nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Runem »

[quote="Kaptajn Kropp"][quote="Runem"][quote="Kaptajn Kropp"]Så må du da gerne forklare mig, hvilken katastrofe jeg kan forårsage ved at spille på den? - Hvis det er fordi, de ikke vil have man prøver ting på den, men kun spiller på den for at prøve den, så skulle han da bare have sagt det, istedet for at prøve at bortforklare med, at den ikke lige var sat til?. Og mht. til hotrodden så støjede den som ind i helvede, så jeg blev nødt til at ty til en grim orange limited edition, som heller ikke lød synderligt lækkert.[/quote] Forstår stadig ikke, at du mener han burde sætte den til. Når du ikke engang havde overvejet at købe den. Jeg er ikke enig med dig i, at det var en dårlig undskyldning. Tværtimod, mener jeg, det var en legitim undskyldning... Hans tid koster jo penge. Og i og med, du hverken købte guitar eller amp, bekræftede du jo bare hans anelser. Og at du så er stærkt utilfreds med hvad du får stillet til rådighed af Fender, Peavey og Orange, siger vel mere om dig end dem... Du var der vel strengt taget for at prøve en guitar? Og med mindre du har en 65 bassman derhjemme også, er det vel ikke relevant, hvordan den lyder - med mindre selvfølgelig, du ville købe den.[/quote] Vi kan være uenige om undskyldnigen, men han er jo ansat til at servicere folk, og da jeg var derinde var der ikke ligefremt travlt eller proppet. Så ville jeg da, som ekspedient, hellere give kunden en fed oplevelse, og håbe på at personen kom tilbage og brugte sine næste guitar-penge der, istedet for at jeg er "spild af tid og bare endnu en kunde der skal overstås". - "overstås" er måske også en overdrivelse, men forstår du min pointe?[/quote]

OG det er nok dér, filmen knækker... For jeg tror i den grad ikke, han er enig i, at han er ansat til at "servicere" folk, som ikke lægger nogle kroner. Helt specifikt, er han ansat, så han kan lange nogle ting over disken og få nogle kroner i kassen. Servicedelen er vel strengt taget blot et virkemiddel, der tages i brug, når der er en potientiel køber i butikken. Og du fik jo lov at prøve den guitar, du var der for... Og flere andre amps... Så servicen har vel på sin vis været fin nok, du har bare en skæv opfattelse af det værdisæt, som har gjort Aage til en stor forhandler af musikudstyr. Det er jo ikke hyggefnidder og kaffe i sofaen. Det er derimod at skyde en helvedes masse udstyr afsted.

Woodstock og Aage har jo ikke den samme mentalitet. Og derfor er Woodstock stadig hvad den altid har været - og det er vi jo en del, der godt kan lide.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg lægger da penge derinde. Jeg har købt for mange tusinde af kroner derinde gennem min guitar-tid. Det er da ikke fordi man ikke må få service, hvis man ikke har penge på lommen, hver gang man går derind?. Det kunne da ske, at jeg blev helt forelsket i guitaren eller for den sags skyld Bassman'en, så jeg på et tidspunkt gjorde et køb, på baggrund af den fede service han gav mig, da jeg var derinde.
Det er i mine øjne bare at skyde sig selv i foden, når man bliver spist af med den lette løsning for ekspedienten. I det lange løb kunne vi unge jo, som faste kunder, komme til at ligge en del klejner derinde.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Runem »

[quote="Kaptajn Kropp"]Jeg lægger da penge derinde. Jeg har købt for mange tusinde af kroner derinde gennem min guitar-tid. Det er da ikke fordi man ikke må få service, hvis man ikke har penge på lommen, hver gang man går derind?. Det kunne da ske, at jeg blev helt forelsket i guitaren eller for den sags skyld Bassman'en, så jeg på et tidspunkt gjorde et køb, på baggrund af den fede service han gav mig, da jeg var derinde. Det er i mine øjne bare at skyde sig selv i foden, når man bliver spist af med den lette løsning for ekspedienten. I det lange løb kunne vi unge jo, som faste kunder, komme til at ligge en del klejner derinde.[/quote] Vi er helt enige om, at det er dem, der skyder sig i foden... Absolut. Men hvis man kommer ind og kigger på en skoda, får man jo heller ikke lige lov at prøve den fede BMW ovre i vinduet, bare fordi man har lyst og måske en dag kunne tænkes at have råd til den

Og i øvrigt synes jeg, som sagt, at du fik service i og med, du fik lov at prøve både guitar og forskellige amps.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg synes ikke helt din bil sammenligning holder :D Pointen med at jeg gerne ville prøve guitaren på Bandmasteren var, at så ville jeg være sikker på, at det ihvertfald ikke var forstærkeren der fejlede noget. At jeg så blev sat over på en fender der støjede, gjorde ikke oplevelsen bedre. Og ja jeg fik da lov til at prøve guitaren, det er jeg da også glad for - det er bare synd at oplevelsen blev ødelagt af hvad jeg betragter som halv-lunken service :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Runem"]Men hvis man kommer ind og kigger på en skoda, får man jo heller ikke lige lov at prøve den fede BMW ovre i vinduet, bare fordi man har lyst og måske en dag kunne tænkes at have råd til den.[/quote]

Nu ville jeg egentlig ikke blande mig, men jeg kan ikke lade være med at knytte en kommentar til eksemplet. For ligesom jeg kan lide at gå i guitarbutikker for at prøve noget nyt, så tager jeg da af og til rundt og prøver biler, bare for at vide, hvad der er på markedet. Og jeg har da flere gange fået lov at prøve en fed bil, selvom sælgeren godt ved, at jeg ikke lige har råd til den i den her omgang. Og nu nævner du lige BMW, der her i området sælges samme sted som Kia - jeg har været inde for at prøve en Kia, som jeg blev meget skuffet over. Så fik jeg da en tur i en BMW 5-serie for at vide, hvad jeg skulle spare sammen til i stedet...

Men omvendt: Hvis jeg får at vide, at den må jeg ikke prøve, fordi jeg nok alligevel ikke er potentiel kunde lige nu, så accepterer jeg da det. Uanset om det er en BMW eller en Fender, vi snakker om.



(P.S.: Det virkede ikke, jeg blev langt fra forelsket i BMW'en, så sådan en skal jeg nok aldrig have... ;) )

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="Turtle"]Men omvendt: Hvis jeg får at vide, at den må jeg ikke prøve, fordi jeg nok alligevel ikke er potentiel kunde lige nu, så accepterer jeg da det. Uanset om det er en BMW eller en Fender, vi snakker om. (P.S.: Det virkede ikke, jeg blev langt fra forelsket i BMW'en, så sådan en skal jeg nok aldrig have... ;) )[/quote]

Men ville du acceptere det, hvis grunden var at han ikke lige gad at hente nøglerne? :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af hrlarsen »

Lige et indspark fra "den anden side af disken"

For begge parters vedkommende handler det vel om respekt. En butik med god stemning skaber forhåbentlig et godt klientel, som bliver glade for servicen og kommer tilbage - det regulerer jo heldigvis sig selv.
Når det er sagt oplever vi ofte unge knægte som, uden at spørge først, og uden omtanke i øvrigt, gerne flår butikkens dyreste guitar ned for lige at jamme lidt med vennerne, indtil de skal videre til næste station for at få eftermiddagen til at gå.
Vi nægter aldrig nogen at prøve, og virker man seriøs er det helt OK, uanset alder/status. Kan rødderne selv holde justits og "køkultur" i prøverummet blander vi os ikke.
Men man kan sgu indimellem godt lige få nok af "jamholdet", og måske har pågældende sælger netop været udsat for et "angreb".
Så man skal nu ikke gå efter en speciel dresscode eller lyve sig til køberstatus - blot respektere at der hænger nye varer for mange penge og at det altid er en god ide at spørge først.(Hvilket du jo så også gjorde)
I pågældende tilfælde burde man måske nok have angrebet situationen lidt anderledes, men alle kan jo have en dårlig dag.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Anonym »

Dårlig service = færre kunder og dårlig omtale = lav omsætning

God service = flere kunder og god omtale = høj omsætning

Jeg mener det er okay at "danse om den varme grød" inden man smider 20k efter en spade..

Det er trods alt vores penge forretningerne skal leve af og vil de have dem så må de sgu også gøre en indsats..!

Selvom man ikke købte kunne man jo anbefale sin positive erfaring til andre, som igen måske købte en given musikalsk genstand.

Sjovt som enkelte forsvarer visse forretningers tydeligvis misforståede opfattelse af god service..

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af Jens H »

Jeg havde en sjov oplevelse i en musikbutik i Sverige.
Butikken havde mest guitarer og keyboards. Men det lidt underlige var at det dyreste keyboard kostede 3000 kr, og det samme for guitar.
Det var virkelig instrumenter som man finder i Aldi og lignende.
Men det var pænt sat op, og jeg og min søn der også spiller var da ret nysgerrige.
Men det var helt umuligt. Vi gik ind. Ejeren (går jeg ud fra det var) var der straks, om der var noget han kunne hjælpe med. "Vi vil gerne kikke lidt rundt". Det gjorde vi så. Han fulgte med lige ved siden af os. Vi havde ingen chance for at "bagtale" kvaliteten. Hvergang jeg havde kigget på et prismærke for at se prisen, så skyndte han sig at rette på mærket.
Vi turde simpelthen ikke at spørge om vi måtte prøve noget. Han var så øm over de billige guitarer, der mange af dem kostede 800 kr.
Jeg kan godt finde på at som impulskøb at købe noget billigt lort. Det er fordi jeg finder det udfordrende at spille på noget der virkelig kæmper imod, og se hvor meget vellyd jeg kan vride ud.
Men her følte vi os simpelthen uønsket.
Men forretningen var også tom for mennesker, selvom den lå på en gågade i højsæsonen. (ved ikke om den er der i dag).
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: nægtet at prøve forstærker - Musik Butik

Indlæg af andkrup »

[quote="Turtle"][quote="Runem"]Men hvis man kommer ind og kigger på en skoda, får man jo heller ikke lige lov at prøve den fede BMW ovre i vinduet, bare fordi man har lyst og måske en dag kunne tænkes at have råd til den.[/quote]

Nu ville jeg egentlig ikke blande mig, men jeg kan ikke lade være med at knytte en kommentar til eksemplet. For ligesom jeg kan lide at gå i guitarbutikker for at prøve noget nyt, så tager jeg da af og til rundt og prøver biler, bare for at vide, hvad der er på markedet. Og jeg har da flere gange fået lov at prøve en fed bil, selvom sælgeren godt ved, at jeg ikke lige har råd til den i den her omgang. Og nu nævner du lige BMW, der her i området sælges samme sted som Kia - jeg har været inde for at prøve en Kia, som jeg blev meget skuffet over. Så fik jeg da en tur i en BMW 5-serie for at vide, hvad jeg skulle spare sammen til i stedet...

Men omvendt: Hvis jeg får at vide, at den må jeg ikke prøve, fordi jeg nok alligevel ikke er potentiel kunde lige nu, så accepterer jeg da det. Uanset om det er en BMW eller en Fender, vi snakker om.



(P.S.: Det virkede ikke, jeg blev langt fra forelsket i BMW'en, så sådan en skal jeg nok aldrig have... ;) )[/quote]
Musikforretninger og bilforhandlere sælger drømme og tjener (få) penge på instrumenter. Det er derfor de har vintage gear og dyre bmw'er stående som man allernådigst kan prøve, velvidende at de fleste aldrig har penge på lommen til at betale den slags.
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen