Hvor køwer man en billig tele krop?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af Kallum »

Altså, en sort nitrolakeret tele krop uden noget andet fis og ballade..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af Sasha »

Fis og ballade som i "kvalitet" ? Eller skal den bare være billig?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af Kallum »

Fra den danske enklysopædi:
Fis og ballade: kantbindinger, alle andre huller end pickupper og controlcavity, "smarte" lydkamre, cutaways og andre lortetiltag

Altså, bare et godt stykke træ i telecasterform, malet sort med noget nitrohalløj uden 3 mm plastikcoat indenunder. Jeg forventer bestemt ikke at få den for en plov, men der er sikkert nogen steder der er bedre og billigere end andre.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har en sort fra rockinger i en fin kvalitet - men den er med bindinger.
Guitarsupplies.nl har vist, men kender ikke kvaliteten af deres.
Bah

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af MacG »

[quote="AnotherDan"]Jeg har en sort fra rockinger i en fin kvalitet - men den er med bindinger.
Guitarsupplies.nl har vist, men kender ikke kvaliteten af deres.[/quote]

Og Nitro er ingen af dem malet med.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="AnotherDan"]Jeg har en sort fra rockinger i en fin kvalitet - men den er med bindinger.
Guitarsupplies.nl har vist, men kender ikke kvaliteten af deres.[/quote]

Fedt at du har fået dig en god en - men jeg synes godt nok jeg har været uheldig med Rockinger - jeg har haft to telekroppe fra dem. Begge to var meget tunge, og den ene var helt forladt for resonans.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af AnotherDan »

Aha - havde lige fået skippet det med nitro lakken...

Rasmus, jeg syntes den er udemærket, føler den ikke som tung.
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af Sasha »

Skal det være med nitro-gøjl? (bliver måske svært at finde en replacement-krop med denne lakering) Og i givet fald hvorfor? Hvis nej, ville jeg måske nok kigge i retning af Warmoth.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af Kallum »

Det skal ikke død og pine være nitro, men jeg foretrækker en tynd lakering.. Warmoth har jeg kigget lidt på, de har da om ikke andet et ry for at levere rimelig kvalitet, men det kunne jo være der var alternativer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af Sasha »

Nu kan jeg kun tale på baggrund af den éne Warmoth-krop, jeg har. Men den er lakeret med en meget tynd poly-lak. Så hvis det er klanglige overvejelser, der ligger bag, er jeg ret sikker på, at ihvertfald ikke er her, der bliver gydet unødig olie på vandene. Og kvaliteten er i top! Om du så er heldig, at en given krop passer som hånd i handske til dén hals, som du måske allerede har... ja, det ved du først, når du har prøvet at sætte dem sammen. Men det gælder jo for alle kroppe og halse.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af MacG »

[quote="Kallum"]Det skal ikke død og pine være nitro, men jeg foretrækker en tynd lakering.. Warmoth har jeg kigget lidt på, de har da om ikke andet et ry for at levere rimelig kvalitet, men det kunne jo være der var alternativer.[/quote]

+ 1 til Warmoth. De laver kvalitet. Det er Poly, men meget tyndt. Du skriver kun at den skal være billig, ikke hvad den skal være lavet af. Der ville jeg ellers starte. Og man får hvad man betaler for. Billig, kvalitet, og nitrolak udelukker hinanden. Jeg ville ikke købe for billigt, du kan være heldig, men chancen for at få et dødt bræt er stor.

Hvis du kan leve med Poly er her hvad der er af sorte Telekroppe hos Warmoth for tiden: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.warmoth.com/Pages/ClassicSho ... ClassicSho ... ort=weight</a><!-- m -->

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvor køwer man en billig tele krop?

Indlæg af GuitaRasmus »

Endnu en +1 til Warmoth herfra - jeg har kun haft gode oplevelser med Warmoth dele (undtaget lige en åndssvag hals, af palisander med ibenholtsgribebræt - den lyder ad h... til, men det er jo bare mig der ville have lavet den af mærkelige træsorter).

Deres lak er meget fin og tynd - dog ville jeg nok gå efter "vintage tele", da rundingen på kroppen er væsentligt mindre end deres standard tele. Personligt kan jeg godt lide at en tele er lidt "kantet" i det. Vintage telen kan desværre ikke bestilles med chambering, som ellers er mega fedt - overvej at prøve sådan en. Min hvide telebastard har en chambered krop og den er dejlig let, og har en super resonans, dog uden at blive ulden.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen