Drive

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Drive

Indlæg af Rasser »

Godaften gear-freak.

Jeg har ferie i denne tid, og det har min frue også, hvilket har resulteret i, at hun er taget et smut til københavn med tøserne for at høre Robbie Williams. Fint med mig - det giver masser af tid til at rode med grej, og jeg er ikke fan af Robbie.

Da jeg kom hjem fra øveren i eftermiddags var det med en lidt vag fornemmelse. Det skyldtes ikke at fruen ikke var hjemme, snarrere at jeg ikke syntes min lyd på guitaren ikke var så fed igen. Jeg er fint tilfreds med min clean lyd, så det jeg ikke er helt tilfreds med er min drive lyd.

Jeg spiller gennem en strat - tubevibe - Alwan fuzz - TC twin boost - tube drive - planet waves tuner - buffer - suhr badger 18 - Send: TC hall of fame - TC reaper - Boost - Return. Kabinettet er et Suhr 1x12 badger med en eminence red fang 12.

jeg elsker lyden af Badgeren med master og drive på fuld skrue og gain på 2. Den lyder også rigtig godt med master på 10, gain på 5.5-6 og drive så volumen passer. Den lyder faktisk rigtig godt uanset hvordan man stiller knapperne, så længe man ikke trykker på min tube-drive... Desværre gør dette amp'en lidt svær at styre live.

Jeg synes, jeg har prøvet alt med forstærker og pedal, men jeg kan ikke rigtig komme overens med lyden.

Jeg søger input på en pedal, der kan komme rigtig godt overens med Badgeren. MIn Fuzz og TC boost er rigtig fede foran ampen, men hele lydbilledet bliver meget kraftigere, når man aktiverer dem da de øger volumen ret så kraftigt, så de er ikke så anvendelige, medmindre der er noget, der kan tage den overskydende gain. Så jeg er ude efter noget, der giver knas og gain uden at farve lyden eller give volume.

Jeg håber det hele giver mening.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Drive

Indlæg af Sasha »

God aften.

Hvor meget de to pedaler øger volumen, afhænger vel helt af, hvordan man stiller deres respektive volume-knapper?

Og så er selve grundidéen i en booster vel, at den skal øge volumen? Så hvis man er ude efter "knas og gain" uden volume-boost, er det vel næppe en booster, man skal satse sine penge på...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Drive

Indlæg af Rasser »

[quote="Sasha"]God aften.

Hvor meget de to pedaler øger volumen, afhænger vel helt af, hvordan man stiller deres respektive volume-knapper?

Og så er selve grundidéen i en booster vel, at den skal øge volumen? Så hvis man er ude efter "knas og gain" uden volume-boost, er det vel næppe en booster, man skal satse sine penge på...[/quote]

Det har du selvfølgelig helt ret i.

Desværre synes jeg, at især fuzz'en lyder bedst med volumen helt i top. Boosteren lyder også godt uden volumen skruet helt i bund, men ikke så godt som når man skruer op.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Drive

Indlæg af Sasha »

Har du prøvet at se, hvad der sker, hvis du har en buffer lige efter fuzz´en og så skruer ned for dens volumeknap?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Drive

Indlæg af Søren »

Jeg har haft en badger 18 engang, hvor jeg havde en fulltone OCD og en Xotic BB Preamp sammen. Det var en mega fed sammensætning, hvor man sagtens kunne have begge drive-pedaler tændt uden at det blev for meget.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen