri stik. Da jeg nu alligevel skal i gang med loddekolbe osv, vil jeg desuden gerne ha' et par inputs til om jeg skal udskifte George L kablerne til Mogami eller beholde dem og blot lodde ny stik paa ? Sagt med andre ord, er der nogen betydelig performance forskel mellem Mogami og George L kabler.

Mvh

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kabler og Stik

Indlæg af CobraPizza »

Undskyld, men jeg bruger DiMarzio.. ja de er præ samlede, men de er djævl'me også gode..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kabler og Stik

Indlæg af Jake »

Jeg bruger selv dette stik: <a href="http://www.effektpedaler.dk/product.asp?product=1191" rel="nofollow">http://www.effektpedaler.dk/product.asp?product=1191</a>

Det smarte er, at det ikke fylder noget, og de kvaliteter man ellers leder efter findes også i det stik. Trækaflastningen er ikke helt så god som på visse andre modeller, så jeg ville f.eks ikke bruge det som instrumentstik. Men sålænge du hiver i metalchassiset og ikke i kablet, så holder de i mange år.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kabler og Stik

Indlæg af Starcaster »

Edit: Læste ikke lige hvad du spurgte om, Doh!

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kabler og Stik

Indlæg af Jacob »

Personligt ville jeg vælge at skrotte de George L. stik og køre med mogami kabel, da jeg synes det er så meget federe. Det er mere fleksibelt, mindre "harsk" i toppen, og modsat George L. lyder de dybe strenge af noget..

Switchcrafts flade stik er dejligt pladsbesparende, så hvis du gider betale for dem, ville jeg også vælge at købe dem, men ellers ville jeg ikke tæve med hverken neutrik eller switchcrafts vinkelstik.. Neutrik's har holdt længere for mig, men switchcraft fylder lidt mindre.

JaDe
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kabler og Stik

Indlæg af JaDe »

Jeg siger tak for alle inputs. Har i dag anskaffet Mogami kabler samt Neutrik stik til at udskifte ikke bare guitar kabler, men vil osse i gang med patchkablerne paa boardet, sa det blev hele dynen.

Da mit board ikke er overfyldt med pedaler, skulle Neutrik ikke give plads problemer.

Endnu engang tak

Mvh

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen