Køb af billig spansk geddar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Køb af billig spansk geddar

Indlæg af ffsjake »

Hej!

Jeg overvejer kraftigt at købe mig en spansk guitar.
Jeg er ikke så bevendt i de billigere mærker, men jeg ville gerne finde en til max. 1-1,2k.

Nogen der har erfaringer med hvilke billigmærker man bør holde sig fra og hvilke der er fede til prisen?
Den skal udelukkende bruges i hjemmestudiet.
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Køb af billig spansk geddar

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, Yamaha som regel laver ting, hvor man får meget for pengene, så det plejer at være dem, jeg kigger efter, når jeg kigger i det billige segment.

Jeg har en Oscar Teller fra 1970, du må få, men du skal nok regne med at bruge 1000 kroner på at få den helt op i gear. Den har stort set stået stille i mit guitarstativ de sidste 20 år. Den har sådan set en fin og fyldig lyd - Den spanske lyd har bare aldrig interesseret mig så meget.
Modded guitars were crap right out of the factory

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Køb af billig spansk geddar

Indlæg af ffsjake »

Hvad fejler den? Umiddelbart lyder det jo tillokkende :)
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Køb af billig spansk geddar

Indlæg af Smittefar »

Stemmeskruerne går meget stramt og bør skiftes, den er blevet misbrugt lidt af en tidligere ejer, så den er ikke køn (store skrammer i dækket), strengene er meget gamle og den kunne nok bruge en grundig justering, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.
Modded guitars were crap right out of the factory

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Køb af billig spansk geddar

Indlæg af ffsjake »

jah, det lyder jo ikke ligefrem lovende, men hvis du bare gerne vil af med den, så skal jeg da gerne samle den op og se om jeg kan gi' den en ny tilværelse!
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Køb af billig spansk geddar

Indlæg af Smittefar »

Det ville jeg ikke have noget imod - skulle du bestemme dig for ikke at bruge den, er det ok for mig.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen