nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Funkis »

Nu er der jo en fandens forskel på hvordan man siger tingene, og hvordan ens kropssprog er mens man gør det.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Nu er jeg tilfældigvis "en af de unge", og jeg må sige, at det ikke kun er i musik butikker dette fænomen indtræffer :) Generelt i kredse hvor alder, penge og niveau nogle gange hænger sammen, er der ofte denne attitude. Jeg oplever ofte at min alder, ligepludselig hænger sammen med hvor mange kræfter ekspedienterne gider at bruge på mig. Her i sommerferien var jeg f.eks. i Aage for at prøve en af de der nye Sandberg guitarer. Jeg blev først sat over en eller anden transistor peavy, mens der sad en og shreddede ved siden af mig. Ikke ligefrem den bedste atmosfære at prøve en guitar i, så jeg spurgte om jeg ikke måtte komme ind og prøve guitaren på den Fender Bandmaster fra '65 der står i "fender-rummet". "Den er ikke lige sat til sååå..., Jeg har den her fender der også er meget fed" Blev der sagt af ekspedienten, hvorefter jeg blev sat på en Fender HotRod, der støjede som ind i helvede og ærligtalt ikke lød særlig fedt.

Jeg kan godt forstå, at han ikke gider at bruge timer af hans arbejdstid på mig, men tilgengæld ville lidt mere entusiasme og Bandmasterens stik i kontakten, måske sørge for at jeg ikke konsekvent går udenom Aage, næste gang jeg skal til at hive den store pengepung frem.
Men som sagt er det ikke kun i disse kredse problemet befinder sig. Man må bare finde steder der respekterer deres kunder uanset alder, tøj og hvad der nu ellers kan give udtryk for ens pengepung.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Sasha »

Og her gik jeg rundt og troede, at det var de unge, der har pengene, og som butikkerne derfor sørge at "nusse" om... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Morten M »

Næste gang en sælger spørger, om du vil købe den. Smil, se sælger lige i øjnene og sig 'måske'.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Jacob »

[quote="Kaptajn Kropp"]Nu er jeg tilfældigvis "en af de unge", og jeg må sige, at det ikke kun er i musik butikker dette fænomen indtræffer :) Generelt i kredse hvor alder, penge og niveau nogle gange hænger sammen, er der ofte denne attitude. Jeg oplever ofte at min alder, ligepludselig hænger sammen med hvor mange kræfter ekspedienterne gider at bruge på mig. Her i sommerferien var jeg f.eks. i Aage for at prøve en af de der nye Sandberg guitarer. Jeg blev først sat over en eller anden transistor peavy, mens der sad en og shreddede ved siden af mig. Ikke ligefrem den bedste atmosfære at prøve en guitar i, så jeg spurgte om jeg ikke måtte komme ind og prøve guitaren på den Fender Bandmaster fra '65 der står i "fender-rummet". "Den er ikke lige sat til sååå..., Jeg har den her fender der også er meget fed" Blev der sagt af ekspedienten, hvorefter jeg blev sat på en Fender HotRod, der støjede som ind i helvede og ærligtalt ikke lød særlig fedt.

Jeg kan godt forstå, at han ikke gider at bruge timer af hans arbejdstid på mig, men tilgengæld ville lidt mere entusiasme og Bandmasterens stik i kontakten, måske sørge for at jeg ikke konsekvent går udenom Aage, næste gang jeg skal til at hive den store pengepung frem.
Men som sagt er det ikke kun i disse kredse problemet befinder sig. Man må bare finde steder der respekterer deres kunder uanset alder, tøj og hvad der nu ellers kan give udtryk for ens pengepung.[/quote]

No offense, men det er altså delvist selvforskyldt, det der. Aage har SÅ mange forskellige forstærkere du kunne spørge om, men du vælger at spørge efter den dyre, vintageamp?? Det er altså at minimere sine egne chancer..

Selvfølgelig er en Peavey transistor-gut ikke et særlig godt vurderingsgrundlag for en guitar i den prisklasse. Men come on, du kunne have bedt om en blues jr. eller alt muligt andet, der giver et bedre vurderingsgrundlag, men du går efter vintageampen?? :eh:

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg er godt klar over det ikke er den forstærker de sætter en på først. Men hvis de har den stående i butikken forstår jeg ikke hvorfor de ikke vil lade en prøve den? Jeg kan umuligt ødelægge den. Jeg er ikke særlig begejstret for Blues Jr. eller generelt de fleste af de fender forstærkerer de har stående. Da jeg selv spiller Strat og Fender'ish forstærker ville jeg gerne prøve Sandberg'en på noget der var lød af noget af det jeg spiller på. Det synes jeg ikke er et urimeligt krav at stille?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Runem »

[quote="Kaptajn Kropp"]Jeg er godt klar over det ikke er den forstærker de sætter en på først. Men hvis de har den stående i butikken forstår jeg ikke hvorfor de ikke vil lade en prøve den? Jeg kan umuligt ødelægge den. Jeg er ikke særlig begejstret for Blues Jr. eller generelt de fleste af de fender forstærkerer de har stående. Da jeg selv spiller Strat og Fender'ish forstærker ville jeg gerne prøve Sandberg'en på noget der var lød af noget af det jeg spiller på. Det synes jeg ikke er et urimeligt krav at stille?[/quote]

Jeg kan da godt forstå, han ikke ville til at rigge 65'eren til for dig. Og hvis du er der for at prøve guitaren, og "spiller strat og Fender'ish", er en Hot Rod vel ikke det værste at få stillet til rådighed?



Det er jo ikke din ret, at få lov at prøve. Det er vel helt op til butikkens ansatte. Jeg kan kun forestille mig, at de har en politik omkring det med at prøve ting og sager.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Så må du da gerne forklare mig, hvilken katastrofe jeg kan forårsage ved at spille på den? - Hvis det er fordi, de ikke vil have man prøver ting på den, men kun spiller på den for at prøve den, så skulle han da bare have sagt det, istedet for at prøve at bortforklare med, at den ikke lige var sat til?. Og mht. til hotrodden så støjede den som ind i helvede, så jeg blev nødt til at ty til en grim orange limited edition, som heller ikke lød synderligt lækkert.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Kaptajn Kropp"]Så må du da gerne forklare mig hvilken katastrofe jeg kan forårsage ved at spille på den? - Hvis det er fordi de ikke vil have man prøver ting på den, men kun spiller på den for at prøve den, så skulle han da bare have sagt det istedet for at prøve at bortforklare med at den ikke lige var sat til?. Og mht. til hotrodden så støjede den som ind i helvede, så jeg blev nødt til at ty til en grim orange limited edition som heller ikke lød synderligt lækkert.[/quote]

Der sker ingen katastrofe, men hver gang en forstærker bliver tændt, slider det på rørene. Og jeg kan faktisk godt forstå at de ikke sætter den til, for at du kan prøve en guitar. Der står jo masser af andre Fender amps du kunne prøve?

Der står ganske vist masser af forstærkere i aage, men de står jo netop fremme for at kunder kan prøve dem - kunder forstået på den måde at de er potentielle købere. Det er de færreste forhandlere der har råd til at have demovarer stående af større sortimenter af Marshall, Mesa, Matchless og andre dyre forstærkere - derfor er det dem der står i forretningen man køber. Så er det vel ikke uforståeligt at de "sparer" lidt på slidet? Og det er ikke kun forstærkere - jeg kan love dig for at jeg har været nødsaget til at give mange rabatter som følge af småskrammer og lign. på dyre guitarer, fordi en "lige skal prøve". Ja, man kan argumentere for at det er instrumenthandlernes lod, men jeg kan godt forstå dem der lige spørger "Er du interesseret i at købe?".
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Helt sikkert, det er da helt forståeligt, og jeg havde da klart accepteret, hvis han havde sagt noget i retning af, at de prøver at "spare" på den fordi rørene dør stille og roligt ud, men at den ikke lige er sat til synes jeg ikke er en god undskyldning. Der var det da meget rarere, da jeg dagen efter var nede i Woodstock Kbh, for at se deres sortiment. Der blev jeg mødt af en smilende Søren, der med glæde fortalte, at mange af forstærkerne stod fremme fordi de var flotte, men at han personligt synes de lød af H til. :D Det ville man sgu nok ikke høre i Aage :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Kaptajn Kropp"]Helt sikkert, det er da helt forståeligt, og jeg havde da klart accepteret, hvis han havde sagt noget i retning af, at de prøver at "spare" på den fordi rørene dør stille og roligt ud, men at den ikke lige er sat til synes jeg ikke er en god undskyldning. Der var det da meget rarere, da jeg dagen efter var nede i Woodstock Kbh, for at se deres sortiment. Der blev jeg mødt af en smilende Søren, der med glæde fortalte, at mange af forstærkerne stod fremme fordi de var flotte, men at han personligt synes de lød af H til. :D Det ville man sgu nok ikke høre i Aage :) [/quote]

Jeg synes nok at selve undskyldningen er ligegyldig, når du godt kan se pointen. Men nok om det. Fedt du havde en god oplevelse med Søren - det er en hyggelig biks. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg synes da helt klart undskyldningen spiller en stor rolle i hvordan servicen dernede opfattes. Havde han sagt den reelle grund til mig, var jeg da gået da fra uden at have tænkt 1 sekund mere over det. Men ja, Sørens butik er rigtig hyggelig helt klart også et sted jeg skal ned og lede når jeg skal ud og kigge efter noget Humbucker guitar en dag. :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Runem »

[quote="Kaptajn Kropp"]Så må du da gerne forklare mig, hvilken katastrofe jeg kan forårsage ved at spille på den? - Hvis det er fordi, de ikke vil have man prøver ting på den, men kun spiller på den for at prøve den, så skulle han da bare have sagt det, istedet for at prøve at bortforklare med, at den ikke lige var sat til?. Og mht. til hotrodden så støjede den som ind i helvede, så jeg blev nødt til at ty til en grim orange limited edition, som heller ikke lød synderligt lækkert.[/quote]

Forstår stadig ikke, at du mener han burde sætte den til. Når du ikke engang havde overvejet at købe den. Jeg er ikke enig med dig i, at det var en dårlig undskyldning. Tværtimod, mener jeg, det var en legitim undskyldning... Hans tid koster jo penge. Og i og med, du hverken købte guitar eller amp, bekræftede du jo bare hans anelser.

Og at du så er stærkt utilfreds med hvad du får stillet til rådighed af Fender, Peavey og Orange, siger vel mere om dig end dem... Du var der vel strengt taget for at prøve en guitar? Og med mindre du har en 65 bassman derhjemme også, er det vel ikke relevant, hvordan den lyder - med mindre selvfølgelig, du ville købe den.

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Jens H »

Et godt råd hvis man er ude efter pedaler eller forstærker er at tage sin egen guitar med.
Dels, hører man og mærker hvordan udstyret reagerer på sin egen guitar man kender, og dels sender det et signal til butikken om at det er ikke bare fordi man lige har en mellemtime i skolen der skal slåes ihjel.

Men jeg kender også godt det med at man ikke bliver taget alvorligt, så det næsten kan være svært at få lov at købe noget. Og det var værre da jeg var ung. Jeg tror at 2-3 gange har jeg været nød til at gå i supersound fordi jeg ikke blev taget alvorlig i aage. Og det var faktisk køb til 5.000-10.0000 kr. (men det er mange år siden nu)
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Jake »

Man kan jo forsætte ud af en uendelig tangent, hvis butikken ikke vil lade kunderne prøve guitarerne over rørforstærkerne, fordi det slider på rørene. Skal der heller ikke være lys, fordi det slider på pærerne? Come on - rør koster for en butik som Aage INGEN TING, og så længe som de holder, og så større som chancerne er ved at placere en kunde ved noget der rent faktisk lyder fedt, så er det hurtigt tjent ind.

Jeg har selv givet "talen" til en medarbejder i Aage for nogle år siden, hvor jeg var inde og prøve nogle CS-stratocastere. Nu står ingen af ekspedienterne vel for grejet af egen lomme, men alligevel skal man lige godkendes til at "slide på strengene og rørene" før man får lov, med det resultat at jeg lagde mine penge andetsteds. Og jeg ser altså ellers rimelig civiliseret ud :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Runem »

[quote="Jake"]Man kan jo forsætte ud af en uendelig tangent, hvis butikken ikke vil lade kunderne prøve guitarerne over rørforstærkerne, fordi det slider på rørene. Skal der heller ikke være lys, fordi det slider på pærerne? Come on - rør koster for en butik som Aage INGEN TING, og så længe som de holder, og så større som chancerne er ved at placere en kunde ved noget der rent faktisk lyder fedt, så er det hurtigt tjent ind. Jeg har selv givet "talen" til en medarbejder i Aage for nogle år siden, hvor jeg var inde og prøve nogle CS-stratocastere. Nu står ingen af ekspedienterne vel for grejet af egen lomme, men alligevel skal man lige godkendes til at "slide på strengene og rørene" før man får lov, med det resultat at jeg lagde mine penge andetsteds. Og jeg ser altså ellers rimelig civiliseret ud :-) Mvh Jake[/quote]

Den der med slidtage osv. tror jeg nu heller ikke er årsagen. Det er medarbejderne da ligeglade med. De gider vel bare ikke spilde deres tid på folk, de vurderer til ikke at ville bruge nogen penge alligevel... At det er dumt at møde folk med en forudintaget holdning omkring deres hensigt, er noget helt andet.

Hvis jeg blev nægtet at prøve noget i Aage Odense, da jeg kom til byen, ville jeg absolut ikke have lagt alle de penge derude, som jeg har.

Til gengæld kom jeg heller ikke ud og forventer at bruge deres dyreste vintage-gear, bare for min egen fornøjelses skyld. Det er en bovlam opfattelse, at tingene står til fri afbenyttelse. SOm man kan se, er de fleste guitarer behæftet med et "Ask before playing" skilt. Der må jo være en politik omkring det, at det er medarbejdernes ansvar at vurdere hvem der får lov at spille på instrumenterne...

Jeg har flere gange været i Aage, hvor det i den grad har irriteret mig, når der sidder en eller anden nød og fræser, så andre ikke har mulighed for at prøve at spille i samme afdeling, og så stiller guitaren og går... Jeg tror nemlig, at der er rigtig mange, som bare lige går ind og leger lidt med deres ting, for så bare at gå igen. Evt. lige købe et sæt strenge... Det er på sin vis i orden, hvis du rent faktisk er at betragte som kunde der.

Nå. Den kører lidt i cirkler nu...

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Anonym »

Ud fra tråden her tror jeg, at vi har brug for en workshop til næste Gathering.

En workshop der omhandler, hvorledes man bør klæde sig, generel attitude, omhyggelige valgte gloser og andet godt fra distanceblændingens ædle kunst.

Således vi kan være bedre rustet til musikforretningers godkendelsesritualer og procedurer.

For selvom de fleste er ved at falde over sig selv for gentage et af yndlingsmantraerne om, at man skal "prøve det i en forretning" - specielt hvis man er nybegynder. Så lader det til at nybegyndere, eller dem der bare ligner, har hårde odds imod sig der.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="Runem"][quote="Kaptajn Kropp"]Så må du da gerne forklare mig, hvilken katastrofe jeg kan forårsage ved at spille på den? - Hvis det er fordi, de ikke vil have man prøver ting på den, men kun spiller på den for at prøve den, så skulle han da bare have sagt det, istedet for at prøve at bortforklare med, at den ikke lige var sat til?. Og mht. til hotrodden så støjede den som ind i helvede, så jeg blev nødt til at ty til en grim orange limited edition, som heller ikke lød synderligt lækkert.[/quote] Forstår stadig ikke, at du mener han burde sætte den til. Når du ikke engang havde overvejet at købe den. Jeg er ikke enig med dig i, at det var en dårlig undskyldning. Tværtimod, mener jeg, det var en legitim undskyldning... Hans tid koster jo penge. Og i og med, du hverken købte guitar eller amp, bekræftede du jo bare hans anelser. Og at du så er stærkt utilfreds med hvad du får stillet til rådighed af Fender, Peavey og Orange, siger vel mere om dig end dem... Du var der vel strengt taget for at prøve en guitar? Og med mindre du har en 65 bassman derhjemme også, er det vel ikke relevant, hvordan den lyder - med mindre selvfølgelig, du ville købe den.[/quote] Vi kan være uenige om undskyldnigen, men han er jo ansat til at servicere folk, og da jeg var derinde var der ikke ligefremt travlt eller proppet. Så ville jeg da, som ekspedient, hellere give kunden en fed oplevelse, og håbe på at personen kom tilbage og brugte sine næste guitar-penge der, istedet for at jeg er "spild af tid og bare endnu en kunde der skal overstås". - "overstås" er måske også en overdrivelse, men forstår du min pointe?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Simto
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Simto »

Måske havde eskpedienten bare en dårlig dag så han ikke var så medgørlig??
The Rock Dirty
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.myspace.com/therockdirty">ht ... ckdirty</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/pages/ROCK-DIRT ... /ROCK-DIRT ... 1569206540</a><!-- m -->

Kenzo
Himmelhund
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kenzo »

Nu har jeg aldrig fået den behandling i nogen af de store butikker, hverken i kbh eller Århus. Kan kun tale positivt om både Aage, Eskildsen, Woodstock og OrkesterGraven. Det hænger nok også sammen med at jeg efterhånden kender ekspedienterne så godt de forskellige steder, at jeg kan få lov at prøve hvad som helst næsten uden af spørge. Men derimod Steff Musik i Herning/Silkeborg, Ved godt det med at hænge en enkelt butik ud ved navn ikke er noget nogen herinde synes godt om, men jeg har virkelig aldrig oplevet en dårligere service nogen steder end der. Ikke engang på Burger King på en travl dag! Et eksempel: Jeg kom ind i butikken en dag med det formål at købe en Line 6 pocket pod, fordi en kammerat havde snakket godt om den. Har aldrig prøvet sådan en fætter før så spørger ekspedienten, som også er ejeren, om jeg kan få lov at prøve den. Han svarer: Nej for vi har ikke nogen som er pakket ud, og hvis jeg skal pakke den ud for at du kan prøve den bryder jeg jo forseglingen og kan ikke sende den retur til leverandøren. Derfor skal du købe hvis jeg pakker den ud. Jeg brokkede mig selfølgelig over den forklaring, men fik bare at vide at jeg da var velkommen til at køre op til butikken i silkeborg for at prøve den da de havde en stående der man kunne prøve. Aldrig har jeg oplevet noget lignende! hvis man har den attitude over for kunderne kan man da umuligt drive en forretning. Det samme da jeg en dag var inde for at kigge på en forstærker i samme butik. Jeg finder en jeg gerne vil prøve, med køb for øje og tager så en gibson les paul standard ned fra væggen for at prøve forstærkeren af. Havde selv en guitar magen til på det tidspunkt, men han flår den ud af hænderne på mig og nærmest råber om jeg godt er klar over hvor dyr en guitar det er (14.995) og siger at hvis jeg ska spille kan jeg tage den billige surpreeme lespaul der hænger derovre! Så rejste jeg mig og skred. Har aldrig sat mine ben i den butik siden. Det kan ikke være rigtigt at man skal behandle potentielle kunder på den måde. Så forstår ganske udemærket at du er fornærmet over din behandling mht den forstærker. Hvis den står i forretningen så er det fordi man skal have lov at prøve den. Om det slider på udstyret eller ej er fuldstændigt underordnet, for de har jo ikke hele deres lager i butikken og hvis der nu skulle komme en kunde og beklage sig over at forstærkeren er brugt og han vil have rabat, kan de jo altid fremskaffe en ny fra deres lager.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen