Forskel på Les Paul modeller

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af martin h »

[quote="Smittefar"]Tillykke - Jeg er kun svagt misundelig ;) [/quote]
Du sætter bare kaffe på så kigger jeg forbi til et test :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af Sasha »

Ja, tillykke med den!

Jeg kom jo også siden trådens start til at købe mig sådan et stykke guldfarvet møbel. Jeg ved nu ikke helt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Ja, tillykke med den!

Jeg kom jo også siden trådens start til at købe mig sådan et stykke guldfarvet møbel. Jeg ved nu ikke helt...[/quote]

Den må da godt bo lidt nede hos mig indtil du savner den...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af Sasha »

Jah, joh - nu må vi lige se...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Ja, tillykke med den!

Jeg kom jo også siden trådens start til at købe mig sådan et stykke guldfarvet møbel. Jeg ved nu ikke helt...[/quote]

Har du købt en Les Paul??? For at citere Obi Wan Kenobi til Anakin Skywalker:

Billede
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af Sasha »

Jah...

Anskaffelsen har da også allerede været genstand for debat:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/off-topic/no ... #p59760</a><!-- l -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Jah...

Anskaffelsen har da også allerede været genstand for debat:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/off-topic/no ... #p59760</a><!-- l -->[/quote]

Søren det vil da snart ingen ende tage med Les Paul og Stereo rørslave :)

Spøg til side har du haft "ild" i 9005`eren ?

God weekend herfra.
Kim

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af Morten_Lyse »

Hmm..

Se, det rigtigt spændende er nu, synes jeg, hvor lang tid der går inden Søren Alwan sidder med de første "det var da s....." oplevelser med Les Paul'en. Spørgsmålet er så, om det fugtige, tunge 70'er mahogni er skyld i, at det bliver med tårer fremfor med smil, at han får de oplevelser..
:D

Hvor tung er den, Søren..? - Og hvor gammel..? Det er jo en deluxe, så én eller anden har haft en fræser i gang... Og hvad er det for pickups, dem der med "Gibson" logoet i..? Fin er den dog, tillykke.. :D

Anden runde kunne være den der 9005 slave. Det ligner jo to ens trin, hver især opbygget med fase-splitter -> et gaintrin med feedback..? -> Udgangstrin. Kender du evt. forklaringen på, hvorfor man har valgt at gøre tingene sådan..? - Hvordan med kvaliteten på f.eks transformatorer..? Hvad havde du evt. tænkte dig at bruge som forforstærker, så, hvis projektet om 2x klassisk Marshall 50W udgangstrin bliver realiseret..? En JMP-1.?

Mvh;
Spørge-Jørgen. :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af Sasha »

4,6 kg. Men akustisk vellydende og "højtråbende".

Sandsynligvis fra 1970. Mika påstår dog hårdnakket ´69. Men her er han nu vist oppe imod bedrevidende... :-)

T-top pickupper, som Gibson lavede i ´72-´73. Disse kunne meget vel stamme fra en ES-335 fra denne periode. Mikas yndlings-pickupper, som han også har på sin "main" Les Paul. Denne guitar valgte han bl.a. p.g.a. disse pickupper. Lavt output. Disse er monteret for mange år siden. Guitaren er født som Goldtop. Den har så været slebet ned. Da Mika købte den i 2009, var den så forsøgt lavet Goldtop med en guldtusch!!! Så den nuværende finish er Solles glimrende arbejde.

Som tidligere sagt, er det vist slet ikke nogen tosset Les Paul. Spørgsmålet er nok mere, om jeg helt grundlæggende er til dén slags. Jeg føler mig umiddelbart stadig mere hjemme her:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://plus.google.com/u/0/photos/1170 ... hotos/1170 ... 0182563619</a><!-- m -->

Jeg er måske ikke helt gammel nok endnu til Gibson...? :-)

Jeg skal ikke lige på stående fod turde redegøre for Marshall´s underliggende tanker bag 9005´erens design. Den lyder nu meget godt sådan én. Som nævnt havde jeg én for mange år siden, som dog røg i en direkte byttehandel med min ´69 Superlead (Men så skulle jeg godt nok også have alt, hvad der hedder ledninger og sager med...)

Udgangstransformatorerne er de samme, som sad i f.eks. 50 watts forstærkerne fra JCM800-serien. Så det kunne nok være meget værre.

Jeg har kun lige haft en hurtig ild i den for - som Kim allerede havde gjort - at konstatere, at der var liv i den. Udgangsrørene har det også fint. Som tidligere nævnt, kunne den meget vel ende sine dage med at blive krøllet om til to "almindelige" 50 watts Marshall-udgangstrin. Men som sol og måne står lige nu, bliver det tidligst et projekt, der kommer til at tage form i de lange vinteraftener. Jeg ender nok med at "krølle" først én kanal, så jeg kan sammenligne.

Og hvis ellers ikke sentimentaliteten løber helt af med mig, må vi jo så se, hvor den ender...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af martin h »

Kæft den er lækker at spille på :thumbup:
Jeg er både overrasket og dybt imponeret...... :music-guitarred:
Jeg har sygt dårlig ryg og har derfor altid tænkt at Gibson ikke var en option.....
Men med denne der "swinger" det :character-blues:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://plus.google.com/u/0/photos/1019 ... hotos/1019 ... dfKkMCPoAE</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Ja, tillykke med den!

Jeg kom jo også siden trådens start til at købe mig sådan et stykke guldfarvet møbel. Jeg ved nu ikke helt...[/quote]


Den er da rigtig fed. Jeg har dog kun prøvet den ganske kort ,men førstehånds indtrykket er godt ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af Sasha »

Næh, guitaren fejler såmænd ikke noget. Jeg tror bare, at jeg vitterligt er mere til Gus end til Gibson. Men nu må vi se. Foreløbig bliver den, hvor den er. Så får vi se, hvor meget den bliver slidt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Næh, guitaren fejler såmænd ikke noget. Jeg tror bare, at jeg vitterligt er mere til Gus end til Gibson. Men nu må vi se. Foreløbig bliver den, hvor den er. Så får vi se, hvor meget den bliver slidt.[/quote]

Det kan selvfølgelig kræve noget tilvænning, for Strater og Les Pauls er ret forskellige instrumenter, men det er vel også pointen ved at have mere end en guitar :-) Jeg er selv meget glad for at have lidt forskelligt at vælge imellem, selvom jeg befinder mig bedre på Tele og SG end på min LP. Les Pauls kan bare noget, de andre ikke rigtig kan - og omvendt, selvfølgelig.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forskel på Les Paul modeller

Indlæg af Sasha »

Jo-jo, det er jo eviggyldige sandheder... :-)

Om "omstillingsparathed" så er en ting, man foretrækker udelukkende at forholde sig til i sit arbejdsliv, eller om man vil slæbe dette moderne (men allerede lidt slidte) management-begreb med helt ind i sit guitarværelse? Oh, well... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen