Sovtek Big Muff - Hjælp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af DarkoPage »

Jeg har byttet mig til sådan en fætter her:

[attachment=1]

Det er en Electro Harmonix/Sovtek "Bubble Font Green Russian" Big Muff V7 3. udgave, hvis der skulle være nogle der går op i sådan noget. ;)

Jeg åbnede den selvfølgelig op for lige at tjekke "under motorhjelmen" og der var med det samme noget der sprang i øjnene.

[attachment=0]

Der er vist en eller anden der har haft den på grillen... :crazy:

Her er et billede af en tilsvarende model:

Billede

Som man kan se, mangler der noget... Den er blevet modificeret til at have udtag til strømforsyning, og det er også der hvor komponenten mangler, at ledningerne til strømforsyningsstikket er loddet på, så mit umiddelbare gæt vil være, at det er i den forbindelse den er blevet maltrakteret, men da jeg ikke er den store ekspert indenfor elektronik, håber jeg at der er nogle elektronik-wizards der kan svare på lidt spørgsmål.

1. Hvad er det der mangler, og hvad gør den?
2. Et bud på hvorfor den kan være blevet fjernet?
3. Burde man føre kredsløbet tilbage til det originale?

Det skal lige siges at den virker fint og lyder af Muff (har kun testet med batteri), så det er af ren nysgerrighed at jeg spørger.

På forhånd, tak!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af Rasmus »

Er det den nede fra Næstved?

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Rasmus"]Er det den nede fra Næstved?[/quote]

Jep!

Ved ikke om du så annoncen på DBA, men jeg nappede den her og den der Schaller fuzz (som faktisk er SUPER fed!!!). Jeg byttede med en TC Hall Of Fame og en Danelectro Reel Echo.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af Rasmus »

[quote="DarkoPage"][quote="Rasmus"]Er det den nede fra Næstved?[/quote]

Jep!

Ved ikke om du så annoncen på DBA, men jeg nappede den her og den der Schaller fuzz (som faktisk er SUPER fed!!!). Jeg byttede med en TC Hall Of Fame og en Danelectro Reel Echo.[/quote]

Ja, det skrev han, jeg bød ind på den lidt for sent.

det er ikke den du har sat til salg på den blå igen så?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarpedal-electro-h ... -electro-h ... -90344487/</a><!-- m -->

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af DarkoPage »

Nej, det er ikke den... Den ryger ingen steder! :D Det er godt nok også nogle latterligt høje priser folk forlanger, synes jeg.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af fortytwo »

[quote="DarkoPage"]Ved ikke om du så annoncen på DBA, men jeg nappede den her og den der Schaller fuzz (som faktisk er SUPER fed!!!). Jeg byttede med en TC Hall Of Fame og en Danelectro Reel Echo.[/quote]

HVAD!?!

Der er da én der har skudt sig selv et vist sted i det bytte, og det er ikke dig.. :-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af DarkoPage »

[quote="fortytwo"]HVAD!?!

Der er da én der har skudt sig selv et vist sted i det bytte, og det er ikke dig.. :-)[/quote]

;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af Sasha »

Umiddelbart ser det ud som om, at en elektrolytkondensator er eksploderet - sandsynligvis fordi pedalen er blevet klampet til en AC-forsyning eller en forkert polariseret DC-forsyning, hvis pedalen ikke er sikret imod dén slags.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Umiddelbart ser det ud som om, at en elektrolytkondensator er eksploderet - sandsynligvis fordi pedalen er blevet klampet til en AC-forsyning eller en forkert polariseret DC-forsyning, hvis pedalen ikke er sikret imod dén slags.[/quote]

Er det noget man bør fikse?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af Sasha »

Virker den ikke, som den står?

Men ellers var det da sikkert en udmærket idé lige at montere en ny elektrolyt (til udglatning af den indkommende DC-spænding) samt evt. en diode, som sikrer "imod gentagelse", hvis det ellers er til at komme til at lodde på resterne af brandtomten. Men ellers er det nu ingen katastrofe at undvære denne elektrolyt, så længe din strømforsyning er nogenlunde hæderligt stabiliseret.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sovtek Big Muff - Hjælp

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Virker den ikke, som den står?

Men ellers var det da sikkert en udmærket idé lige at montere en ny elektrolyt (til udglatning af den indkommende DC-spænding) samt evt. en diode, som sikrer "imod gentagelse", hvis det ellers er til at komme til at lodde på resterne af brandtomten. Men ellers er det nu ingen katastrofe at undvære denne elektrolyt, så længe din strømforsyning er nogenlunde hæderligt stabiliseret.[/quote]

Jo. Den virker fint. Jeg har sådan en stor Voodoo Lab fætter, som har isolerede udtag and what not, så mon ikke den kan klare opgaven.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen