mad Professor Sweet Honey Overdrive

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Nicolai »

Hvilke butikker har denne i DK? 4sound fører dem vist ikke mere, og pedaler.eu har kun Mighty Red Distortion. Effektpedaler har ingen af dem, så vidt jeg kan se.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af IkkeMig »

Woodstock har da vist Mad Professor, hvis jeg husker ret...

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Nicolai »

Korrekt, de ligger i KBH, ikke? Og så er detg dét, om man skal vælge HW eller CB.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af IkkeMig »

Jeg mener da, at Woodstock også har en butik i Århus?

Edit: Jeg kunne da også undersøge det i stedet for at mene:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.woodstockguitars.dk/content/ ... k/content/ ... 9/lang,da/</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.woodstockguitars.dk/componen ... k/componen ... 2/lang,da/</a><!-- m -->

De har en butik i Århus og de har Mad Professor :)

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Nicolai »

Er der nogen, der kender til holdbarheden af disse pedaler? Jeg lkæste på Gearpage, om en, hvis LGW var gået i stykker- men ved ikke, om det er et generelt problem.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg kender en der har en som ikke er gået i stykker, så nu er stillingen uafgjort og du kan trygt købe en...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Nicolai »

Holder en pedal som OCD stadig her i 2013? Det bliver nok én af de to, så erfaringer er velkomne.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Ja, det kan jo være svært at følge med pedal-moden. Og hvem har lyst til at have sidste års model..? :-)

Jeg vil mene, at hvis man kunne lide OCD´en i fjor eller i forfjor, så holder den - forudsat at ens lydideal ikke har ændret sig radikalt i mellemtiden - stadig. Om den så holder for dig... ja, dét kan du jo kun selv svare på.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af MacG »

[quote="Nicolai"]Holder en pedal som OCD stadig her i 2013? Det bliver nok én af de to, så erfaringer er velkomne.[/quote]

Jamen den holder fint... Lyden er bare ikke noget for mig. Men mine Rats fra ´80-erne, og og min Tubescreamer fra samme periode, de holder også fint. Til mig. For slet ikke at tale om alt det andet gamle skrammel jeg bruger, som også holder.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Sasha »

Ja, der er endda folk, som er rede til at betale nærmest svimlende summer for pedaler, der har 45 år på bagen. Har de nogensinde hørt om "at følge lidt med"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af fortytwo »

Alt hvad du læser på Gearpage, skal du tage med et gran "det er en folk navlebeskuende pedalsnobber", og så skal du bruge din forhåbentlig sunde fornuft, og konstatere, at du allerede ved bedre end dem, også selvom du ikke ved noget om det de snakker om..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Dannyboy »

Nej OCD (1,2,3 &4) er bare SOOOOOOOOOOOOO last year.. Nu lyder de af lort. Det skete ligesom ved årsskiftet :D

Havde en Mighty Red for et års tid siden. Den var godt bygget og virkede perfekt. Lyden var bare lidt for fuzzy til mig, så den røg igen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Sasha »

Det er ellers den, de unge vil have i år. Det er ikke nemt at være firstmover og helt fremme på beatet... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Nicolai"]Holder en pedal som OCD stadig her i 2013? Det bliver nok én af de to, så erfaringer er velkomne.[/quote]

Helt ærligt, er det ikke fuldstændig ligegyldigt, hvad der er da shit i 2013? Jeg ved godt, at der er mode/hype indenfor pedaler også, men er det ikke noget vi alle, såfremt vi kan gennemskue det, og dén del af det har du jo fanget, gerne vil undgå at være en del af?

Lad mig referere til stort set samtlige af dine øvrige indlæg her på kanalen, og gentage post #2: "Prøv dig frem, og se hvad der virker for dig". Man kan altså ikke læse sig til lyd. Og slet ikke ens egen, subjektive oplevelse af den.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Nicolai »

Jeg mente sådan set ikke, om den stadig var hypet: der var meget snak fra mange om, at OCD, da dem kom frem, var det tætteste, man kom på "Cranked amp in box". Siden er der jo gået noget tid, og jeg vil da mene at F.EKS. Mad Professor laver vissepedaler, der er meget "forstærkeragtige". Så jeg mente bare, om der er andre producenter og deres pedaler, der har overhalet eller er på højde med OCD i dag.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af AnotherDan »

Jeg syntes stadig OCD er en fed pedal, den passede bare ikke lige til det setup jeg kørte med da jeg solgte den...
Kunne dog godt overveje at prøve en igen med nuværende setup, selvom jeg er ganske tilfreds med Suhr's Riot.
Bah

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af mos »

[quote="Nicolai"] Så jeg mente bare, om der er andre producenter og deres pedaler, der har overhalet eller er på højde med OCD i dag.[/quote]

Både ja og nej, det kommer vel meget an på hvad du ønsker dig og hvilke forventninger du har til pedalen.
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Sasha »

Hvis man skulle "overhale" OCD´en - som jo ellers gør dét, den nu engang gør, ganske lige så vel i 2013 som i 2012, 2011 osv. osv. - skulle ét eller andet lyst hoved bygge en udgangsbuffer ind i den. En pedal med en buffer i signalvejen (f.eks. en Tubescreamer) sat ind efter OCD´en gør dog næsten det samme.

- "Cranked amp in a box"..? Det bliver ihvertfald en stor kasse - sådan cirka på størrelse med en forstærker...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Nicolai »

Hvad er konsekvenserne af den manglende udgangsbuffer?

Sky Blue Overdrive ser sgu også fed ud- den overvejes nøje.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mad Professor Sweet Honey Overdrive

Indlæg af Sasha »

At du oplever samme diskanttab, når du drejer ned for volumeknappen, som man kender det fra guitarens volumeknap.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen