Billig 12-strenget

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Billig 12-strenget

Indlæg af Gotter »

Hej!

Hvis man skal have en nogenlunde billig 12-strenget western, hvilken retning skal man så kigge?

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig 12-strenget

Indlæg af Telemaster »

Furch eller derover. Jeg vil fraråde en billig tolvstrenget. Det er et mareridt at stemme dem, hvis ikke hardware og setup er af en vis kvalitet, og de billige får typisk mave ret hurtigt.
So many assholes, so few bullets

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Billig 12-strenget

Indlæg af Gotter »

Fedt nok, Furch holder. Får mave?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig 12-strenget

Indlæg af Sasha »

Dækket buler?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig 12-strenget

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Dækket buler?[/quote]

Jep.
So many assholes, so few bullets

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig 12-strenget

Indlæg af Flyveøglen »

Jeg ville kigge i retning af Canada hvis budgettet er begrænset. Godin, AKA Norman, Seagull, La Patrie og Art & Lutherie laver nogle super fede akustiske til en billig penge.
Jeg har selv lige haft en Norman 12' er og den lød, stemte og spillede rigtig fedt. Og så er der vist en på DBA lige nu til omkring 1500,- hvis jeg ikke husker forkert

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig 12-strenget

Indlæg af GuitaRasmus »

En billig tolvstrenget er nu ikke nødvendigvis en dårlig idé - mange billigere guitarer har lamineret dæk, og selvom et lamineret dæk ikke kan kaldes den hellige gral indenfor akustisk guitarer, så kan de sagtens lyde hæderligt. Et lamineret dæk har den fordel at det har meget sværere ved at få mave, end et tilsvarende massivt dæk.

Hvis du har interesse i det, så skriv lige en mail til mig - jeg har en kammerat der har en washburn stående, jumbo med cutaway og piezo (tror jeg), som han nok godt ville sælge for en fornuftig pris - jeg husker den som værende ganske fin.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen