Copenhagen Guitar Show 2013

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Per Ørum »

Mere video:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Smittefar »

Jeg så den godt på facebook - Det er egentlig en ret hyggelig video, men lydsporet er godt nok rædsomt - sorry :(
Modded guitars were crap right out of the factory

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af mos »

[quote="Sasha"]Jeg hørte sgu´ ikke nogen, der grinede..???

Tværtimod vil jeg gerne endnu engang sætte en finger til kasketten for dét arbejde, som "The modern day Gerry Stickells" udførte for at få det hele til at hænge sammen, og samtlige elektroner til at flytte sig de rigtige steder hen på de rigtige tidspunkter. Tak er kun et fattigt ord i dén sammenhæng![/quote]


Modtaget :-) men som jeg skrev et andet sted så skal alle tænder på hjulet være intakte for at det hele køre og havde der ikke været 2 orakler upfront, en roadie og 2 meget hjælpsomme super guitaristen så var det jo heller ikke gået så I skal da alle have et par ordentlige skulderklask :-)

Med hensyn til billede så er det bare lidt sjovt, at jeg jo ser ud som en skide fuld stodder der håbløst forelsket står og bager på natklubbers sidste gæst :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Kuli »

[quote="fkh"]Herfra skal også lyde en stor tak til alle involverede !!!
Det var en sand fornøjelse at se ( og høre ) de mange fede Marshalls :D
[/quote]

Selvtak Flemming, det var godt at møde dig i egen person og sætte ansigt på bekendtskaberne! Nu må du lige skrive til mig som du lovede..

Må indrømme at jeg synes det var rigtigt fedt at fragte mine Marshalls til hovedstaden og vise dem frem sammen med drengene! Jeg er dog ikke den store showman for guitar-nørderne og holdt mig lidt i baggrunden - bliver måske vist frem her som roadie, som slet ik er mig - ser mere mig selv som rock'n'roll stjerne der blærer sig foran de unge tøser (hmm dem var der vist ik ret mange af...), så brugte vist desværre det meste af tiden på værtshuse sammen med dejlige damer...

Men er 100% klar næste gang :D :D :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

[quote="mos"]
Billede



Men smukt er det jo :lol:[/quote]

Det minder mig lidt om dette billede, som jeg desværre ikke lige kan finde i en bedre opløsning:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://a.bimg.dk/node-images/502/620x/5 ... 502/620x/5 ... efra--.jpg</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af JGreen »

[quote="MacG"][quote="JGreen"]Har losset det sammen til en .wmv fil nu - et DSLR kan kun optage i 12 minutter ad gangen, og hele foredraget varede 46 minutter - hvilket også er grunden til at jeg ikke lige kan kyle det på Youtube.

Tilgengæld lyder kameraets mic bedre end optagerens, i hvert fald på den her optagelse. Men ok, optageren var sat til at optage høj livemusik og I snakkede ikke så højt. =)

Men det hele er der vist (med enkelte små hik), så om ikke andet er det da dokumenteret at Alwan stod og show-loddede i en tændt JCM 45. =)[/quote]

Hvad er max. længde på en video på Vimeo ?

Hvis jeg sender dig en harddisk, kunne jeg så få "råbåndet.. ?

Det samme til Smittefar ? Jeg har adgang til et par proff video editorer...[/quote]


Ja selvfølgelig. Jeg aner intet om video editering, så det vil være mig en fornøjelse at kyle råmaterialet efter nogen der ved hvad de laver (bruger Cinestyle på både billeder og video, så der bør også lige farvekorrigeres - og det ved jeg kun hvordan man gør på billeder). ;)

Det var et fedt foredrag. Aldrig har jeg set så mange forstærkere jeg aldrig får råd til, på ét sted. =)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="JGreen"][quote="MacG"][quote="JGreen"]Har losset det sammen til en .wmv fil nu - et DSLR kan kun optage i 12 minutter ad gangen, og hele foredraget varede 46 minutter - hvilket også er grunden til at jeg ikke lige kan kyle det på Youtube.

Tilgengæld lyder kameraets mic bedre end optagerens, i hvert fald på den her optagelse. Men ok, optageren var sat til at optage høj livemusik og I snakkede ikke så højt. =)

Men det hele er der vist (med enkelte små hik), så om ikke andet er det da dokumenteret at Alwan stod og show-loddede i en tændt JCM 45. =)[/quote]

Hvad er max. længde på en video på Vimeo ?

Hvis jeg sender dig en harddisk, kunne jeg så få "råbåndet.. ?

Det samme til Smittefar ? Jeg har adgang til et par proff video editorer...[/quote]


Ja selvfølgelig. Jeg aner intet om video editering, så det vil være mig en fornøjelse at kyle råmaterialet efter nogen der ved hvad de laver (bruger Cinestyle på både billeder og video, så der bør også lige farvekorrigeres - og det ved jeg kun hvordan man gør på billeder). ;)

Det var et fedt foredrag. Aldrig har jeg set så mange forstærkere jeg aldrig får råd til, på ét sted. =)[/quote]

Tak, det var en fornøjelse, men nok mere nu bagefter. Du får min mail i en PM..

(Edit) Jakob: Du har ret i at der var mange fede ,og kostbare, forstærkere med. Men: Der er INGEN af dem har været dyrere for ejerne end en Reissue... :s hock: Og de fleste har været meget billigere... ;) Der er nogen fantastiske historier bag hver eneste Amp og kabinet, og for en mand som mig, der elsker historie og historier, er det også en del af fornøjelsen ved gammelt grej... Jeg tror jeg laver en separat tråd med et tagget billede, og et par af historierne i. Men hvem der har hvad må ejerne selv ud med hvis de vil og tør. Jeg kan f.eks. nævne at den sidste sidste ´66 JTM45/100 (den grå på billederne som næsten fik Mika til at græde) på eBay røg til ca. 45.000.-... Og en "Black Flag" JTM100, som vi viste på andendagen MED pinstripe cab, ville være meget dyrere...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Jeg så den godt på facebook - Det er egentlig en ret hyggelig video, men lydsporet er godt nok rædsomt - sorry :( [/quote]

Jeg slukkede efter 1 minut. Det er dælme slemt. Men de har hygget sig.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af JGreen »

Jo tak, men det er de kun fordi I fik fat på dem for 40 år siden - eller var heldige at finde i containere eller fra ejere der ikke vidste hvad de havde.

Det er der ikke den store chance for sker mere. =)

Salgsprisen - havde de været til salg - var nok en del mere end hvad jeg får råd til lige foreløbigt ihvertfald.

Men jeg er heldigvis også glad for min Soldano top. =)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="JGreen"]Jo tak, men det er de kun fordi I fik fat på dem for 40 år siden - eller var heldige at finde i containere eller fra ejere der ikke vidste hvad de havde.

Det er der ikke den store chance for sker mere. =)

Salgsprisen - havde de været til salg - var nok en del mere end hvad jeg får råd til lige foreløbigt ihvertfald.

Men jeg er heldigvis også glad for min Soldano top. =)[/quote]

Det er faktisk ikke rigtigt: I de fleste tilfælde er de fundet på den blå avis, og ofte for ikke så længe siden. Priserne i DK er meget lavere en på eBay, og folk gider ikke bøvlet. Eller at checke. Men for nogen af dem er det korrekt hvad du skriver. Men hvis man ved hvad man skal kigge efter er der faktisk jævnligt pænt gode handler at gøre hvis man vil.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"][quote="JGreen"]Jo tak, men det er de kun fordi I fik fat på dem for 40 år siden - eller var heldige at finde i containere eller fra ejere der ikke vidste hvad de havde.

Det er der ikke den store chance for sker mere. =)

Salgsprisen - havde de været til salg - var nok en del mere end hvad jeg får råd til lige foreløbigt ihvertfald.

Men jeg er heldigvis også glad for min Soldano top. =)[/quote]

Det er faktisk ikke rigtigt: I de fleste tilfælde er de fundet på den blå avis, og ofte for ikke så længe siden. Priserne i DK er meget lavere en på eBay, og folk gider ikke bøvlet. Eller at checke. Men for nogen af dem er det korrekt hvad du skriver. Men hvis man ved hvad man skal kigge efter er der faktisk jævnligt pænt gode handler at gøre hvis man vil.[/quote]

Ja, jeg har da købt mine 2 på den blå avis. Den ene dyrere end den anden, men det var da stadig til at komme i nærheden af.

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af drmaawenz »

[quote="JGreen"] Men jeg er heldigvis også glad for min Soldano top. =) [/quote]
Det er vel, dybest set, også det vigtigste. :)

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Kuli »

[quote="Rasmus"][quote="MacG"][quote="JGreen"]Jo tak, men det er de kun fordi I fik fat på dem for 40 år siden - eller var heldige at finde i containere eller fra ejere der ikke vidste hvad de havde.

Det er der ikke den store chance for sker mere. =)

Salgsprisen - havde de været til salg - var nok en del mere end hvad jeg får råd til lige foreløbigt ihvertfald.

Men jeg er heldigvis også glad for min Soldano top. =)[/quote]

Det er faktisk ikke rigtigt: I de fleste tilfælde er de fundet på den blå avis, og ofte for ikke så længe siden. Priserne i DK er meget lavere en på eBay, og folk gider ikke bøvlet. Eller at checke. Men for nogen af dem er det korrekt hvad du skriver. Men hvis man ved hvad man skal kigge efter er der faktisk jævnligt pænt gode handler at gøre hvis man vil.[/quote]

Ja, jeg har da købt mine 2 på den blå avis. Den ene dyrere end den anden, men det var da stadig til at komme i nærheden af.[/quote]

Ja vil faktisk ikke være bekendt at fortælle hvad jeg har gjort af gode handler de sidste 5-6 år, omvendt har min '65 jtm45 kostet omkring 20K, men det er vist stadigvæk en rimelig god deal...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Smittefar »

Så er den fulde video oppe <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
Modded guitars were crap right out of the factory

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Jacob »

[quote="Smittefar"]Så er den fulde video oppe <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

:thumbup: :thumbup:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Smittefar »

Bemærk - Der var sket en lille fejl ved upload, så lyden først startede 43 sekunder inde (Det var faktisk videoen, der startede 43 sekunder for tidligt) - Det er rettet nu (YT arbejder stadig)
Modded guitars were crap right out of the factory

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Frost »

Grandiose - 1000 tak for indsatsen Smittefar :clap:


MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Bemærk - Der var sket en lille fejl ved upload, så lyden først startede 43 sekunder inde (Det var faktisk videoen, der startede 43 sekunder for tidligt) - Det er rettet nu (YT arbejder stadig)[/quote]

Tak for din indsats, Smitte. Kan du ikke lige nævne Jakob Skou Schmidt og Morten Schwennesen i din tekst ? Søren og jeg fik mest taletid, men uden dem, deres hjælp og deres grej, havde vi aldrig kunnet gennemføre det.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]

Tak for din indsats, Smitte. Kan du ikke lige nævne Jakob Skou Schmidt og Morten Schwennesen i din tekst ? Søren og jeg fik mest taletid, men uden dem, deres hjælp og deres grej, havde vi aldrig kunnet gennemføre det.[/quote]

+1
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen