Nyt pedalboard

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Nyt pedalboard

Indlæg af Peter C »

Nyt pedalboard.. Og... Wait for it..


Wait for it..


Hvilken RÆKKEFØLGE!!! :D

Billede

Hvilken rækkefølge ville i sætte dem i? Jeg er lidt ny til det her, indtil videre har jeg sat det således:

Pitchblack tuner > Micro POG > Mastortion > OD-808 > 70's Phaser > JPN DD-3 > ISP Decimator

Der er, så vidt jeg har læst, buffer i DD-3 og POG. Ville I sætte det anderledes sammen?

:)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Jeg ville grundlæggende eksperimentere med sagerne, indtil jeg havde fundet frem til dén rækkefølge, som jeg syntes, fungerede bedst.

Jeg ville personligt nok have den mildeste forvrænger forrest. Og så ville jeg nok sætte phaser´en før forvrængerne. Men som altid: Der er ikke noget, der hedder "rigtigt" og "forkert" i denne sammenhæng.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Peter C »

Tak for svar, ja, der er nok mange muligheder, men det er nu meget rart, at få flere synsvinkler på tingene.

Synes at have læst at fuzz skulle være forrest i linjen. Og jeg aner simpelthen ikke en skid, om hvor de buffere skal være.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Fuzz..?

Er det den dér Mastortion-fætter? Nu kender jeg intet til den. Men hvis du vil bruge den som en klassisk "kontrollerbar" fuzz og ikke bare som "smadr lyden mest muligt ved at lave den om til 100% firkantsignal a.k.a. "transistorsäge", er det nok en god idé at have den før den anden forvrænger. Og så er det ofte en skidt idé at have en buffer før den. Men er der en buffer i POG´en? Er den ikke true bypass?

Der er heller ikke noget, der hedder "skal", når det kommer til buffere. Igen handler - efter min ydmyge opfattelse - det om at finde den mindst ringe løsning, hvor bufferne anretter så lidt skade som muligt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Jackie van Hippie »

Hvis jeg var dig ville jeg tager mig lidt tid til at prøve de forskellige pedaler i forskellig række følge.
Fx om din Fuzz ændre lyd med en anden pedal foran.
Din tuner er True Bypass, så den sidder fint først i kæden hvor der ikke er modulations- og ekkoeffekter til at forstyrre den.
Jeg ville prøve at smide din DD-3 efter din noisegate, da en sådan dræber signalet når det når under det valgte threshold, altså måske også de sidste ekkoer.
Din phaser lyder meget forskelligt om den sidder før eller efter forvrængerne, så prøv dig frem og se hvad du syntes bedst om. Det samme gælder din POG.

Personligt ville jeg gøre noget i retning af:
Tuner -> Phase90 -> P.O.G. -> Fuzz -> OD -> DD-3 (Noisegates ødelægger som regel mere end de gavner IMO).
Men det hjælper dig ikke nødvendigvis særligt meget.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

MrDjensen
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af MrDjensen »

[quote="Sasha"]

Jeg ville personligt nok have den mildeste forvrænger forrest. Og så ville jeg nok sætte phaser´en før forvrængerne. Men som altid: Der er ikke noget, der hedder "rigtigt" og "forkert" i denne sammenhæng.[/quote]


+1 :thumbup:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen