"Din lyd"

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="MacG"] Og eftersom der ikke er rørensretning er det vel mere en tidlig JMP vi er ude i..? Den var med ved Gathering, ikke ?[/quote] Joh, det kan du nok have ret i... Og jo.[/quote]

Som du ved, og nu også ved andre det også, har jeg haft tre Marshall comboer i det format (2 X 12" 50 watt): 2104, og en 2144 med rum og boost. Og jeg havde også problemer med bunden, og kørte den ret højt: Den var ikke fast nok i kødet. Og selve forstærkerne lød meget bedre med et lukket 2 X 12".. Men grunden til at jeg købte dem var at jeg hørte nogen der lød fedt med en.. Jeg kan bare ikke få den lyd jeg søger ud af dem. Det ville ellers være smart at slippe for at slæbe kabinetter. Men en fin forstærker. Bare ikke til mig..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Sasha »

Jah...

Jeg synes nu egentlig nok, at Christians forstærker lød ret godt. Jeg kan dog så til min forfærdelse se, at der har indsneget sig en slåfejl i mit tidligere indlæg, da denne forstærker retteligt startede sit liv som en 2104 og ikke som en 2144, som de fannens fingre fik skrevet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af shm »

Jamen "min lyd" er måske så meget sagt, da der er mange som bruger sammen grej som mig. Jeg spiller primært på en Vox AC15 fra starten af 90'erne, Made in England". Jeg har været forbi Reinau og fået nye rør, kabel mv. Den har en fantastisk trem, syntes jeg. Yderligere for den, efter min smag guitaren karakter frem, hvis man kan sige det sådan. En strat lyder af en strat osv. Jeg kan ikke få HB til at lyde godt, derfor spiller jeg primært singlecoil. Mht. effekter er det de samme som de fleste andre bruger drive/boost, comp, trem, delay. Jeg er rigtig glad for Barber LDT som od. Når man taler om lyd, er det dog min opfattelse, at skulle Knopfler, BB eller andre komme forbi og spille på mit gear, ville de lyde som dem selv. Ikke dermed sagt, at lyd ikke har betydning, men jeg tror det handler mere om manden end bolden. Hvis jeg fik en Stradivarius og spille på, ville det, på trods af at jeg havde et udemærket instrument mellem hænderne, lyde af helvede til. Derfor tror jeg mere på, at den "fede lyd" kommer via interaktion mellem musiker og instrumet. Jeg kender godt oplevelsen af, at hvis jeg bare får, den på nettet omtalte sjældne Gizmo, der kune kan købes via tredie mand, der har godkendt dig og din blodtype og kun kan betales med sølvmønter fra 1939, så bliver det hele meget federe. Jeg har købt og solgt meget gear, men er kommet til den erkendelse, at de eneste tidspunkter min lyd er blevet federe er, når jeg har sat mig ned på min røv og øvet mig.....desværre. Ikke dermed sagt, at fed lyd ikke kan inspirerer, men det er ikke det primære

Martin K
Smoke On The Water
Indlæg: 55
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Martin K »

Se, se - det er da et fedt emne :thumbup: '

Min lyd... hmm. Hvad er nu det? Jeg ved ikke om jeg har fundet den helt, men jeg er i hvert fald fint tilfreds med hvad jeg har at gøre godt med på gearfronten.
Lydidealet er derimod på plads: Blues-inspireret crunch, fra Stones, The Who, Cream og i den dur. Dog kan de lidt hårdere lyde á la Neil Young også have positiv indvirken på min lyst til at hive en spade ned fra væggen.

Min forstærker (rør) skal generelt ikke lave andet end at levere en god clean lyd, resten bliver tilføjet via pedaler - ikke noget med flere kanaler og andet pjat. En meget stor del af min lyd er en T-rex Mudhoney garneret med en Wah, lidt chorus og en clean boost på flankerne. Dertil kommer, at jeg anvender en god portion reverb. Af guitarer kan det både være single coil og humbuckere der får turen, det kommer an på hvilket mood man nu engang lige er i.

Den helt sørgelige sandhed er så, at ovennævnte setup kun bliver luftet sjældent af hensyn til de omkringboende. En stor del af mit elektriske guitarspil foregår (desværre) gennem en Line6 Pocket Pod (primært med lyde fra Crunch 'lydbanken'). :)
--Martin

Rundfart
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "Din lyd"

Indlæg af Rundfart »

Min "lyd" er bedst/fuldkommen når jeg har skræmt min kone og sønnike væk,naboer,hunde,katte,fuck-hovedet længere nede af vejen,biler blæst bort,flyttet den lokale kirke 2 km. længere væk..... drømme! Det handler nok mest om at få et frirum, der er rigtig stort.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen