Copenhagen Guitar Show 2013

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Dannyboy »

Hold kæft det er sejt det der drenge! Ville ønske jeg havde haft mulighed for selv at være der.

Smitte, fedt du filmede seancen. Næste gang, hvis der blir en næste gang, ku man godt ønske sig at de brugte mikrofoner

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Smittefar »

Ja, der er mange ting, man godt kunne ønske sig til næste gang - Hvis der bliver sådan en.

Som du er inde på, er lyden ikke helt så god, som jeg gerne ville have den. Et par mikrofoner (bare nogle trådløse clip-ons) til foredragsholderne og en kondensatormikrofon i rummet, der var tunet efter forstærkerne ville have gjort en verden til forskel.

Vi er jo på et grejforum, så I får sgu lige en liste over det anvendte grej: Lyden er optaget med en Zoom H1 placeret bagerst i rummet på et stativ. Der er brugt to kameraer: Et Canon PowerShot SX240HS monteret fast på stativ samt et Canon 5D Mark II med Canon 24-105 f/4L IS som blev brugt håndholdt. Det er ikke svært at se i videoen, hvornår hvilket kamera benyttes.

Baseret på mine oplevelser med denne optagelse er jeg allerede begyndt at GASse efter ZOOM H6
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Smittefar »

[quote="Sasha"][quote="MacG"]

Tak for din indsats, Smitte. Kan du ikke lige nævne Jakob Skou Schmidt og Morten Schwennesen i din tekst ? Søren og jeg fik mest taletid, men uden dem, deres hjælp og deres grej, havde vi aldrig kunnet gennemføre det.[/quote]

+1[/quote]

Done
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Ja, der er mange ting, man godt kunne ønske sig til næste gang - Hvis der bliver sådan en.

Som du er inde på, er lyden ikke helt så god, som jeg gerne ville have den. Et par mikrofoner (bare nogle trådløse clip-ons) til foredragsholderne og en kondensatormikrofon i rummet, der var tunet efter forstærkerne ville have gjort en verden til forskel.

Vi er jo på et grejforum, så I får sgu lige en liste over det anvendte grej: Lyden er optaget med en Zoom H1 placeret bagerst i rummet på et stativ. Der er brugt to kameraer: Et Canon PowerShot SX240HS monteret fast på stativ samt et Canon 5D Mark II med Canon 24-105 f/4L IS som blev brugt håndholdt. Det er ikke svært at se i videoen, hvornår hvilket kamera benyttes.

Baseret på mine oplevelser med denne optagelse er jeg allerede begyndt at GASse efter ZOOM H6[/quote]

I rummet var der ikke problemer med at høre hvad vi sagde, så vidt jeg kan vurdere. Der var ikke nogen der råbte "Højere"... ;) Folkene bag Guitar Show havde regnet med at vi skulle stille op på scenen så vi var "bagtæppe" for alle clinics, og det var der anlægget stod, men vi fylde for meget... Der var ikke trådløse clipons, som jeg ellers bruger når jeg af og til forelæser i auditorier. Det giver ellers en god frihed, fordi man ikke også hele tiden skal tænke på sit stemmeleje og - styrke, og man behøver ikke at vende front mod publikum hele tiden. Hvis man spidser ørene kan man godt høre hvad der bliver sagt, men først og fremmest kan man høre forskellene på forstærkerne, og det var det vigtigste. Jeg synes resultatet er fantastisk flot arbejde af Kristian, der stillede op med en vogn med grej, og bare gjorde det, uden at vi egentlig var klar over omfanget af HANS projekt. Så Smit: Hvis vi mødes er øllerne på min regning. Det samme er jeg sikker på gælder for de 3 andre, så hvis du ikke bliver svimmel er det din egen skyld... TAK!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]Jeg synes resultatet er fantastisk flot arbejde af Kristian... TAK![/quote]

+1

Og jeg spæder også hjertens gerne til "ølkassen". :-)

Så må vi se, om J. Green's optagelser fra søndag også dukker op i offentligheden på et tidspunk...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Frost »

[quote="Sasha"] ..... Så må vi se, om J. Green's optagelser fra søndag også dukker op i offentligheden på et tidspunk...[/quote]
Som en af (formentlig mange) sofakiggere vil jeg gerne opfordre til offentliggørelse af søndagens event. I og med jeg lovede øl til Smitte for ulejligheden - da der et øjeblik var udsigt til, at der ikke ville blive optaget noget som helst - må jeg anstændighedsvis også love øl-donation til hr. J. Green, ifald han vælger at dele oplevelsen med os andre!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Pluto »

Det er så fedt. jeg har godt nok svært ved at høre alt der bliver sagt ,mest pga tinnitusen. Men hvor er det fedt at høre bare en smule af de helt gamle som man jo ikke lige ser og hører hver dag.
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="Frost"][quote="Sasha"] ..... Så må vi se, om J. Green's optagelser fra søndag også dukker op i offentligheden på et tidspunk...[/quote]
Som en af (formentlig mange) sofakiggere vil jeg gerne opfordre til offentliggørelse af søndagens event. I og med jeg lovede øl til Smitte for ulejligheden - da der et øjeblik var udsigt til, at der ikke ville blive optaget noget som helst - må jeg anstændighedsvis også love øl-donation til hr. J. Green, ifald han vælger at dele oplevelsen med os andre![/quote]

Den bold ligger vist hos mig, jeg har de optagelser liggende. De kommer op inden længe.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af JSThomsen »

Ja, den "fulde" version af "eventet" gjorde da kun at jeg fortryder mit fravær endnu mere ;)
Og fedt at Smittefar gad at optage det :thumbup:

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Per Ørum »

Ja det er svært at høre Uffe og Sørens verbale guldkorn om forstærkerne på videoen. Hvad kan man så lære af det?

Jo, man må sørge for at være tilstede hvis man vil have det fulde udbytte af sådan en session!!!

Og.

Uanset om det handler om fodboldkampe, sex eller clinics på Copenhagen Gultar Show overskrider virkeligheden altid en videooptagelse :-)

HUSK DET NU FOR POKKER - SÆT KRYDS I KALENDEREN FØRSTE WEEKEND I OKTOBER NÆSTE ÅR...og lad være med at klynke over at i gik glip af noget når I ikke mødte op....

Skrevet med tilpas alvor og ironi :-)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

Hmm: I følge min søn på 13 er mine ører der kun for at mine briller sidder lige, og jeg kan godt høre hvad der bliver sagt... På den anden side ved jeg også, sådan cirka, hvad der blev sagt. Men jeg er enig med Ørum: Det var en stor oplevelse at opleve så fede forstærkere tæt på, ved det volumen de var lavet til... Lad os se til næste år hvis vi gør noget lignende, så må der jo gå Medina i skidtet.. Men det er rigtigt: Man skal have været der selv.

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Kuli »

[quote="Pluto"]Det er så fedt. jeg har godt nok svært ved at høre alt der bliver sagt ,mest pga tinnitusen. Men hvor er det fedt at høre bare en smule af de helt gamle som man jo ikke lige ser og hører hver dag.[/quote]
He he, du har jo ellers chancen hvis du får lyst :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Pluto »

Ja vi må få samlet lortet en dag så vi kan sparke dæk :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

Så er søndagens Clinic også kommet på Youtube:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... e=youtu.be</a><!-- m -->

Her kan al ævlet ind imellem det interessante måske også høres lidt bedre... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Så er søndagens Clinic også kommet på Youtube:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... e=youtu.be</a><!-- m -->

Her kan al ævlet ind imellem det interessante måske også høres lidt bedre... :-)[/quote]

Man kan ihvertfald høre Klaus Møller klukker af Uffe's fortolkning af en Congaspiller på Woodstock. :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

Ja, der er få ting, som når Klaus Møller kluk-ler. Men den gode MacG var denne dag nok også ekstra inspireret i "the percussion departement" ovenpå gårsdagens koncert med Bronco Billy... :-)

Edit: Den gode Jerry Velez, som ingen altså hørte på Woodstock, eksisterer ellers stadig tilsyneladende i bedste velgående:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.gerardovelez.com/bio.html">h ... io.html</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Pluto »

Fedt igen. Må man spørge hvad det er for russiske rør du smider i den der Marshall du lodder og skifter rør i.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

Ja, selvfølgelig da.

Nu er det jo kun forforstærkerrørene, der bliver skiftet. De russiske EL34´ere er de samme hele vejen igennem. Der er tale om et sæt af disse:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://watfordvalves.com/product_detail ... id=3391</a><!-- m -->

Jeg må ærligt erkende, at det faktisk aldrig er lykkedes mig at lure hvilket EL34, det egentlig er, at Watford har rebranded. Men jeg er som sagt rimelig sikker på, at vi skal imod Rusland. Til gengæld gør Watford´s tests, at det stadig er det nyproducerede EL34, jeg har prøvet, som måler klart tættest på de specificerede data (>90%), når jeg efterfølgende propper dem i min gamle rørtester. De fleste andre nyproducerede udgangsrør har svært ved at svinge nålen op over ca. 80%. De er også meget robust konstrueret - vejer måske en halv gange mere end det typiske EL34 p.g.a. tykkere glas. And they sound pretty good too!

Kan anbefales.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Pluto »

gad vide om deres ecc83 og El 84 rør også er fede for jeg har lige bestilt til min ac 30er. Så det finder jeg vel ud af-
Sorte strater lyder bare bedst..

Trolle
Himmelhund
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Trolle »

Mon ikke det er Svetlana winged C EL34? Det er det eneste jeg lige kan komme på med rødbrun sokkel og den slanke glaskolbe af de nyproducerede.
Anyway, hvad tager de i fragt hos watford?
Det var et pissesejt show med de Marshalls, doublethumbsup! :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen