Hvilke el84?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvilke el84?

Indlæg af Rasser »

Jeg har en Suhr Badger 18 som skal have nye udgangsrør. Den bruger 2 stk. el84. Hvilke skal jeg gå efter?

Mvh.
Rasmus.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke el84?

Indlæg af Sasha »

Det kommer helt an på, hvor mange penge du vil bruge på projektet.

I "økonomiklassen" ville jeg gå efter et sæt JJ (i en forstærker som Badger´en, hvor udgangsrørene deler en fælles katodemodstand, er det vigtigt, at de er nogenlunde matchede). Med uanede midler ville jeg forsøge at finde mig et sæt originale, gamle Mullards hos en tillidsvækkende sælger.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke el84?

Indlæg af Smittefar »

Reinau har haft mullards liggende til fornuftig pris
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke el84?

Indlæg af Sasha »

Til gengæld er der så måske ikke så meget idé i at lægge en mindre formue for f.eks. Mullard EL84´ere, hvis forstærkeren er udstyret med nogle billige kinøjser-rør i forforstærkeren? Så ville jeg personligt mene, at man ville få mere "bang for the buck" ved at købe sig et sæt hæderlige udgangsrør - f.eks. et sæt JJ - og så lægge lidt guld for et godt indgangsrør. Hvad dette så kunne være, afhænger selvfølgelig udelukkende af smag og behag i sidste ende. Men det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg personlig er en sucker for Philips/Mullard ECC83 og dette rørs særlige klanglige personlighedstræk.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke el84?

Indlæg af Rasser »

Ok. Jeg har et Phillips Holland ecc83 i forforstærkeren.

Hvor kan man købe rør, der er matchede ordentligt?


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke el84?

Indlæg af mos »

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.watfordvalves.com">www.watfordvalves.com</a><!-- w -->
ellers har <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gmf.se">www.gmf.se</a><!-- w --> tilbud på JJ rør for tiden.
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke el84?

Indlæg af Rasser »

Er der nogen, der har erfaringer med disse:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.watfordvalves.com/product_de ... id=1954</a><!-- m -->

Jeg synes beskrivelsen lyder meget lovende, men det kunne jo let bare være salgsgas.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke el84?

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg synes personligt, at de er lidt "hårdere" i lyden end f.eks. JJ´s. Måske også en kende mere definerede i toppen på samme konto? Det er som om, at deres forvrængning er lidt skarpere. Jeg bruger dem i forstærkere, hvor høje spændinger er et problem (ved ikke, om dette er tilfældet i din Badger). Ellers ville jeg vælge JJ´s bud på sagen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen