Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Telemaster »

Altså... En Vox AC30, der har fået en tur med loddekolben af kyndige hænder, er vel ikke i større fare for at svigte på et job, end alle mulige andre forstærkere. Jeg kan på stående fod kun komme i tanker om en forstærker, der er stået af på et job nogensinde i min tid, og det var fordi guitaristen tabte en fadøl i den, tog indmaden ud af chassiset og tabte den på gulvet. Og det var i øvrigt en Marshall :-D Nå, det var et sidespor. Min pointe er bare, at man altså ikke behøver at gå og være nervøs, hvis man passer ordentligt sine ting og får dem serviceret ind i mellem.

Og så er jeg helt enig i Sørens betragtninger om ny/gammel AC30: De nye lyder godt, men når man hører en gammel, er man ikke i tvivl om, at de lyder bedre. Om det så er værd at fordoble prisen for, må man jo selv bedømme.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af udepost »

Jeg kan tilføje, at jeg har haft en hotplate på en ac30 i en del år, og det fungerede glimrende. Godtnok får man ikke højttaler forvrængning, men man ac30'eren derop hvor den skal være for at lyde optimalt

/Søren

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"]Altså... En Vox AC30, der har fået en tur med loddekolben af kyndige hænder, er vel ikke i større fare for at svigte på et job, end alle mulige andre forstærkere. Jeg kan på stående fod kun komme i tanker om en forstærker, der er stået af på et job nogensinde i min tid, og det var fordi guitaristen tabte en fadøl i den, tog indmaden ud af chassiset og tabte den på gulvet. Og det var i øvrigt en Marshall :-D Nå, det var et sidespor. Min pointe er bare, at man altså ikke behøver at gå og være nervøs, hvis man passer ordentligt sine ting og får dem serviceret ind i mellem.

[/quote]
Men han lyder da som en kæmpe idiot ham guitaristen du kender. :D

Jeg troede jeg havde lagt dette traume bag mig, men der er åbenbart nogen der skal minde mig om det gang på gang. ;)

Jeg tror nu også at hvis en gammel AC30 får "den store tur", som Lars Vader kalder den, så køre den ligeså fint som en hvilken som helst anden forstærker.

Min har kun fået den "lille" tur. Bl.a. fordi at jeg var bange for at det var en helt anden forstærker jeg fik tilbage(jeg synes den lyder anderledes nu! Om det er småkomponenter der er skiftet, eller om det er fordi den ikke kører med ligeså høj spænding, det ved jeg ikke, men det er nok bare et komprimis man må indgå, hvis det skal være driftsikkert), og for det andet, fordi at jeg ikke lige syntes jeg havde knasterne til at lægge der nu. Så den skulle bare være driftsikker, og så skulle vi ses igen om et års tid. :roll:


Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af GuitaRasmus »

Nu har jeg lånt en Blackheart Handsome Devil 15 watts top af en kammerat, som jeg lige prøvede i øvelokalet her til aften - den lyder såmænd fint nok, men med volumen omkring kl. 1, løb den simpelthen tør for saft og begyndte bare at forvrænge mere - jeg er nu ret meget i tvivl om en 15 watter reelt spiller højt nok til at følge med et rockband, når man spiller baggearsjob. Den var koblet til mit 4x12 med H30'ere og V30'ere, så de burde være så følsomme som de kan blive. Min kammerat der har lånt mig den, sagde at en AC15 ikke har meget mere at give af, så det kan godt være man skal op i 30 watts klassen, for at have nok headroom. Så kan man jo evt. bruge en hotplate til at få den til at brække sig lidt.

En anden ting: Førnævnte kammerat, der arbejder i en musikforretning, fortalte at de nye kineser AC30'ere har en væsentligt bedre strømforsyning og stumper, end dem for en 4-5 år siden - nogen der har hørt om det?

Jeg er blevet tilbudt en "Britisk bygget Vox fra år 2000" - er det de førnævnte "Korg"? Og i så fald, hvad er en rimelig pris?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]

En anden ting: Førnævnte kammerat, der arbejder i en musikforretning, fortalte at de nye kineser AC30'ere har en væsentligt bedre strømforsyning og stumper, end dem for en 4-5 år siden - nogen der har hørt om det?

[/quote]

Jeg tror nok, at jeg i al ydmyghed ville udbede mig lidt dokumentation for dén påstand, samt hvad det i givet fald skulle omfatte.

Edit: Og ja, indtil 2004 blev de bygget i England. Jeg kan ikke mindes at have læst navnet "Korg" tidligere i denne tråd. Men jeg kan da huske, at jeg besøgte Marshall-fabrikken i 2003 (i England) og så dem bygge dem. En anekdote derfra: De fortalte, at den suverænt hyppigste "fejl", de fik forstærkere til reparation for, var at folk hældte div. drikkevarer ned i deres forstærkere...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af GuitaRasmus »

Hæhæhæ.. "Fancy a pint, ol' thirty?"

Men du mener at sådan en er et bedre bud end en kinøjser, vel at bemærke hvis den lige bliver kigget efter og får kigget lidt på bias? Den er vist med greenbacks - dem har jeg ikke så meget fidus til, men jeg har selvfølgeligt ikke hørt en Vox med dem.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg synes, de lyder klart bedre end kineserne, omend jeg ikke lige kan sætte en målbevidst finger på og sige: "Det er dén dims, som er skyld i, at det forholder sig sådan". For der er såmænd ikke noget decideret "guld" gemt under hjelmen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]

Jeg tror nok, at jeg i al ydmyghed ville udbede mig lidt dokumentation for dén påstand, samt hvad det i givet fald skulle omfatte.

[/quote]

Nu har jeg så fundet ud af at Vox, med de nye kinesere, har fundet en måde at håndtere de berygtede ensretterrør, der havde det med at få forstærkeren til at gå i knæ i tide og utide; de har droppet røret, og brugt diodeensretter! :D Det er sgu da smart... Eller noget. Suk. Det er ingen nem jagt, dette her.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Sasha"]

Jeg tror nok, at jeg i al ydmyghed ville udbede mig lidt dokumentation for dén påstand, samt hvad det i givet fald skulle omfatte.

[/quote]

Nu har jeg så fundet ud af at Vox, med de nye kinesere, har fundet en måde at håndtere de berygtede ensretterrør, der havde det med at få forstærkeren til at gå i knæ i tide og utide; de har droppet røret, og brugt diodeensretter! :D Det er sgu da smart... Eller noget. Suk. Det er ingen nem jagt, dette her.[/quote]

Det er så ikke der den store forskel er: Der blev shippet et antal med dårlige ensretterrør, som futtede hurtigt af. De blev ofte erstattet på garantien, med et af samme type, som så futtede af efter lidt længere tid. Det er ikke en konstruktiv fejl, men en komponentfejl, som folk rettede ved at skifte til et bedre mærke, eller erstatte det med et plug med dioder i. Rørensretning gør ikke den store forskel på en Katode Biased forstærker. Så det er ikke det der er bedre. CC-Serien får meget god omtale ovre hos vintagetosserne på Plexi-Palace: Med et par ændringer og gode rør lyder de godt, og er driftssikre.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af GuitaRasmus »

Really? Altså, nu er jeg helt rundforvirret efterhånden...

De britisk byggede AC30 reissues hedder AC30 tbx, right? Og de er bedre end kineserne?

De kinesisk byggede AC30 med ensretterissues hedder AC30 CC1 eller CC2?

Og de nye kinesisk byggede hedder AC30 C2? Det er så de "gamle kinesere" der får god omtale på plexipalace, eller de nye? Og har du mulighed for at uddybe hvad der er der skal udskiftes?

Jeg ved godt at de selvfølgeligt skal prøves, men det er en ren jungle, når man har lavet den skide forstærker i næsten 50 år, og nogle af modellerne er så forskellige at det nærmest kunne være en helt anden forstærker. F.eks. har jeg også læst adskillige steder at man skal holde sig fra 70'erne som var det pesten. Jeg prøvede en af de helt nye kinesere i Aage igår, og synes egentligt den lød hæderligt (uden at have muligheden for at skrue op), men jeg synes den manglede lidt det der "sag" de er kendt for - jeg gik ud fra at det var det manglende ensretterrør, men det kan selvfølgeligt også være at det var de greenbacks der sad i, der har lidt hurtigere respons end blues. Argh.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"]Really? Altså, nu er jeg helt rundforvirret efterhånden...

De britisk byggede AC30 reissues hedder AC30 tbx, right? Og de er bedre end kineserne?

De kinesisk byggede AC30 med ensretterissues hedder AC30 CC1 eller CC2?

Og de nye kinesisk byggede hedder AC30 C2? Det er så de "gamle kinesere" der får god omtale på plexipalace, eller de nye? Og har du mulighed for at uddybe hvad der er der skal udskiftes?

Jeg ved godt at de selvfølgeligt skal prøves, men det er en ren jungle, når man har lavet den skide forstærker i næsten 50 år, og nogle af modellerne er så forskellige at det nærmest kunne være en helt anden forstærker. F.eks. har jeg også læst adskillige steder at man skal holde sig fra 70'erne som var det pesten. Jeg prøvede en af de helt nye kinesere i Aage igår, og synes egentligt den lød hæderligt (uden at have muligheden for at skrue op), men jeg synes den manglede lidt det der "sag" de er kendt for - jeg gik ud fra at det var det manglende ensretterrør, men det kan selvfølgeligt også være at det var de greenbacks der sad i, der har lidt hurtigere respons end blues. Argh.[/quote]

Ja, du er på rette spor.

Så er der også dem der hedder CC2X, som er den version med Celestion blue.

Det er svært at sige hvad der er bedst. Om det er den engelske eller den kinesiske.

F.eks så har/havde Pluto både en englænder og min gamle kineser. Og der var min gamle kineser vist den stærke af de to! :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Sasha »

Hvis ellers en AC30 er en klasse A-forstærker, som de jo bliver solgt som ( det holder ikke helt i byretten. Men det er tæt på), så HAR de pr. definition ingen "sag" fra ensretterrøret, idet de så allerede trækker max. effekt i tomgang. Det er dét, MacG mellem linjerne også siger ovenfor. Så det er ihvertfald ikke dét, du har savnet i den Vox, du prøvede.

De engelske lider ofte under, at deres ensretterør er forbundet forkert, sådan at ensretterrørets glødetråd sidder i serie med strømforsyningen. Og det er absolut heller ikke noget, der forbedrer levetiden for ensretterrøret. Denne fejl er dog hurtigt udbedret. Til gengæld har de par eksemplarer, jeg har haft fingrene i, konsekvent trængt til at få skiftet én bestemt elektrolytkondensator, selv om de ikke har så frygteligt mange år på bagen. Dette er selvfølgelig også relativt nemt fikset. Men trods alt ting, der er gode at vide, hvis det skulle ende med sådan én. Som tidligere nævnt, er deres bias også sat ret optimistisk. Men det er ikke unikt for denne serie.

Og du har ret m.h.t. Vox fra 70' erne. Ihvertfald dem af dem, som er opbygget på printplade (jeg mener, det er omkring 1972, de begynder på det. But I could be completely wrong here). For her er godt nok et eksempel på, hvordan man IKKE skal bygge en forstærker på printplade! Dette på ingen måde ud fra et lydmæssigt synspunkt, men i høj grad ud fra et driftssikkerhedsmæssigt!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af GuitaRasmus »

Okay - så "sag'et" stammer ikke fra ensretterrøret. Nice to know.

Jeg har tænkt en del over sagerne, og er kommet frem til at jeg ikke har den store interesse i at investere i en vintage-fætter - mest ud fra et økonomisk synspunkt ifht. at de koster det dobbelte (hvis man styrer udenom 70'erne), og ifht. at der nok skal lægges en teknikertime eller 3 i at få den grundigt udbedret. Derfor tror jeg at jeg ofrer noget vellyd, til gengæld for at få en der forhåbentligt er lidt mere driftsikker og væsentligt billigere. Hvis jeg så, efter en rum tid hvor jeg har prøvet at spille en del koncerter med en Vox, finder ud af at det er den hellige gral, må jeg tage den derfra, og kigge på vintage markedet senere hen.

Når det så er besluttet, så står valget mellem en TBX, en CC'er eller en spritny C2. Jeg er lidt i tvivl omkring TBX'eren - du (Søren) og mange andre, siger at TBX'eren lyder bedre. Til gengæld så har den ikke en mastervolumen, og det tænker jeg kunne være meget rart ifht. fleksibilitet på større og mindre jobs - men det er måske et non-issue? Jeg tænker at på dem med mastervolumen, kan man bare skrue helt op for masteren, og så bruge pre-volumen, så fungerer den vel som en non-master?

Mht. CC og C2 - de kloge hoveder på nettet (hvem det så end er, og hvor kloge de er, kan diskuteres) siger at CC'eren reelle problem er ensretterrøret - og det kan man faktisk komme udenom, ved at undlade at bruge standby-switchen. Jeg forstår ikke helt hvordan, men jeg går ud fra at det er noget med at ensretterrøret får et ordentligt los når man sætter strømmen til efter standby, hvorimod at den får lov at varme langsomt op sammen med udgangsrørene når man undlader at bruge standby?

C2'eren får til gengæld hug for at være konstrueret af MDF - jeg ved ikke hvor meget det har sige rent lydmæssigt, men jeg har ikke den største fidus til MDF generelt. Til gengæld skulle den have nemmere adgang til rørene, og have smidt noget af alt det der mini-switch pjat væk, der sidder som lopper på en CC'er.

Lige nu har jeg et godt øje til to eksemplarer; den ene en britisk: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarcombo-vox-ac-30 ... -vox-ac-30 ... -91318227/</a><!-- m --> (hvor min overvejelse går på mastervolumen, og prisen - jeg synes den er lidt dyr) og den anden en CC'er med blues, der ser ud til at have fået fornuftige rør: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarforstaerker-vox ... aerker-vox ... -91102187/</a><!-- m -->

Any opinions?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Sasha »

Jo, du har ret m.h.t. mastervolumen. Den har absolut minimal indflydelse på lyden, når den er skruet helt op. Hvis man ellers kan finde et sted at placere den (man kunne måske ofre et "low" input på én af kanalerne?), kan en sådan nu også nemt proppes i en engelsk model, hvis man insisterer.

Edit: Man kunne f.eks. også (og måske mere hensigtsmæssigt ud fra et layoutmæssigt synspunkt) droppe standby-knappen og sætte mastervolumen her. Eller man kunne erstatte Power-kontakten med en "tre trins-raket", som havde standby-funktionen i midterstillingen, og så bruge hullet fra den oprindelige standby-kontakt til mastervolumen...

Dine bekymringer omkring MDF er ifølge min ydmyge opfattelse helt på plads her! Kabinetter af MDF lyder efter min mening som at slå på en våd paptønde med en pind.

Jeg tror, at jeg personlig ville se mig om efter en "englænder" til en lidt lavere pris end den, du linker til. De findes! Og så ville jeg lige få fikset de par ting, som er nævnt tidligere i tråden. Jeg skal såmænd gerne gøre det "møj billig´" for dig, hvis det er...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af GuitaRasmus »

Mange tak for det flotte tilbud - jeg tror nu at en evt. brite vil blive kastet i hovedet på Lars Vad, da han bor lige ved siden af mig - der er lidt langt til det mørke Jylland, men et flot tilbud! Og mange tak iøvrigt for de gode og uddybende svar - jeg bliver en del klogere af denne tråd. :) Fungerer briten ligesom de gamle, ifht. at man kan koble kanalerne sammen via et jackkabel? Og iøvrigt - hvad hulen er ideen i at have alle inputs som par??
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Sasha »

Jamen, selv tak du!

Ja, du kan godt linke kanalerne sammen. Men vær opmærksom på, at nogle af dem (jeg kan ikke lige i hovedet huske hvilke) er indbyrdes i modfase. Så istedet for en "opfedning" af lyden får man det modsatte...

Udover at give muligheden for at linke kanalerne sammen (eller linke videre til en anden forstærker), tror jeg, at den oprindelige idé var, at man kunne sætte flere instrumenter til. Man hører jo farverige beskrivelser af, hvor sådan én AC30 kunne fungere som forstærker til både rytme-, bas- og leadguitar samt i en snæver vending sanganlæg, når onkels pigtrådsorkester skulle ud at spille (bassisten var selvfølgelig kun med, fordi han havde røven fuld af penge og som den eneste råd til en AC30´er...).

Derudover har de to indgange til hver kanal forskellig følsomhed og impedans. "High" inputtet lader signalet slippe rent igennem og har en impedans på "de sædavnlige" 1 megaohm (1000 kiloohm). "Low" inputtet derimod har en 1:1 spændingsdeler, som altså halverer signalet. Og derudover dæmpes det sædvanligvis højimpedante guitarsignal (hvis der ikke er buffere i sving) yderligere - ikke mindst i diskanten - idet den nominelle indgangsimpedans her er sænket til 136 kiloohm. Det er muligt, at dette i gamle dage passede bedre, hvis man nu f.eks. skulle have sit Vox Jaguar orgel klampet til gennem sin AC30..?

Det kan også sagtens tænkes, at det dybereliggende årsag er den simple, at "Hvis Fender har det, så skal vi f.... også ha´ det!" I Fender´s tilfælde tror jeg så dog, at der er noget om snakken m.h.t. alsidighed i forbindelse med forskellige instrumenter. Men dette sidste udsagn står helt for min egen regning. Det kan selvfølgelig også være, at Leo Fender i sin livslange kamp imod forvrængning har tænkt: "Hvis ikke vi på anden måde kan modvirke, at forstærkeren bliver overstyret, kan vi da altid give folk muligheden for at smide halvdelen af signalet væk, før det overhovedet når ind i forstærkeren." I don´t know... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af GuitaRasmus »

Et sidste spørgsmål for nu, så skal jeg nok lade dig nyde din søndag i fred; på annoncen om briten står der "giv et bud" - hvad ville du mene var en rimelig pris for sådan en fyr? Jeg ved godt det er svært, men om man skal byde 7 eller 8000,- ? Der er ikke så meget sammenligningsgrundlag.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Sasha »

Det vil jeg undlade at kloge mig på, da rollen som "vurderingsmand" ikke er én, jeg befinder mig særligt godt i. Men min sådan almindelige, snusfornuftige, jyske bondevisdom siger da, at kan man få noget for 7000, så giver man ikke 8000, hvis man på nogen mulig måde kan slippe for det... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den rigtige overdrive... findes i en AC30. Pis.

Indlæg af Pluto »

Jeg har stadig 2ccx(kineser) og en 2001 englænder. Ved lavere volumen lyder kineseren absolut fedest. og i det hele taget syntes jeg faktisk kineseren lyder bedst.
Men om den lyder bedre end en 60er Ac tvivler jeg på. Har haft lånt en 63-64 uden top boost og den var ret fantastisk. Den kunne jeg have købt ,men syntes ikke lige det var tiden på daværende tidspunkt. Og jeg kunne have fået den for 12k .Pis men sådan er det.
Nu har jeg intet forstand på kvaliteten af diverse dele i sådan en Vox ,men jeg vil ikke være bange for en kineser. Måske lidt bedre rør og højtaler kabel mm kan gøre en stor forskel. Jeg har stadig samme rør i Rasmuses gamle kineser dog har jeg skiftet ensretter røret da det røg. Så den er sku driftsikker. Jeg har spillet rigtig mange timer på den og aner ikke hvor gamle rørene var da jeg købte den af Rasmus
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen