1x12

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

1x12

Indlæg af mos »

Nogle forslag til et dejligt kabinet som kan indeholde en 12" højtaler?
Åbent,lukket, pårted ...... Om der er enhed i eller ej , spiller i første omgang ikke den store rolle, men hvor får man fingre i sådan et? Måske en eller anden har noget liggende som de alligevel ikke bruger???
Ellers har jeg kigget på TT, - lang leveringstid, eller TAD - lidt dyre.
Men kom gerne med forslag.
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af Sasha »

TT - gerne med "flex back". Værd at vente på.

Men kan det ovenstående læses som anden end lidt af en falliterklæring for en træmand som dig..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af MacG »

Marshall JCM800 1912 Made in UK ud med den 150W Celestion, Framus (De fleste har pillet skiltet af..) 1 X 12 er lavet af træ de blev solgt billigt med en skod Celestion i..

http://www.dba.dk/guitarkabinet-marshal ... -91162328/ Kunne være et bud hvis det er UK.

Og åben bagside er du velstadig (træ)mand for at lave...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]Marshall JCM800 1912 Made in UK ...[/quote]

Også et glimrende bud. Omend du selvfølgelig løber i problemer, hvis der bliver behov for at save. Men mon ikke du kan betale en lokal snedker fra det?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af mos »

[quote="Sasha"]Men kan det ovenstående læses som anden end lidt af en falliterklæring for en træmand som dig..? :-)[/quote]

Kære Sasha og MacG

Tid er den afgørende faktor:-) og er denne ikke tilstede grundet et par ganske ubetydelige projekter, der nævnes i flæng- afskrabning af maling plus maling af vores træhus, udgravning af kælder her under ny kloak nyt gulv og i det hele raget toralrenovering, nyt toilet i stueplan, etablering af pernilles drivhus i haven, anlæg af et havebassin, færdiggørelse af hønsehus, renovering af vinduer og så har jeg da også et arbejde hvor jeg bør være bare en gang i mellem, så tid mine herre :-) er den faktor der mangler, for ellers havde det jo været det letteste i verden at banke et par fine kabinetter sammen :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

1x12

Indlæg af mos »

Hmm ved ikke lige hvordan og hvorfor jeg har fået låst den anden 1x12 tråd??
Men så laver jeg da bare en ny:-)
MacG - alle de 1912 kabinetter der er på DBA er desværre lavet af gamle papkasser men ellers kunne det sagtens være e mulighed, så hvis nogen ligger inde med et 1912 som ikke er i mdf plade så kan jeg nok godt overtales til at aftage det :-)
Ellers er jeg som sagt interesseret i gode bud på et godt 1x12 kabinet.
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af MacG »

[quote="mos"]Hmm ved ikke lige hvordan og hvorfor jeg har fået låst den anden 1x12 tråd??
Men så laver jeg da bare en ny:-)
MacG - alle de 1912 kabinetter der er på DBA er desværre lavet af gamle papkasser men ellers kunne det sagtens være e mulighed, så hvis nogen ligger inde med et 1912 som ikke er i mdf plade så kan jeg nok godt overtales til at aftage det :-)
Ellers er jeg som sagt interesseret i gode bud på et godt 1x12 kabinet.[/quote]

Nå. Jeg troede lige der var kommet en ny regel om at man ikke måtte drille, og vi havde fået smæk for at overtræde den... :D

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af mos »

Ja det kunne have været smukt :-) jeg ved sgu ikke lige hvad der er sket, det er muligt det er mig der har fjumset rundt med et eller andet på min Iphone og fået tråden låst, men jeg har ikke retigheder til at låse den op igen:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af Rasser »

Jeg har et suhr 1x12 som jeg synes lyder rigtig godt.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af KrænDyt »

Jeg lavede min gamle Marshall 4040 valvestate om til et udmærket lille 1x12 " kabinet. Den var defekt og i stedet for at pille i indmaden, røg elektronikken ud og jeg fik savet en bagplade til. Det tog mig vel en times tid + lidt tørretid af malingen.
"I've got blisters on my fingers...!"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af mos »

De her skulle vist også være fine. <!-- w --><a class="postlink" href="http://Www.zillacabs.com">Www.zillacabs.com</a><!-- w --> de sender til dk for 30£
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af drmaawenz »

[quote="KrænDyt"]Jeg lavede min gamle Marshall 4040 valvestate om til et udmærket lille 1x12 " kabinet. Den var defekt og i stedet for at pille i indmaden, røg elektronikken ud og jeg fik savet en bagplade til. Det tog mig vel en times tid + lidt tørretid af malingen.[/quote]
+1, jeg havde en defekt JTM-60 til overs, så den fik ca. samme tur, bortset fra maling. Det er pissegrimt, men det lyder fedt...

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af FunkyValle »

Jeg købte for noget tid siden et brugt Harley Benton 1x12 til meget få penge. Det var et åbent kabinet, men jeg smed en løs hobbyplade bagpå og et par afsavede afløbsrør på som basporte (der var skåret ud i frontpladen til basporte fra HBs side) og så var jeg kørende.
Det er ikke fantastisk trækvalitet og standardenheden er heller ikke fantastisk. Men det gør nu alligevel jobbet ganske godt.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af Lause »

Den anden tråd er blevet låst - jeg kan dog ikke se af hvem. Eftersom diskussionen er flyttet videre i denne tråd, lader vi den bare være låst - og henvise folk hertil.


Mvh Laust
Gearfreak Staff

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af Sasha »

[quote="Lause"]Den anden tråd er blevet låst - jeg kan dog ikke se af hvem. [/quote]

Det var vist Mos selv, som kom til at "rode lidt mæ´e rytmeboks"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af strattitude »

Jeg er super glad for mit TT Studio 1x12 med en med flex back. Det har en stor lyd for et 1x12 synes jeg. og så vejer det ikke ret meget. Jeg har en Weber 1265 deri.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af kraen »

Port City 1x12 OS - det er bare guer sawer.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af Smittefar »

Lars Vad fra amp-parts.dk har bygget et til mig - Det spiller fandeme fedt - og det er med porte og hele pivetøjet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af Sasha »

[quote="kraen"]Port City 1x12 OS - det er bare guer sawer.[/quote]

Men efter sigende et helvede at mic´e up..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: 1x12

Indlæg af kraen »

[quote="Sasha"][quote="kraen"]Port City 1x12 OS - det er bare guer sawer.[/quote]

Men efter sigende et helvede at mic´e up..?[/quote]

Tja, jeg synes nu, jeg får en rimelig god lyd af en 57'er på højtaleren som normalt. Men det er klart, at hvis man skal have den "fulde" oplevelse, så skal man have gang i en mic til porten også.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen