PU i HD28

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

PU i HD28

Indlæg af JesperA »

Det andet emne hvor jeg stillede spørgsmålet er blevet låst, så here goes:

Jeg har lige købt en Martin HD28, hvor der er monteret en Martin Gold Plus. Vil jeg kunne opgradere den mærkbart ved at skifte til en anden pick-up?

Jeg kender ikke særlig meget til de forskellige systemer men fornemmer, at folk ikke har så gode erfaringer med Gold-systemet ift andre systemer. Hvad siger I?

mvh
Jesper
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PU i HD28

Indlæg af VilhelmNielsen »

Det må du sgu undskylde, det var mig der kom til det. Har endda skrevet til Kræn om at få det låst op igen.

Men nok om det. Er Martin Gold ikke en piezo? Jeg har prøvet et B-band system som lød rigtig godt, det var dog sådan en under-stol PU (ligesom den K&K der nu sidder i min egen). Det var hos Solle, som forsikrede mig at det lød endnu bedre hvis man kombinerede det med en PU under ben-indlægget (som din vist er).

Det korte og det lange er, at det måske ville gavne dit system med andre typer PU'er, som supplerer hinanden.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PU i HD28

Indlæg af Sasha »

[quote="JesperA"]Det andet emne hvor jeg stillede spørgsmålet er blevet låst, så here goes:

Jeg har lige købt en Martin HD28, hvor der er monteret en Martin Gold Plus. Vil jeg kunne opgradere den mærkbart ved at skifte til en anden pick-up?

Jeg kender ikke særlig meget til de forskellige systemer men fornemmer, at folk ikke har så gode erfaringer med Gold-systemet ift andre systemer. Hvad siger I?

mvh
Jesper[/quote]

Umiddelbart ville jeg give dig ret. Men jeg hørte engang i embeds medfør en guitarist spille et lille job (2 vokaler og to akustiske guitarer igennem et lille sanganlæg)i forbindelse med et modeshow. Og der skal dælme meget til, at jeg i sådan en situation må hen og lege fan-boy bagefter. Men ham her fyren, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, havde altså den mest fantastiske lyd på sin guitar ud over det lille PA. OK, der var tale om en ret så aldrende 000-Martin. Men den forstærkede lyd... Well, jeg har aldrig hørt bedre! Varm og fyldig med masser af "krop" og karakter og slet ingen tendens til piezo-pling. Så jeg tænkte, at nu skulle jeg dælme lige lure "det fede system". Men svaret var: Martin Gold!

Go figure...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PU i HD28

Indlæg af JesperA »

[quote="VilhelmNielsen"]Det må du sgu undskylde, det var mig der kom til det. Har endda skrevet til Kræn om at få det låst op igen.

Men nok om det. Er Martin Gold ikke en piezo? Jeg har prøvet et B-band system som lød rigtig godt, det var dog sådan en under-stol PU (ligesom den K&K der nu sidder i min egen). Det var hos Solle, som forsikrede mig at det lød endnu bedre hvis man kombinerede det med en PU under ben-indlægget (som din vist er).

Det korte og det lange er, at det måske ville gavne dit system med andre typer PU'er, som supplerer hinanden.[/quote]

No problem... Vi ta'r den bare her :)

Jo... Gold er er piezo... Tak for tippet!
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PU i HD28

Indlæg af JesperA »

[quote="Sasha"][quote="JesperA"]Det andet emne hvor jeg stillede spørgsmålet er blevet låst, så here goes:

Jeg har lige købt en Martin HD28, hvor der er monteret en Martin Gold Plus. Vil jeg kunne opgradere den mærkbart ved at skifte til en anden pick-up?

Jeg kender ikke særlig meget til de forskellige systemer men fornemmer, at folk ikke har så gode erfaringer med Gold-systemet ift andre systemer. Hvad siger I?

mvh
Jesper[/quote]

Umiddelbart ville jeg give dig ret. Men jeg hørte engang i embeds medfør en guitarist spille et lille job (2 vokaler og to akustiske guitarer igennem et lille sanganlæg)i forbindelse med et modeshow. Og der skal dælme meget til, at jeg i sådan en situation må hen og lege fan-boy bagefter. Men ham her fyren, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, havde altså den mest fantastiske lyd på sin guitar ud over det lille PA. OK, der var tale om en ret så aldrende 000-Martin. Men den forstærkede lyd... Well, jeg har aldrig hørt bedre! Varm og fyldig med masser af "krop" og karakter og slet ingen tendens til piezo-pling. Så jeg tænkte, at nu skulle jeg dælme lige lure "det fede system". Men svaret var: Martin Gold!

Go figure...[/quote]

Ja... Nogle gange blir man overrasket :-) Måske et eksempel på at de forskellige led i kæden nogle gange bare supplerer hinanden.

Jeg har et LR Baggs system i min Gibson SJ150, som jeg synes lyder fantastisk... men derfor behøver det jo ikke lige passe til en HD28, som er en noget anden guitar.

Men jeg må ud og have den prøvet af nogle gange, og høre om jeg kan være heldig, at jeg lyder som ham modeshowsgutten :)

Det er jo noget omstændigt at prøve den med forskellige systemer.... Så flere erfaringer med Martin dreadnoughts og pu-systemer modtages gerne - også gerne referencer til kendte guitarister og deres valg.

Jeg bruger desuden en Carl Martin Parametric PreAmp, hvis det sku ha' nogen betydning.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PU i HD28

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"]Go figure...[/quote]

Som du altid selv siger, så kan en PU lyde fantastisk i den ene guitar, og forfærdelig i en næsten magen til.

Piezo lyder godt, men kombineret med andre typer kan det lyde bedre/anderledes. Nå ja, en god preamp kan også gøre underværker.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PU i HD28

Indlæg af Sasha »

Jamen, det er jo dét! Og derfor er det også så forbandet svært at sige ret meget fornuftigt om sådan helt generelt...

Dog vil jeg holde fast i min tidligere anbefaling af Headway´s pickup-system, som noget at dét, der på mest overbevisende facon har formået at udfylde dén ret krævende opgave at få det til at lyde helt hæderligt, selv når jeg spillede på det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen