Ny akustisk guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny akustisk guitar

Indlæg af K-P »

Min lillesøster vil gerne til at spille guitar og som den eneste musikkyndige i familien er jeg blevet pålagt den opgave at finde en til hende.
Det skal være en normalstørrelse western, men jeg er lidt på bar bund, med hensyn til hvilke mærker der er noget ved.
Jeg tænker, at maksprisen bliver 5000, men det har været svært at lokke ud af mine forældre og min søster, hvad de vil give for den, så forslag til guitarer omkring 3000 vil også blive taget imod med kyshånd.
Det virker ikke til, at de er så meget for at handle brugt, når det kommer til guitarer, så de må gerne være til at kigge på i århusianske butikker.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af GodSpeedDK »

Hvis man kan komme overens med udseendet, så synes jeg dette er rigtig godt bud på en guitar, i den prisklasse:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/westernguitar ... ternguitar ... llcat.html</a><!-- m -->

Jeg har haft min i et par år, og jeg er stadig virkelig glad for den.

Downsides er, at det indbyggede pickup-system lyder helt ad helvede til, men jeg tænker, at det nok ikke er førsteprioritet for en nybegynder? Til gengæld er der tuner indbygget - det har jeg selv haft meget glæde af :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af Smittefar »

Med akustiske gælder det i endnu højere grad end elektriske, at der er større forskel fra guitar til guitar end fra mærke til mærke. Jeg har hørt meget godt om akustikken, er det ikke bare at drible derned sammen med øster og finde den bedste inden for budgettet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Med akustiske gælder det i endnu højere grad end elektriske, at der er større forskel fra guitar til guitar end fra mærke til mærke. Jeg har hørt meget godt om akustikken, er det ikke bare at drible derned sammen med øster og finde den bedste inden for budgettet.[/quote]

+1
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af Smittefar »

Øster skulle forresten være søster
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af K-P »

[quote="Smittefar"]Med akustiske gælder det i endnu højere grad end elektriske, at der er større forskel fra guitar til guitar end fra mærke til mærke. Jeg har hørt meget godt om akustikken, er det ikke bare at drible derned sammen med øster og finde den bedste inden for budgettet.[/quote]

Jo selvfølgelig, men hvis det er muligt at afgrænse markedet en smule ville det være rart, for der er trods alt rigtig mange forskellige guitarer.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Ny akustisk guitar

Indlæg af Smittefar »

For en gear Freak er det da et gode at have en undskyldning for at prøve dem allesammen. Hvis du holder dig til prisklassen 3-5000 og du går uden om dem din søster synes er grimme, nægter jeg at tro, der er mere end 10.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af K-P »

Er der nogle detaljer, man skal være opmærksom på, når man sidder med de forskellige guitarer? Det er klart, at de skal lyde godt, men er der nogle ting, som man som lettere uerfaren indenfor akustiske let ville komme til at overse?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af martin h »

En western guitar er vel aldrig let at gå til som uerfaren.... Der skal op arbejdes lidt hård hud på fingrene.

Jeg vil mene at Washburn er et godt bud når du gerne vil indkredse efter mærke :-)
Jeg har selv været en del westeren guitars igennem over årene men synes absolut at have fået mest for pengene her og endda i den pris klasse du søger :-)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af K-P »

Hun har prøvet lidt forskellige guitarer på sin skole, og det lader til, at hun ikke har haft nogle problemer med stålstrenge.
Jeg tænker også, at det er nemmere for hende at håndtere, at der er mindre mellemrum mellem strengene end på spanske akustiske, samt at den type akustisk passer bedre til den type musik, som hun gerne vil spille.
Cogito sumere potum alterum


Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af Smittefar »

[quote="K-P"]Er der nogle detaljer, man skal være opmærksom på, når man sidder med de forskellige guitarer? Det er klart, at de skal lyde godt, men er der nogle ting, som man som lettere uerfaren indenfor akustiske let ville komme til at overse?[/quote]

Jeg er ikke den store ekspert udi akustiske guitarer, men det er i hvert fald vigtigt at tjekke intonationen op ad halsen. Det er ikke lige så nemt at justere som på elektriske guitarer. Dreadnaught guitarer vil ofte have en stor og fyldig baslyd, som kan virke meget imponerende. Men husk at lytte efter om der er god definition i bassen. På mange billige akustiske, er det i virkeligheden bare mudder.

Spil gerne lidt AC/DC eller lignende på guitaren. Nogle gange falder klangen helt fra hinanden, når man spiller igennem.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af IkkeMig »

Jeg købte en billig Tanglewood hos Mega-Steen - 2000 med indbygget tuner. Der er i hvert fald meget guitar for pengene, og han holder vist til på Skanderborg-kanten i vore dage...

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af Rasser »

Jeg synes, man får meget kvalitet for pengene hos blueridge.

Mvh.
Rasmus.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af Jackie van Hippie »

Som jeg husker får man en del for pengene i Furchs budgetmodeller.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af K-P »

[quote="Jackie van Hippie"]Som jeg husker får man en del for pengene i Furchs budgetmodeller.[/quote]

Jeg har kigget på dem hos 4sound, men de ser ud til at ligge over budgettet pånær én, som er ny og ikke på lager.
Cogito sumere potum alterum

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af Jackie van Hippie »

Nå, mente bare de lå omkring fem af de lange, men ved at være et stykke tid siden jeg har været på udkig efter ny spade.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny akustisk guitar

Indlæg af K-P »

Et par stykker ligger også imellem 5 og 6000, men hverken mine forældre eller lillesøster lader til at have interesse i at give så meget for en guitar.
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen