Reverb pedal - nu også med delay spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Reverb pedal - nu også med delay spørgsmål

Indlæg af udepost »

Forslag til en fin reverb pedal i stil med Fender Spring reverb? Sole-mate? Holy Grail? Andet? Her i Australien sælger de et mærke der hedder Wampler. Nogen der kender dem?

Pft,

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Sasha »

Er ikke den store rumklangs-afficionado. Så jeg skal på ingen måde gøre mig til ekspert. Jeg synes dog, at Sole Mate´n i mine ører lyder rigtig godt. Men blot for at føje lidt yderligere til forvirringen, var Carl Martin´s Headroom måske også værd at tjekke ud? Det kan dog godt være, at det er lettere at komme til i Danmark end i Australien? I don´t know...

TC´s Hall of Fame får også pæne ord med på vejen rundt omkring. Men det ER jo altså sådan noget digital-hejs, må man så også skynde sig at tilføje... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af udepost »

Ja, jeg tror uden tvivl den TC lyder 'godt', men det er ikke rigtig den lyd jeg går efter. :)

Jeg har haft lånt en solemate på et tidspunkt, men jeg var lidt skuffet. Der var slet ikke reverb nok, men jeg tror måske den har været defekt...

/Søren

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Pluto »

Jeg har fået anskaffet mig en solemate og den har meget mere reverb end jeg kan bruge.Så den du har prøvet må have været defekt. Hvis du skal have e
simpel vellydende rumklangs pedal vil jeg gerne anbefale en holygrail +.Den er billig og rigtig fed. Men solematen er federe. Og Wampler forhandles også i Dk og er vist generelt rigtig fede uden jeg dog kender deres reverb.
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af MacG »

Wampler laver rigtig fine ting, så prøv den. De er ved at være et pænt stort navn. Jeg har hørt deres forvrængere, og de er rigtig gode. Hall of Fame er og rigtig god, og har analog through, så dit signal forbliver analogt, og det væmmelige digitale bliver mixet til. Og den er lille. Med Toneprints, og den nye editor skulle det være sært om du ikke kunne finde noget du kan bruge.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af fortytwo »

Boss Fender '63 Reverb..

Ja, springrreverb i pedal form, og glem at der står Boss på den, og at den har en grim farve..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg er ret begejstret for min Carl Martin HeadRoom... Men ellers har jeg også hørt rosende ting om Boss' Fender FRV-1. :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Smittefar »

T-rex tonebug reverb har imponeret mig, men jeg har ikke det store reverb behov
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Rasmus »

Strymon Flint.
Så får du tremolo med i prisen

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Michael Vajhøj"]Men ellers har jeg også hørt rosende ting om Boss' Fender FRV-1. :) [/quote]

Sådan en havde jeg lånt på et tidspunkt, og den lød altså rigtigt fedt, synes jeg!

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Knuddi »

[quote="Turtle"][quote="Michael Vajhøj"]Men ellers har jeg også hørt rosende ting om Boss' Fender FRV-1. :) [/quote]

Sådan en havde jeg lånt på et tidspunkt, og den lød altså rigtigt fedt, synes jeg![/quote]

Kan kun tilslutte mig denne udtalelse - dejlig pedal.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Snake Boots »

Boss FRV-1. Den lyder mere som en rigtig fender reverb tank end nogen anden pedal, jeg har prøvet.

Sole Maten lyder også super fedt. Måske tilføjer den lidt mere "magi" til tonen som en rigtig reverb tank gør, men jeg synes egentlig boss'en rammer lyden bedre - specielt de quirks der er en del af charmen ved the real deal.

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Gotter »

Hvad med Strymon Blue Sky, er der nogen, der har erfaringer med den? Det der shimmer-hejs er mystisk tiltrækkende...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Smittefar »

Jeg har hørt fra nogen, der har den, at den skulle være ret fantastisk, men jeg må jo erkende, at jeg ikke har prøvet den selv.
Modded guitars were crap right out of the factory

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Urup »

Der er en Boss FRV til salg på Facebook/DBA lige nu...

Jeg har en Dan Electro Spring King, som er billig og lyder rigtig fint. Men den fylder temmelig meget, og har en mærkelig "sparke funktion", som får den til at skramle helt vildt. Så jeg bruger den sjældent - og når jeg gør, sidder den permanent på forstærkeren og ikke på boardet. Men den lyder godt.
Ellers kan jeg kun anbefale TC Hall of fame, den lyder virkelig godt og har mange funktioner uden at være for indviklet at bruge.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Swampthing »

[quote="Gotter"]Hvad med Strymon Blue Sky, er der nogen, der har erfaringer med den? Det der shimmer-hejs er mystisk tiltrækkende...[/quote]
Jeg har en Bluesky og jeg synes den lyder fantastisk. Shimmer delen bruges på nogle numre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal

Indlæg af Snake Boots »

Jeg har a/b testet boss'en i et større reverb-shootout mod den nye TC, strymon'en og min reverb tank. Boss'en var helt klart den, som lød og reagerede mest som en rigtig tank. TC'en lød mere som det lyder hvis man optager et guitartrack og smider det optagede signal gennem en outbord reverb tank/plate reverb. Mindst lige så godt som boss'en - bare anderledes. Strymon'ens reverb tank indstilling er noget mere pæn og kontrolleret.

Men som sagt er der jo ingen som siger, at lyden af en fender reverb tank nødvendigvis er den hellige gral. En fender reverb har mange quirks (forvrænger signalet lidt, er meget følsom overfor guitarvol/anslagsstyrke osv.). Med sådan en svend mellem guitar og forstærker føles det virkelig som om, man "spiller på reverb tank"... Jeg savner ofte den indbyggede forstærker-fjederrumklang som - da den sidder efter forforstærkeren - er mindre følsom overfor guitaranslag/vol og mere diskret. Alle på nær een af mine forstærkere er gammeldags og uden effektloop, så det kun muligt for mig at have en ekstern rumklang foran forstærkeren. Det fungerer og lyder ellers super godt i et effektloop.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal - nu også med delay spørgsmål

Indlæg af udepost »

Så fik jeg en reverb - en brugt frv-1. Til at starte med synes jeg egentlig den lød noget spidst og skarpt, men med lidt tweeken, er den nu blevet rigtig fed. Den reagerer ret meget på spillestil, og så er det jo fedt at den giver et 'spring' i ampen når de andre pedaler i kæden slås til og fra :)

Hvordan har i andre den indstillet, dem der har den? Jeg har tone i midten og mix og dwell omkring 10-11. Det synes at fungere til det meste...

Jeg skal nu finde en delay, der gerne må være noget jeg ikke har haft før (memoryman, delayla xl, t-rex, red repeat, dm2), men stadig 'gammelt' i lyden. Jeg tænker lidt en tape echo klon, og Rasmus har straks anbefalet el capistan. Nogle der har prøvet alternativer til den? Empress Tape delay måske? Hvordan er tape echo lyden i Akai's Headrush?

/Søren

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal - nu også med delay spørgsmål

Indlæg af Swampthing »

Mht tape echo, så er jeg ret glad for min Boss RE-20. Den kan dog larme lidt pga af de røde dioder der skal vise båndhastigheden. Jeg kappede bare banerne over på printpladen, så dioderne ikke får strøm. Så nu larmer den ikke mere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Reverb pedal - nu også med delay spørgsmål

Indlæg af Gotter »

[quote="udepost"]
Jeg skal nu finde en delay, der gerne må være noget jeg ikke har haft før (memoryman, delayla xl, t-rex, red repeat, dm2), men stadig 'gammelt' i lyden. Jeg tænker lidt en tape echo klon, og Rasmus har straks anbefalet el capistan. Nogle der har prøvet alternativer til den? Empress Tape delay måske? Hvordan er tape echo lyden i Akai's Headrush?

/Søren[/quote]

Jeg prøve Empress'en forleden og den lød altså skide godt. Jeg endte dog med at anskaffe en El Capistan, som bare gjorde et eller andet ekstra. Plus at den har nogle meget sjove features, som f.eks. selvoscillering når man holder tap knappen inde. Feeeed pedal.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen