Copenhagen Guitar Show 2013

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Smittefar »

Jeg har to videospor fra hele seancen, men jeg kan allerede nu se, mit lydspor er det, der halter. Ærgrer mig over, jeg ikke fik sat min kondensator op.
Modded guitars were crap right out of the factory

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af DarkoPage »

I :romance-heartbeating: Smittefar

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Peter C »

[quote="Smittefar"]Jeg har to videospor fra hele seancen, men jeg kan allerede nu se, mit lydspor er det, der halter. Ærgrer mig over, jeg ikke fik sat min kondensator op.[/quote]

Op med det hele nu!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Smittefar »

Problemet er jo, at det tager lidt tid at redigere pænt sammen og jeg ville gerne nå at kæle lidt for lyden så der går nok lige et par dage.
Modded guitars were crap right out of the factory

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Frost »

På forhånd tak for indsatsen Smittefar. Og virkede teaseren? I den grad, og det er selvfølgelig den der gør os alle mega utålmodige. Mens vi så venter spændt på det endelige resultat (og igen målt ud fra teaseren) glæder det mig, at andre besøgende medbringer kamera, og er villige til at dele ud af oplevelsen.

Keep 'em comming :banana-gotpics:
I al ydmyghed fra den midtjyske hede

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Morten M »

Vi var 4 - 5 stykker til Gammel Dansk. Nøjedes med at drikke 1 (og kom ikke hjem med en fjollet Les Paul ligesom sidste år :D ).

Gus guitar. Prøvede en hos Woolworth for år tilbage i grøn med Roland MIDI interface - den bedste guitar jeg nogensinde har prøvet (£3600 dengang).
Billede

1967 Gibson Flying V. Kvittering fra 1968. DKK 200.000. Samme model og farve som Marc Bolan.
Fik lov til at røre. Meget stor oplevelse.
Billede
Billede
Billede
Billede

Fik øje på en Scorpions model.
Billede
Billede
Man kan ane krakkeleringerne på billedet, og det var også på langs af halsen. Så ud som om, den havde været en relic tur i fryseren (eller været slæbt ind i stue temperatur efter at have overnattet i en frossen bil). Sælger var fast overbevist om, pups'ne er originale. Det er covers helt sikkert ikke. Hvad der er nede under, syntes jeg ikke var værd at undersøge. Men sælger tilbød rent faktisk at skille den ad - god stil. Orkede ikke at kommentere stemmeskruerne. Spilbar, godt setup og ibenholt gribebrædt. Dvs en solid player.
Billede af original uspoleret model.
Billede
Pris på den slags er altid perfect stand minus lakskader og uoriginale dele.
En Scorpions V/Explorer fra '84 - '85 ligger normalt omkring EUR2000 - give or take (og ret mig endelig hvis...).
Så den nænnede jeg ikke at byde på.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af DarkoPage »

Den der '67 V! :s hock:

Godt jeg ikke har noget i nærheden af så mange penge!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Jeg har to videospor fra hele seancen, men jeg kan allerede nu se, mit lydspor er det, der halter. Ærgrer mig over, jeg ikke fik sat min kondensator op.[/quote]

Uanset hvad er du en helt, Smitte... Vi anede ikke hvad vi havde givet os i lag med: 21 gamle Marshall´s og 14 kabinetter er nemme tal på papiret.
Men når de står der er det noget helt andet... :s hock:
(For ikke at snakke om at slæbe dem... :( ) Så jeg vil frygtelig gerne se det udefra..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Smittefar »

Hvordan transporterede I det i det hele taget? Trailer? Kassevogn?
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Hvordan transporterede I det i det hele taget? Trailer? Kassevogn?[/quote]

Alt, pånær 4 toppe og et kabinet, der stødte til i København, kom fra Jylland (Tag liiige den Køwenhavnere...!) og blev kørt i en lang VW LT35 (Der i øvrigt viste sig at være som skræddersyet til opgaven: 2 4 X 12" på tværs så passer pengene, og så i et enkelt lag helt ned til bagdøren i en sandwich: 6 Amps->2 Kabs->6 Amps-> 2 Kabs... Nok et top tip fra 15 YOL... ;) ) 752 kørte kilometer, Fredericia -> Horsens -> Skanderborg -> Fredericia -> Østerbro -> Vanløse -> Østerbro -> Forum -> Østerbro -> Vanløse -> Østerbro -> Fredericia -> Horsens -> Fredericia, hjemme kl. 03.00..

Det er godt man stadig er ung.. :thumbup:
Faktisk når jeg nu skriver det...: :s hock: :? :roll: :crazy: :crazy: :crazy: :eh: , men også 8-) .

Og skide sjovt. Kuli/Jakob, vores medsammensvorne, og jeg hørte Thin Lizzy hele vejen til Fredericia, så det gik nemt.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af JGreen »

Har audio spor på min Edirol optager, og video fra kameraet. Så må vi se om det hænger sammen og lyder fornuftigt.

Lydstyrke forskellen mellem snak og amp-tests var ret brutal, men jeg havde optageren sat til ikke at overstyre ved de høje volumener. Spørgsmålet er så om man kan høre snakken overhovedet. =)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="JGreen"]Har audio spor på min Edirol optager, og video fra kameraet. Så må vi se om det hænger sammen og lyder fornuftigt.

Lydstyrke forskellen mellem snak og amp-tests var ret brutal, men jeg havde optageren sat til ikke at overstyre ved de høje volumener. Spørgsmålet er så om man kan høre snakken overhovedet. =)[/quote]

Ellers ved jeg godt hvad jeg sagde før de enkelte eksempler. Det var faktisk foreberedt... Hvornår var du der ?

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af JGreen »

Var der til andet foredrag. Sad på scenen ved siden af en blondine der blev ved med at læne sig ind i min synsvinkel. =)

Er ikke den store video haj, og hele skidtet fylder ca 15 gigs, så vi må lige se hvad jeg kan finde på.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

[quote="JGreen"]Var der til andet foredrag.[/quote]

der efter min opfattelse - i modsætning til f.eks. Mika Vandborgs - var det bedste af de to.


[quote="JGreen"]
...ved siden af en blondine der blev ved med at læne sig ind i min synsvinkel. =)

[/quote]

Ja, hun forstyrrede også min "synsvinkel" lidt. Nydelige unge damer og 400-500 volt i fri dressur mellem hænderne samtidig er en farlig kombination... :-)

Glæder mig til at se/høre resultatet!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af JSThomsen »

Bedømt ud fra Smittefars "teaser", ser det ud til at have været et fedt indslag :clap:
Så nu venter vi blot utålmodigt på mere video ;) ;)

..... og jeg kan se Alvin Lee har bidraget med en flight case :lol:
Er der nogen speciel grund, udover at den er god at stille forstærkere på?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

Mos har ét af hans gamle kabinetter.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af JGreen »

Har losset det sammen til en .wmv fil nu - et DSLR kan kun optage i 12 minutter ad gangen, og hele foredraget varede 46 minutter - hvilket også er grunden til at jeg ikke lige kan kyle det på Youtube.

Tilgengæld lyder kameraets mic bedre end optagerens, i hvert fald på den her optagelse. Men ok, optageren var sat til at optage høj livemusik og I snakkede ikke så højt. =)

Men det hele er der vist (med enkelte små hik), så om ikke andet er det da dokumenteret at Alwan stod og show-loddede i en tændt JCM 45. =)

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]Mos har ét af hans gamle kabinetter.[/quote]

OK. Ja, jeg tænkte nok der var en god grund.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

[quote="JGreen"]... i en tændt JCM 45. =)[/quote]

So ein Ding gibt´s nicht! :-)

Så der var nu retteligt tale om en Superlead, som var slukket, mens jeg havde fingrene i den.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="JGreen"]Har losset det sammen til en .wmv fil nu - et DSLR kan kun optage i 12 minutter ad gangen, og hele foredraget varede 46 minutter - hvilket også er grunden til at jeg ikke lige kan kyle det på Youtube.

Tilgengæld lyder kameraets mic bedre end optagerens, i hvert fald på den her optagelse. Men ok, optageren var sat til at optage høj livemusik og I snakkede ikke så højt. =)

Men det hele er der vist (med enkelte små hik), så om ikke andet er det da dokumenteret at Alwan stod og show-loddede i en tændt JCM 45. =)[/quote]

Hvad er max. længde på en video på Vimeo ?

Hvis jeg sender dig en harddisk, kunne jeg så få "råbåndet.. ?

Det samme til Smittefar ? Jeg har adgang til et par proff video editorer...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen