Strømforsyning og splitkabel?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Strømforsyning og splitkabel?

Indlæg af Gotter »

Hej kloge Åger

Er det rigtig forstået, at man kan bruge et splitkabel og slutte flere pedaler til samme udtag på sin strømforsyning, så længe deres samlede mA forbrug ikke overstiger udtagets niveau?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning og splitkabel?

Indlæg af Sasha »

Er der nogle Åger her..?

Nå, men det kan du i princippet godt. Om du så render ind i en brumsløjfe på dén konto er en anden sag. Men det hører du, når du prøver det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning og splitkabel?

Indlæg af Gotter »

Okay, hvad er det så, der afgør, om der opstår brumsløjfe?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning og splitkabel?

Indlæg af Smittefar »

Der opstår sådan nærmest helt sikkert en brumsløjfe. Om den bliver et problem, det ligger vist i hænderne på guderne, forsynet og andre mere eller mindre lødige autoriteter.
Modded guitars were crap right out of the factory

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning og splitkabel?

Indlæg af Gotter »

Øv mand. Kan man gøre noget for at minimere det? F.eks. kæde pedalerne med lavest mA forbrug til samme udtag eller noget lignende? Eller er det fuldstændig ligegyldigt?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning og splitkabel?

Indlæg af Smittefar »

Man kan ikke gøre noget. Det betyder ikke noget, om der overhovedet løber strøm. Problemet er, når stellederne danner en sløjfe og på den måde forbinder til sig selv.

Men hvilken strømforsyning bruger du i dag. Der er mange strømforsyninger med flere udtag, der i virkeligheden bare er een strømforsyning med interne splitkabler.

Strømsløjfer opstår fordi, dine patchkabler (signalkabler mellem pedalerne) kobler stelpotentialet i to pedaler sammen. Hvis de to pedaler så også er forbundet til den samme strømforsyning (uden isolerede outputs eller via splitkabel), så er stelpotentialet i de to pedaler også koblet sammen gennem strømforsyningen. I den situation, kan strømmen løbe i en 'uendelig' sløjfe mellem de to pedaler. Desværre virker sådan en sløjfe som en antenne for elektromagnetisk stråling, som findes overalt i større eller mindre grad.
Modded guitars were crap right out of the factory

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning og splitkabel?

Indlæg af Martin60 »

Jeg har gjort det uden problemer med min T-rex Junior

Gotter
Smoke On The Water
Indlæg: 50
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Strømforsyning og splitkabel?

Indlæg af Gotter »

Jeg skal ud og have min første strømforsyning nu, da jeg har haft multifx board indtil nu. Jeg er ude i, at det nok skal være en Pedalpower Digital eller ISO 5, da den skal sidde under et pedaltrain mini (med modifikationer ja). Der kommer til at være 5-6 pedaler på, hvoraf en af dem er Strymon, som jo kræver lidt mere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen