Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af GuitaRasmus »

Jep, som overskriften siger, kunne jeg godt bruge et overblik over hvilke multieffekter der kan skifte kanaler på forstærkere med et 1/4" jackstik.

Jeg har indtil videre fundet:

Boss GT8/GT10 - de får bare ikke særligt gode anmeldelser når de sidder i loopet.

TC G-major - Har ry for at gå nemt i stykker, og der skal bruges externt board til.

Andre forslag? Udover det meget dyre G-system.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af JesperB »

Hey Rasmus.

Jeg synes det ville være dumt at basere et effekt-indkøb på, om den kan skifte kanal på din forstærker.

Hvad med at købe den effekt du synes er fed og derudover købe en selvstændig kanal-skifter?

Kig fx på Axess CFX4. Den koster i nærheden af 1k brugt. Den har også isolerede udgange, så du undgår brumsløjfer.

/Jesper
- Jesper Barrit

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af AnotherDan »

[quote="GuitaRasmus"]TC G-major - Har ry for at gå nemt i stykker...[/quote]

Det er den gamle version der har det ry ikke?
Så vidt jeg ved har de vist addresseret de værste "designfejl" i 2'eren - den lyder ihvertfald godt hvis man kan tc's lyd.
Bah

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="JesperB"]Hey Rasmus. Jeg synes det ville være dumt at basere et effekt-indkøb på, om den kan skifte kanal på din forstærker. Hvad med at købe den effekt du synes er fed og derudover købe en selvstændig kanal-skifter? Kig fx på Axess CFX4. Den koster i nærheden af 1k brugt. Den har også isolerede udgange, så du undgår brumsløjfer. /Jesper[/quote]

Det kan der selvfølgeligt være noget om. Jeg ville bare gerne have en alt-i-en løsning, da vi skal til at spille en del jobs på musikbarer osv., hvor mit monster af et board fylder ret meget på scenen - derfor tænkte jeg noget Boss GT10 agtigt i størrelsen, og var lidt ærgerlig, da jeg læste at den ikke lyder ret godt i loopet. Du har også erfaringer med den, ikke? Er din mening den samme?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af JesperB »

Boss'/Roland's COSM-baserede produkter lyder okay. Det er klart de er ikke er på boutique-effekt-niveau, men til gengæld er de billige og nemme at transportere/stille op/pakke sammen.. Og det er jo også vigtigt, hvis man spiller mange jobs på mindre steder..

Du kan også bruge 4-cable metoden, så du både får GT10 (virker også med andre maskiner) foran og bagved forstærkeren..

Der er vel ikke andet for at købe en brugte GT10 og teste selv.. Så kan du sælge igen bagefter, hvis det ikke fungerer..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af Jake »

-
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

MrDjensen
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af MrDjensen »

[quote="Jake"]Hej Rasmus, Rigtig mange multieffekter har midi, som kan bruges til at skifte kanaler med. Line 6 M13 kan f.eks. dette. Har din forstærker ikke et midi-interface, så kan disse anskaffes for under en tusse - det tror jeg er noget JesperB ved noget om. Mvh Jake[/quote]

Har en M9 kan den også skifte kanal via midi?
Er totalt Midi-nybegynder, så hvis du har en idé om hvordan det evt. kan gøres, så hører jeg gerne mere...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="JesperB"]Boss'/Roland's COSM-baserede produkter lyder okay. Det er klart de er ikke er på boutique-effekt-niveau, men til gengæld er de billige og nemme at transportere/stille op/pakke sammen.. Og det er jo også vigtigt, hvis man spiller mange jobs på mindre steder.. Du kan også bruge 4-cable metoden, så du både får GT10 (virker også med andre maskiner) foran og bagved forstærkeren.. Der er vel ikke andet for at købe en brugte GT10 og teste selv.. Så kan du sælge igen bagefter, hvis det ikke fungerer..[/quote]

Okay - det var fordi jeg havde læst at den suger vanvittigt meget signal i loopet, af en eller anden grund - det er jeg ikke så pjattet med. Jeg forventer ikke verdensklasselyd - bare nogle fornuftige modulationer og delays, i en indpakning der ikke smadrer signalet fuldstændigt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Ken
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af Ken »

En Roland GP8 og FC100/200 kan klare lige dét du søger... GP8 er iøvrigt nærmest alle "boss" pedaler i analog form og så med digital delay og reverb... en fin "gammel" maskine og så til en "billig" penge, som endda kan switche to externe enheder on/off.... samtidig synes jeg at dens "lyde" er mere end okay! (jeg bruger den selv)

Fc100 er faktisk en udemærket footcontroler som klarer en GP8 så rigeligt...

Hele sættet burde kunne købes for under 1500!

Mvh Ken Jepsen

Edit: det er digital Delay og Chorus.... der er ikke rumklang i en GP8... og FC100 eller FC200 er sådan set underordnet dér...

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af JesperB »

[quote="GuitaRasmus"][quote="JesperB"]Boss'/Roland's COSM-baserede produkter lyder okay. Det er klart de er ikke er på boutique-effekt-niveau, men til gengæld er de billige og nemme at transportere/stille op/pakke sammen.. Og det er jo også vigtigt, hvis man spiller mange jobs på mindre steder.. Du kan også bruge 4-cable metoden, så du både får GT10 (virker også med andre maskiner) foran og bagved forstærkeren.. Der er vel ikke andet for at købe en brugte GT10 og teste selv.. Så kan du sælge igen bagefter, hvis det ikke fungerer..[/quote] Okay - det var fordi jeg havde læst at den suger vanvittigt meget signal i loopet, af en eller anden grund - det er jeg ikke så pjattet med. Jeg forventer ikke verdensklasselyd - bare nogle fornuftige modulationer og delays, i en indpakning der ikke smadrer signalet fuldstændigt.[/quote]

Så længe du ikke forventer at lyde som Mike Landau (eller hvem man nu kan nævne) og er klar på at bruge lidt tid på at tweake lyde, så kan du helt sikkert få et hæderligt resultat.
- Jesper Barrit

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af GuitaRasmus »

Ken: Jeg vil helst undgå at skulle have noget der er rackbaseret.

Jesper: Jamen, så kunne det da godt være man skulle prøve den. Der er en GT8 i den blå til 1800,-, som også skulle kunne skifte kanal. Måske er den et forsøg værd.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af AnotherDan »

1800 for gt-8 brugt virker ret dyrt... Jeg har for nyligt solgt mit gt-6 for 1000kr inkl. gigbag.
Det må du kunne prutte noget længere ned :)
Bah

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af thomasrytter »

Jeg har et nova system i mit ene (lille) setup, som jeg er blevet rigtig glad for! Jeg har faktisk slet ikke rigtig udforsket midi-delen af det endnu, så jeg ved ikke om det kan det du efterspørger, men som kompakt stand-alone multieffekt synes jeg at det er uovertruffent. Det lyder super, er let at bruge og så er det virkelig kompakt - så kompakt så du sagtens kunne have plads til en channelswitch sammen med det på et lille board, hvis det ikke kan klare at switche for dig...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="thomasrytter"]Jeg har et nova system i mit ene (lille) setup, som jeg er blevet rigtig glad for! Jeg har faktisk slet ikke rigtig udforsket midi-delen af det endnu, så jeg ved ikke om det kan det du efterspørger, men som kompakt stand-alone multieffekt synes jeg at det er uovertruffent. Det lyder super, er let at bruge og så er det virkelig kompakt - så kompakt så du sagtens kunne have plads til en channelswitch sammen med det på et lille board, hvis det ikke kan klare at switche for dig...[/quote]

Jeg synes nu også selv at det er et dejligt lille system, men jeg må indrømme at jeg gerne så at det også kunne switche kanaler samtidigt. Det må lige undersøges, om den kan gøre det via midi. Igen ville jeg bare helst undgå mere ekstra add ons end allerhøjest nødvendigt.

Dan: Jeg har fundet et til 1400,- tak for tippet. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af Anonym »

Hvad med Digitech RP1000 og RP500 ... hvis du alligevel kaster dig over MIDI-switching?

<a href="http://www.digitech.com/multieffects.php" rel="nofollow">http://www.digitech.com/multieffects.php</a>

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"]Hvad med Digitech RP1000 og RP500 ... hvis du alligevel kaster dig over MIDI-switching? <a href="http://www.digitech.com/multieffects.php" rel="nofollow">http://www.digitech.com/multieffects.php</a>
[/quote] Jeg har kigget lidt på dem, men igen vil jeg helst undgå midi - jo mindre der kan gå galt (jeg er jo så pisse-analog :D ), jo bedre. Edit: Nu hvor jeg kigger på dem, har de ikke faktisk ikke midi udgange - syret.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af Anonym »

Flot Hans. Jeg kunne bare huske, det var blevet introduceret som "the second comming of Christ" i forhold til at kunne styre alt muligt. Og så snakker det kun USB ... oh well ... 2 produkter mindre på listen så ...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af MacG »

Hvorfor ikke finde en Multieffekt, der lyder fedt, og har Midi, og så finde en dims der kan skifte kanaler, f.eks: <a href="http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_ms-4" rel="nofollow">http://www.nobels.com/cgi-bin/products/ ... ?e_ms-4</a>

Så skal du også kun trække et midikabel tilbage til amp´en. (Og Midi er kun en måde at sende kommandoer på.. Din lyd vil altid være analog uanset hvor mange midiswitchere du har i dit setup..)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="MacG"]Hvorfor ikke finde en Multieffekt, der lyder fedt, og har Midi, og så finde en dims der kan skifte kanaler, f.eks: <a href="http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_ms-4" rel="nofollow">http://www.nobels.com/cgi-bin/products/ ... ?e_ms-4</a> Så skal du også kun trække et midikabel tilbage til amp´en. (Og Midi er kun en måde at sende kommandoer på.. Din lyd vil altid være analog uanset hvor mange midiswitchere du har i dit setup..)[/quote]

Jo jo - det er såmænd heller ikke det jeg er bange for - jeg vil bare helst undgå ekstra apparater, dippedutter, og tingester der skal stå på forstærkeren.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Multieffekt der kan skifte kanal på forstærker?

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"][quote="MacG"]Hvorfor ikke finde en Multieffekt, der lyder fedt, og har Midi, og så finde en dims der kan skifte kanaler, f.eks: <a href="http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_ms-4" rel="nofollow">http://www.nobels.com/cgi-bin/products/ ... ?e_ms-4</a> Så skal du også kun trække et midikabel tilbage til amp´en. (Og Midi er kun en måde at sende kommandoer på.. Din lyd vil altid være analog uanset hvor mange midiswitchere du har i dit setup..)[/quote] Jo jo - det er såmænd heller ikke det jeg er bange for - jeg vil bare helst undgå ekstra apparater, dippedutter, og tingester der skal stå på forstærkeren.[/quote]

Den kunne jo sidde bag i forstærkeren. Jeg synes det er bedre end at skulle trække to kabler tilbage til forstærkeren.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen