Marshall 50w Bass 1970'

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Rasmus »

Hey Gutter.

Nå, der er nogen der siger jeg skal flashe den forstærker jeg lige har købt. :D

Det er en 50w Bass(model1986) fra 1970'. Tagboardet er lavet af samme "Joyce" som har lavet tagboard i min 67' Super P.A.

Nå, men here goes:

Fronten står i det rå træ. Den har vist oprindeligt været i gul Tolex. Det sidder stadigvæk på bagsiden.

Siderne er blevet betrukket med noget sort glat Vox agtig tolex.

Tonekontrollerne virker ikke, og der er installeret en mastervolume. Dette bliver der forhåbentlig snart rettet op på!

Den tidligere ejer havde haft den siden 84' og han var ret stolt over at den aldrig havde været til tjek. :o
Men det havde jo ikke rigtig været nødvendigt.

Der sidder 2 Phillips ecc83 og et stk telefunken i preampen, og så sidder der 2 EL34 Mullards i udgangen.

Den lyder ret godt, men den cruncher ikke så meget, hvilket jeg tilskriver at tonekontrollerne ikke virker. Så det skal nok blive godt når den bliver tjekket igennem.

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.dropbox.com/sh/d1yab9fqmfso ... WJ2067I</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall Super Bass 1970'

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]

Den lyder ret godt, men den cruncher ikke så meget, hvilket jeg tilskriver at tonekontrollerne ikke virker.[/quote]

Jeg kunne nu godt have en mavefornemmelse af, at begge disse ting blot er symptomer på, hvordan mastervolumen påvirker resten af kredsløbet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall Super Bass 1970'

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Den lyder ret godt, men den cruncher ikke så meget, hvilket jeg tilskriver at tonekontrollerne ikke virker.[/quote]

Jeg kunne nu godt have en mavefornemmelse af, at begge disse ting blot er symptomer på, hvordan mastervolumen påvirker resten af kredsløbet...[/quote]

:geek: ON: Det er kun en 100 watt der kan være en "Super Bass", model 1992. Din er en 50 watt "Bass", model 1986. :geek: Off

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall Super Bass 1970'

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"][quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Den lyder ret godt, men den cruncher ikke så meget, hvilket jeg tilskriver at tonekontrollerne ikke virker.[/quote]

Jeg kunne nu godt have en mavefornemmelse af, at begge disse ting blot er symptomer på, hvordan mastervolumen påvirker resten af kredsløbet...[/quote]

:geek: ON: Det er kun en 100 watt der kan være en "Super Bass", model 1992. Din er en 50 watt "Bass", model 1986. :geek: Off[/quote]
Happy?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Sasha »

Narh...

Der er stadig noget med overskriften, som skærer lidt i sarte øjne... :-)

Edit: Du er hurtig, hva´..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Pluto »

Lyder den fed ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]Lyder den fed ;) [/quote]
Den lyder som den nu lyder.;-) ganske ok tilstanden taget i betragtning.
Jeg har ikke turde hugge så meget til den før den har været hos doktor manden.:-)

Jeg kan høre den har potentialet, men master volume og døde tonekontroller lægger en dæmper på tingene.

Jeg er dog overbevist om det bliver en konge amp når den har været en tur i jylland.:-)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasmus"][quote="Pluto"]Lyder den fed ;) [/quote]
Den lyder som den nu lyder.;-) ganske ok tilstanden taget i betragtning.
Jeg har ikke turde hugge så meget til den før den har været hos doktor manden.:-)

Jeg kan høre den har potentialet, men master volume og døde tonekontroller lægger en dæmper på tingene.

Jeg er dog overbevist om det bliver en konge amp når den har været en tur i jylland.:-)[/quote]

jeg har selv savlet over den ,men den stod jo østpå og min røde Marshall lyder simpelthen federe og federe jo flere tæsk den får- Ja jeg har NOS rør på lager men det er lige før jeg ikke tør at skifte mine Mullard reisue udgangs rør og billige jj preamp rør med mine NOSrør ,for den er bare så fed lige pt. Men electro dyt båtterne sveder lidt så Doctoren skal sandsynligvis have kigget på den alligevel.
Har du iøvrigt ikke en gammel marshall i forvejen Rasmus ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"][quote="Rasmus"][quote="Pluto"]Lyder den fed ;) [/quote]
Den lyder som den nu lyder.;-) ganske ok tilstanden taget i betragtning.
Jeg har ikke turde hugge så meget til den før den har været hos doktor manden.:-)

Jeg kan høre den har potentialet, men master volume og døde tonekontroller lægger en dæmper på tingene.

Jeg er dog overbevist om det bliver en konge amp når den har været en tur i jylland.:-)[/quote]

jeg har selv savlet over den ,men den stod jo østpå og min røde Marshall lyder simpelthen federe og federe jo flere tæsk den får- Ja jeg har NOS rør på lager men det er lige før jeg ikke tør at skifte mine Mullard reisue udgangs rør og billige jj preamp rør med mine NOSrør ,for den er bare så fed lige pt. Men electro dyt båtterne sveder lidt så Doctoren skal sandsynligvis have kigget på den alligevel.
Har du iøvrigt ikke en gammel marshall i forvejen Rasmus ?[/quote]

Var din røde en 76'er? Jeg røg helt bevidst på den her fordi det var en 50w! Der er lidt lavere til loftet, på den fede måde.

Jo, jeg har jo en Super P.A fra 67' i forvejen. Det er jo en jtm-45 med en 100w udgang med KT-66, der repræsenterer den lidt mere oldschool Marshall lyd, mens jeg synes den her(og andre tidlige 70'ere jeg har prøvet) er mere agressive.

Men grunden til jeg egentlig købte den, er også at den er i ret uoriginal stand. Original tolex på bagsiden, skiftet i siderne, og intet på fronten.
Det er fordi jeg ikke har nogen flightcase til min anden, og så nænner jeg ikke at tage den med ud og spille! Den er vist det man vil betegne som mint. Og jeg har bare haft den med på et par jobs, hvor andre mennesker har været så søde at bære den og sådan nogle ting, men jeg orker bare ikke at have alt for mange ting, som jeg skal være bange for sker noget med. Det hænder også at jeg spiller jobs i jylland og man er nødt til at parkere sin tourbus i en tilfældig provinsby og besøge Crazy Daisy.

Derfor har jeg også en custom shop tele og en blues junior. :geek: :lol:


:D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]
Jo, jeg har jo en Super P.A fra 67' i forvejen. Det er jo en jtm-45 med en 100w udgang med KT-66, der repræsenterer den lidt mere oldschool Marshall lyd[/quote]

Og med sin meget høje driftsspænding en temmelig ren variant af denne oldschool-lyd.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Pluto »

Ja min røde Marshall er fra 1976.Og ja den spiller vanvigtig højt , men den lyder bare fed IMO
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]
Jo, jeg har jo en Super P.A fra 67' i forvejen. Det er jo en jtm-45 med en 100w udgang med KT-66, der repræsenterer den lidt mere oldschool Marshall lyd[/quote]

Og med sin meget høje driftsspænding en temmelig ren variant af denne oldschool-lyd.[/quote]

Ja, det har du ret i. Den knækker selvfølgelig når jeg skruer den helt op, og det kan man faktisk godt.... Men den bliver ikke så forvrænget, som jeg ved f.eks Søren Andersens JTM-45 bli'r.

Kan man gøre noget ved det?

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af mos »

Ja:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Sasha »

Ja så..?

Hvis man skal have den til at opføre sig nogenlunde som den omtalte JTM45, står man jo med cirka 150 overskydende volt, som man på én eller anden måde skal have til at "forsvinde"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Ja så..?

Hvis man skal have den til at opføre sig nogenlunde som den omtalte JTM45, står man jo med cirka 150 overskydende volt, som man på én eller anden måde skal have til at "forsvinde"...[/quote]
En lysdæmper fra jem og fix må kunne bruges... ;-)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Sasha »

Ja, så skal den ihvertfald nok komme til at forvrænge... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall 50w Bass 1970'

Indlæg af Rasmus »

:D

Der er gang i hyggen! :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen