Skema/tegninger til Klon Centaur?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af Nicolai »

Er der nogen, der ved, hvor man kan finde et (verificeret) skema, der viser, hvilke komponenter, som indgår i denne pedal? Min interesse er blevet vakt for den, men jeg NÆGTER ganske enkelte at give dét en original går for.

Hører også gerne fra folk, der kender til pedaler, der lyder som denne, men er billigere.

På forhånd tak,
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af Sasha »

Du har ikke brugt ret meget tid med Google, vel..?

Når dét så er sagt, er dette et af de mere troværdige bud på sagen, jeg har set:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://revolutiondeux.blogspot.dk/2008/ ... t.dk/2008/ ... ntaur.html</a><!-- m -->

Men den lyder vel nogenlunde som en Tubescreamer, gør den ikke..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Du har ikke brugt ret meget tid med Google, vel..?

Når dét så er sagt, er dette et af de mere troværdige bud på sagen, jeg har set:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://revolutiondeux.blogspot.dk/2008/ ... t.dk/2008/ ... ntaur.html</a><!-- m -->

Men den lyder vel nogenlunde som en Tubescreamer, gør den ikke..? :-)[/quote]

De to jeg har prøvet lød ikke som en TS...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af Sasha »

Narh, nu skulle det nok heller ikke opfattes alt for bogstaveligt. Men hvordan lød de så? Jeg har aldrig selv prøvet én. Ingen af de gange, jeg har hørt andre bruge den, har jeg tænkt, at "So ein Ding muss ich unbedingt haben". Men som altid er det jo voldsomt svært at bedømme grej udfra, hvordan det lyder, når andre betjener det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af Nicolai »

Nu skal man jo naturligvis forholde sig kildekritisk til, hvad man læser. Men manden skriver selv følgende på siden:

"So, what did I think of the Klon Centaur when I first saw the schematic? Well, it certainly isn't a tubescreamer or other common overdrive clone. It truly is an original circuit which utilizes some great ideas.

The Klon basically splits the signal into 3 parts - highs, mids and lows - the mid and low sections are "eq"ed and the highs are run through an overdrive circuit before the three parts are mixed back together again with an opamp mixer section - which is run off a charge pump supplying a dual polarity supply to stop any further clipping taking place. As the gain is increased the level of mids and lows present in the final mix is reduced, this is controlled via a dual taper pot which simultaneously increases the overdrive gain and reduces the level of the mid and low sections. The tone control is an active treble boost/cut allowing the level of the highs to be adjusted to taste."

Hvordan en lignende tekst om en TS i givet fald ville se ud, skal jeg afholde fra at gætte på.

Og Søren: Hvad er det, der gør, du mener, at lige præcis ham her leverer "et af de mere troværdige bud på sagen"?

Er det nogle komponenter/materialer, der let kan skaffes, og har nogen i givet fald et bud på hvor? Hvem der så i givet fald skulle/kunne lodde den, må jeg jo finde ud af.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]

Og Søren: Hvad er det, der gør, du mener, at lige præcis ham her leverer "et af de mere troværdige bud på sagen"?

[/quote]

First of all: Det plejer han at gøre. Og han har det som erklæret mål at "cut the crap", når det kommer til at afmystificere, hvad der sker i "uuuhh, så hemmelige kredsløb, at de må indstøbes i epoxy". Dernæst henviser han jo til "reverse engineering" af et helt konkret eksemplar.

Jeg siger ikke, at han teoretisk set ikke kunne sidde med et saligt grin og ryste på hovedet over, at "nu har jeg endnu en gang taget røven på denne lille niche-del af den guitarspillende verden". Men jeg tror det ikke. Deraf mit ordvalg: "Troværdigt". Ikke "Jeg er 100% sikker på, at dette er pure gospel". Men jeg ville ikke skrive, som jeg gør, hvis jeg ikke selv troede på det.

En tubescreamer ville i samme sprogbrug lyde noget ála: Vi klipper hele signalet under én hat (i lighed med stort set alle andre forvrængere). Og så ruller vi en hel del top af på strategiske steder undervejs.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af fortytwo »

I kan også kigge lidt på den her..

http://tagboardeffects.blogspot.dk/2012 ... ntaur.html

Mark plejer at være rimelig nøjagtig.. Den er så godt nok lavet ud fra Brian fra Mad Bean Pedals Sunking, men han er også rimelig nøjagtig.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af Sasha »

Edit: Vrøvl!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af Rasmus »

"Kindly Remember
The Ridicioulus Hype
that Offends so many
Is not of my making"

Ja han skriver det jo selv.

Jeg har en Klon af en Klon, som 42 har bygget til mig. Om den lyder som den "rigtige" kan jeg ikke sige, men min oplevelse er egentlig bare at den "løfter" signalet.

Men samtidig så har jeg også oplevet at den booster forstærkerens egen karakter! F.eks kan den få min Marshall til at lyde som om om den er skruet op på 10, selvom den er clean.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af fortytwo »

Nej.. Men det gør det samme.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"]"Kindly Remember
The Ridicioulus Hype
that Offends so many
Is not of my making"

Ja han skriver det jo selv.

Jeg har en Klon af en Klon, som 42 har bygget til mig. Om den lyder som den "rigtige" kan jeg ikke sige, men min oplevelse er egentlig bare at den "løfter" signalet.

Men samtidig så har jeg også oplevet at den booster forstærkerens egen karakter! F.eks kan den få min Marshall til at lyde som om om den er skruet op på 10, selvom den er clean.[/quote]

Rasmus, var det ikke dig der købte sådan en Klon KTR? I så fald, hvor'n lyder den i forhold til din Klon-klon?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Rasmus"]"Kindly Remember
The Ridicioulus Hype
that Offends so many
Is not of my making"

Ja han skriver det jo selv.

Jeg har en Klon af en Klon, som 42 har bygget til mig. Om den lyder som den "rigtige" kan jeg ikke sige, men min oplevelse er egentlig bare at den "løfter" signalet.

Men samtidig så har jeg også oplevet at den booster forstærkerens egen karakter! F.eks kan den få min Marshall til at lyde som om om den er skruet op på 10, selvom den er clean.[/quote]

Rasmus, var det ikke dig der købte sådan en Klon KTR? I så fald, hvor'n lyder den i forhold til din Klon-klon?[/quote]

Det var Jakob Buch.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af DarkoPage »

Der er lige kommet en på den blå, hvis nogle skulle være interesserede til 7,5k! :s hock:

http://www.dba.dk/klon-centauer-overdri ... 000249432/

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af Jacob »

[quote="DarkoPage"]Der er lige kommet en på den blå, hvis nogle skulle være interesserede til 7,5k! :s hock:

http://www.dba.dk/klon-centauer-overdri ... 000249432/[/quote]

:s hock:

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af fortytwo »

Desværre, så går de sjældent for under $1000 på eBay, derfor er den sat så højt..
































At det så er komplet hul i hovedet er en anden sag..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MrDjensen
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skema/tegninger til Klon Centaur?

Indlæg af MrDjensen »

[quote="fortytwo"]

At det så er komplet hul i hovedet er en anden sag..[/quote]

+1
:s ad-roulette:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen