Jaguar - MIJ vs. CIJ vs. de nye

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Jaguar - MIJ vs. CIJ vs. de nye

Indlæg af udepost »

Hejsa

Nogen der har erfaringer med de forskellige japan modeller af fender jaguar fra 80'erne og op? Er der forskel i kvalitet mellem mij og cij, eller er det bare noget pjank? Og hvad med de nye 66 RI de laver? Jeg skal ha noget der er så vintage korrekt som muligt... Jeg ved at japanske jazzmastere ikke har den samme type pickup som usa ri, og broen er vist også anderledes. Hvordan er det med jaguaren? Jeg har haft en CIJ fra 2007 på et tidspunkt, og den synes jeg egentlig var ganske udemærket...

Jeg ved jeg skal prøve den og alt det der, men her i Australien kan afstandene godt være lidt mere end bare Kbh-Århus, så det er ikke sikkert det lige er muligt...

Pft.

/Søren

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jaguar - MIJ vs. CIJ vs. de nye

Indlæg af itsaysvuff »

Hej,

Hvis du kan finde de "sjældne" JV (japan vintage) guitarer så er du godt kørende.. Fandt ud af at min jazzmaster var en af dem.. Det vil sige meget tidlig 80'er.. Og du har ret - pickupperne var stadig lidt noget høj selvom jeg tror du var en del bedre end nyere japanere..

Jeg ved ikke om det er på samme måde med jaguarer - men serienummeret der står bag på min jazzmaster (på det metal der sidder hvor kroppen rører halsen bagpå) starter med JV og så har den et blåt klistermærke bag på hovedet..

Men jeg ville nok altid prøve at se om jeg kunne finde så gammel en japaner som mulig (MIJ) og så skifte pickupper derfra.. Hvis den har brug for det..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jaguar - MIJ vs. CIJ vs. de nye

Indlæg af fortytwo »

De er som udgangspunkt allesammen ganske fine, de er jo trods alt bygget i Japan.

Så kan man altid snakke om PU'erne, men det er da trods alt et nemt fix, hvis man vil ændre dem.

Jeg vil sige, at jo ældre du kan få den, jo bedre, dermed ikke sagt, at deres nye er dårligere, men mere, at de i de senere år, har skulle sende flere guitare på markedet for, at følge med efterspørgslen.
Jeg er jo stor fan af japanske guitare, og ville ikke være bange for, at købe en ny japaner, og så bare skifte PU'erne til noget andet.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jaguar - MIJ vs. CIJ vs. de nye

Indlæg af udepost »

Tak for svarene begge 2. Hvad med træet? Jeg har læst lidt om at nogle af MIJ modellerne havde basswod krop. Er det noget man skal hænge sig i?

Nå, jeg må se hvad der dukker op. For et par uger siden havde jeg en 94'er CIJ i kikkerten, i den mere sjældne sorte farve med hvid slagplade, og så var pickupperne skiftet til SD. Desværre var jeg for langsom :)

/Søren

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jaguar - MIJ vs. CIJ vs. de nye

Indlæg af fortytwo »

Det havde ellers være en rigtig god guitar er jeg sikker på..

Altså man kan jo hænge sig i alt muligt, men det handler jo i bund og grund om, om du og guitaren kan sammen, og du kan holde lyden ud, ellers er det jo lige meget..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen