Copenhagen Guitar Show 2013

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Pluto »

De tager 18 pund i fragt for de rør jeg har bestilt
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

[quote="Trolle"]Mon ikke det er Svetlana winged C EL34? Det er det eneste jeg lige kan komme på med rødbrun sokkel og den slanke glaskolbe af de nyproducerede.[/quote]

Nej, Winged C har meget tyndere glas, en helt anden intern opbygning og måler typisk langt ringere - selv om det sidste måske ikke ville være tilfældet, hvis man fandt dem et sted, hvor de udvalgte de bedste eksemplarer.

I øvrigt sidder der nu New Old Stock-rør over hele linjen i de fleste af Marshall´erne i klippet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]gad vide om deres ecc83 og El 84 rør [/quote]

EL84 - OK. Er i virkeligheden gamle russiske militærrør. Deres ECC83 er jeg ikke så vild med.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Ja, der er få ting, som når Klaus Møller kluk-ler. Men den gode MacG var denne dag nok også ekstra inspireret i "the percussion departement" ovenpå gårsdagens koncert med Bronco Billy... :-)

Edit: Den gode Jerry Velez, som ingen altså hørte på Woodstock, eksisterer ellers stadig tilsyneladende i bedste velgående:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.gerardovelez.com/bio.html">h ... io.html</a><!-- m -->[/quote]

Ham jeg tænker på stod lige bag ved Jimi, foran hans Marshalls. Han var noget blegere ;) , og hed Juma Sultan: http://en.wikipedia.org/wiki/Juma_Sultan
Han lever et stille liv som præst... :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

Arrh, Juma Sultan er nu altså den noget solbrændte af de to...

Han spillede også på masser af studieoptagelser med Jimi og har efter Jimi´s død medvirket i flere dokumentarer og lignende. Blegansigtet Jerry Velez derimod har du helt ret i, at verden mest har set på Woodstock... :-)

Fra dit eget link:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/File:Juma_ ... /File:Juma_ ... artell.jpg</a><!-- m -->

(Det er Juma til venstre i forgrunden med hatten)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Trolle
Himmelhund
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Trolle »

Hej Sasha,
Nu har jeg tygget mig igennem videoerne fra Marshall-showet, da jeg ikke var til stede da I fremførte, og først stor kudo til dig og Uffe for at tale om Marshall i sync over 45 minutter :)
Jeg studsede lige over jeres valg af højttalere, og hvilke I synes om. Så vidt jeg hørte er du utilfreds med G12H-100, og derefter smækker I den på G12M-25 Greenback, men er det sådan at sidstnævnte er din foretrukne Celestion siden I vælger lige dét kabinet?
Det var ikke lige noget jeg overhørte, men nævner I noget om hvorfor at forstærkerne laves mere og mere bright? Eneste viden jeg har om det er at bl.a. datidens kabler, særligt spiralkablerne som jo stadig bør forbydes helt, slugte al toppen af signalet inden det overhovedet nåede input på forstærkeren.
Jeg er vild med din arbejdsbænk på toppen af kabinettet, det giver altid mistroiske øjne i øvelokaler rundt omkring hvis man skal fikse noget på stedet :)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

Trolle skrev:Hej Sasha,
Nu har jeg tygget mig igennem videoerne fra Marshall-showet, da jeg ikke var til stede da I fremførte, og først stor kudo til dig og Uffe for at tale om Marshall i sync over 45 minutter :)
Takker, men det kunne vi have gjort i mange flere timer.. ;) Som du kan se hvis du ser dem begge (Lyden er noget hø på den fulde video fra dag 2...), er der en stram plan, som vi nogenlunde holder...

Jeg studsede lige over jeres valg af højttalere, og hvilke I synes om. Så vidt jeg hørte er du utilfreds med G12H-100, og derefter smækker I den på G12M-25 Greenback, men er det sådan at sidstnævnte er din foretrukne Celestion siden I vælger lige dét kabinet?
Det kabinet brugte vi på dag 1 til de første forstærkere. Det er mit, er fra ´69, og er et vi begge kender godt. Højttalerne er G12M25 75Hz, 102 003 Pulsonic cones (Fra d. 21 og 28/1 1969... ;) Krydsfiner bagplade, som stoppede i ´71...(Vi nørdede IKKE helt ud den dag..!) Det er et meget egalt og vellydende kabinet. Søren er mere til G12H30 55Hz (Hans main cab) og G12H30 75Hz i det andet. G12H100 lyder rigtigt skidt til vores brug...
Det var ikke lige noget jeg overhørte, men nævner I noget om hvorfor at forstærkerne laves mere og mere bright? Eneste viden jeg har om det er at bl.a. datidens kabler, særligt spiralkablerne som jo stadig bør forbydes helt, slugte al toppen af signalet inden det overhovedet nåede input på forstærkeren.
På dag 2 stillede Mika spørgsmålet, og din forklaring er ligeså god som alle andres. Det er sært...
Jeg er vild med din arbejdsbænk på toppen af kabinettet, det giver altid mistroiske øjne i øvelokaler rundt omkring hvis man skal fikse noget på stedet :)
I betragtning af at han ofte gør det på gulvet når han er på besøg hos mig, synes jeg det er et fremskridt...

Trolle
Himmelhund
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Trolle »

Ja, jeg har skam set begge videoer fra start til slut, jeg skulle jo lige have det hele med.
Enig, det ville være rart hvis der var sat mikrofoner op til formålet, skulle der blive en gentagelse (al respekt til Smittefars optagelser).
Jeg er også mest til H30 og V30 (de gamle) begge 75Hz, men jeg kunne godt tåle at opleve det M25 kab du har en anden god gang.
Og så fik Hr.A lov til at demonstrere sit spændings-mod hvis man kan kalde det sådan, der er vist heller ikke så meget at gøre med mindre man bruger en anden trafo med højere primær belastning, og så er vi vist ude i no-no med ældre Marshalls.
Eller jo, jeg kunne jo godt tænke mig at spørge Sasha: red-plater den kun hvis du har en attenuator på?
Igen er jeg ærgelig over at jeg ikke lige var der til at lytte med.

Endnu engang for jeres engagement: Feeedt fedt fedt! :)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[quote="Trolle"]Ja, jeg har skam set begge videoer fra start til slut, jeg skulle jo lige have det hele med.
Enig, det ville være rart hvis der var sat mikrofoner op til formålet, skulle der blive en gentagelse (al respekt til Smittefars optagelser).
Jeg er også mest til H30 og V30 (de gamle) begge 75Hz, men jeg kunne godt tåle at opleve det M25 kab du har en anden god gang.
Og så fik Hr.A lov til at demonstrere sit spændings-mod hvis man kan kalde det sådan, der er vist heller ikke så meget at gøre med mindre man bruger en anden trafo med højere primær belastning, og så er vi vist ude i no-no med ældre Marshalls.
Eller jo, jeg kunne jo godt tænke mig at spørge Sasha: red-plater den kun hvis du har en attenuator på?
Igen er jeg ærgelig over at jeg ikke lige var der til at lytte med.

Endnu engang for jeres engagement: Feeedt fedt fedt! :) [/quote]

Takker, ærgeligt at vi ikke mødtes. Alwan må selv svare når han dukker op, men den redplater også uden HotPlate, og den ´68 Søren Andersen demoer gør det i stor stil ved fuld smadder. (Den skal vi nok komme til at høre mere til: Den har en powertrafo fra Metro, som kan lave EVH´s variac-trick, og der er et par andre ting der skal prøves. Men på en video jeg har liggende fra dag 2, optaget af Jake Green, kan man bedre høre hvor meget den allerede lyder som VH1...) Både den JTM45/100 og ´69 og ´68-eren kørte fuld havre ind 2 X 4 X12". Det var dælme højt, også selvom Alwan´s ´69 kun kørte med to udgangsrør...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

[quote="Trolle"]
Eller jo, jeg kunne jo godt tænke mig at spørge Sasha: red-plater den kun hvis du har en attenuator på?
[/quote]

Nej, det er (selvfølgelig) ligegyldigt. Men det er svært at tale henover "ti vers af Wild Thing" fremført på en 50-100 watts Marshall på fuld skrue. Derfor attenuatoren. I øvrigt det eneste sted i søndagens oplæg, hvor den blev brugt.

Den rigeligt høje skærmgitterspænding er én ting. Men langt værre er problemerne i fasesplitteren, som laver kuk i den henne i udgangstrinnet. Det hele bliver i denne tråd forklaret af én med både langt større tekniske og pædagogiske evner end mine:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/guitar-bas/d ... 72.html</a><!-- l -->

[quote="Trolle"] ...det giver altid mistroiske øjne i øvelokaler rundt omkring hvis man skal fikse noget på stedet :) [/quote]

Jah. Men man må jo arbejde med de søm, man nu lige har ved hånden.

[quote="Trolle"]
Nu har jeg tygget mig igennem videoerne fra Marshall-showet, da jeg ikke var til stede da I fremførte, og først stor kudo til dig og Uffe for at tale om Marshall i sync over 45 minutter :) [/quote]

Problemet var nu i langt højere grad at udvælge de meget få "isbjergstoppe", man kan nå at få med i løbet af 45 minutter.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

Som svar på et spørgsmål jeg fik på messen, og som jeg ikke lige kendte svaret på, kan jeg nu tilføje følgende spændende fakta: Baseret på Marshalls egne opgivelser viser en hurtig beregning at der var ca. 1 Ton Marshalls, kabinetter og Amps, på scenen den dag... Det føltes af mere!

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Kuli »

[quote="MacG"]Som svar på et spørgsmål jeg fik på messen, og som jeg ikke lige kendte svaret på, kan jeg nu tilføje følgende spændende fakta: Baseret på Marshalls egne opgivelser viser en hurtig beregning at der var ca. 1 Ton Marshalls, kabinetter og Amps, på scenen den dag... Det føltes af mere![/quote]
:D :D :D

Trolle
Himmelhund
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Trolle »

Sasha skrev: Nej, det er (selvfølgelig) ligegyldigt. Men det er svært at tale henover "ti vers af Wild Thing" fremført på en 50-100 watts Marshall på fuld skrue. Derfor attenuatoren. I øvrigt det eneste sted i søndagens oplæg, hvor den blev brugt.
Ja, det var mest for at høre om du havde oplevet at attenuatoren havde indvirkning på problemet, da det ligner en THD hotplate du har, som efter hvad jeg husker er en resistiv attenuator. Så kan man næsten ikke undgå problemer, hvis Marshall'en arbejder ude i max eller over dataanvisning. Jeg kan godt følge dig i, at der nok alligevel er red plating selv med kabinet på, hvis arbejdsspændingerne er over the hill. Nå pyt, jeg ved du har tænkt meget over denne nød, og jeg har gjort det samme i årevis efter du først bragte det på bane for længe siden ;)
Den rigeligt høje skærmgitterspænding er én ting. Men langt værre er problemerne i fasesplitteren, som laver kuk i den henne i udgangstrinnet. Det hele bliver i denne tråd forklaret af én med både langt større tekniske og pædagogiske evner end mine:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/guitar-bas/d ... 72.html</a><!-- l -->
Det er super læsning, og stemmer helt overens med den kære Aikens sim-billede af selvsamme problem:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.aikenamps.com/1987_2.jpg">ht ... 7_2.jpg</a><!-- m -->


Problemet var nu i langt højere grad at udvælge de meget få "isbjergstoppe", man kan nå at få med i løbet af 45 minutter.
Jeg synes I klarede det ganske glimrende :music-rockout:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

[quote="Trolle"]

Ja, det var mest for at høre om du havde oplevet at attenuatoren havde indvirkning på problemet, da det ligner en THD hotplate du har, som efter hvad jeg husker er en ren resistiv attenuator. Så kan man næsten ikke undgå problemer, hvis Marshall'en arbejder ude i max eller over dataanvisning. Jeg kan godt følge dig i, at der nok alligevel er red plating selv med kabinet på, hvis arbejdsspændingerne er over the hill. Nå pyt, jeg ved du har tænkt meget over denne nød, og jeg har gjort det samme i årevis efter du først bragte det på bane for længe siden ;)
[/quote]

Jo, det er ganske rigtigt en THD Hotplate. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg faktisk aldrig har forsket videre i, hvordan denne er opbygget. Jeg skulle nu mene, at den også har nogle spoler involveret for at simulere en "rigtig" højttalers vekselvirkning med forstærkeren. Nu må du have min trætte hjerne undskyldt, hvis jeg spørger dumt. Men hvorfor mener du, at en ren ohmsk belastning skulle være en vanskeligere belastning for forstærkeren? Involverer man en eller flere spoler i regnestykket, opnår man vel først og fremmest, at impedansen ikke er den samme ved alle frekvenser (hvilket vel så igen medfører, at forstærkeren ikke kan "aflevere" hele sin effekt lige nemt ved forskellige frekvenser?). Med andre ord: "Børnesygdommene" burde så måske ikke optræde lige udtalt ved alle frekvenser...?

Men tillader man sig at se lidt pragmatisk på det, får du mig altså ikke til at mene, at en forstærker, der gør sine udgangsrør rødglødende i en helt standard testopstilling (1 kHz testsignal -> forstærker -> ren ohmsk belastningsmodstand) ved "realistiske arbejdsbetingelser", hvilket i tilfældet Marshall jo altså omfatter "overstyret som ind i ...", på nogen måde kan betragtes som noget, der blot perifert kan omtales som en stabil konstruktion. Heller ikke, hvis problemet er en anelse mindre udtalt, hvis den får lov til at spille ind i en "rigtig" højttaler.

[quote="Trolle"]
Jeg synes I klarede det ganske glimrende :music-rockout:[/quote]

Tak-tak!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Trolle
Himmelhund
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Trolle »

Det er mig der har skrevet resistiv, når jeg mente reaktiv, det skal jeg lige beklage. Jeg tænkte over nogle forhold mens jeg skrev det og læste det ej igennem.
Anyway, det jeg mener er, at når den er reaktiv som en højttaler (og du har helt ret i der både er spoler, kondensatorer og modstande i den hotplate), så hiver den vel ekstra i udgangen når impedansen går væsentligt op ved bl.a. resonansfrekvensen (modsat ligepræcis en resistiv load, som var det jeg tænkte over og så fik skrevet), og derved stiger strømmen i rørene? Ja, det er bare noget jeg tænkte over, nu du skruede helt op for Marshall'en ind i hotplaten, for der er vel mange der aldrig når derop hvor redplatingen ellers begynder ved "normalt" brug?
Og derved når du spørger om "børnesygdommen" er lige udtalt ved alle frekvenser, så jo ved tilpas volumen er det sikkert ligegyldigt, men det sker før i resonans- og øvre område pga. den stigende impedans, vil jeg tro uden at have afprøvet det.
Beklager jeg er ligeså træt i mælet, det er ren spørgejørgen af interesse, da du om nogen har rodet med sagen. Altså grunden til jeg spurgte til hotplaten er, at mon folk der spiller med en attenuator i højere grad oplever problemet, da de ellers aldrig ville spille så højt og konstant at det når at blive et problem?
Enlight me :)

ps: jeg tror da lige jeg skal prøve at banke den 2204 jeg har stående af i en 8ohm resistiv jeg har liggende og se hvad der sker :)

Trolle
Himmelhund
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Trolle »

Jow, den 2204 redplater også ved master 8 og op/preamp 7 og op i 8ohm, mærkeligt nok skifter det lidt om det er V4 eller V5 alt efter hvordan jeg lige stiller knapperne. EDIT: og det skifter også alt efter hvilken frekvens der sættes ind. Den synker godt nok helt ned på 370V anode og omkring 350V skærmgitter, som man umiddelbart skulle tro var indenfor rammen, så det må være selve dutycyclen i fasetrinnet som andre har observeret. Nu har jeg prøvet alt muligt andet end at sænke anode og gitterspændingerne, det bliver lidt bedre af at hæve fasetrinnets katodemodstand, men det skulle jo helst ikke rykke for meget ved lyden. Well, forsøgt med et par halvbrugte Mesa EL34 STR447, må prøve i weekenden med nogle af de andre flasker jeg har liggende.
Jeg tvivler ikke på at dét med lavere spændinger afløser problemet, det er bare mærkeligt at det skifter lidt hvilket rør der redplater, da jeg troede det formentligt ville være 82K siden hver gang.
Sasha for hevled, nu har du endnu engang startet cirkus på min arbejdsbænk ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Jeg har aldrig oplevet problemet "skifte side". Og det har altid været konsekvent i dén side, som du nævner. Og det er underligt, at det optræder så kraftigt i en 50 watt´er med så lave spændinger. 100 watt´erne med deres typisk højere spændinger plejer at være værre ramt. Men husk, at dét, der tæller - som Tubemania så fint beskriver det i det tidligere link - er jo DC-spændingen på anoderne overlejret med et AC-signal på flere hundrede volt. Så hvis ikke fasesplitteren samtidig sørger for, at der er lukket for strømgennemgangen i dét rør, hvor spændingen er høj, går det galt. Høj strøm OG høj spænding samtidig er dét, der tager livet af de kære rør.

Så selv om jeg ikke lige tør komme med et konkret bud, lyder det umiddelbart som om, at du (også?) står med at andet problem i din forstærker, når symptomet sådan skifter fra side til side. Nu har den vel skærmgittermodstande monteret? (Mange 50 watt´ere havde ikke som standard) Har du tjekket for selvsving? (den har næppe seriemodstande på udgangsrørenes styregitre, vel? Jeg har "reddet" flere forstærkere ved at montere disse). Og endelig er de dér STR447 (a.k.a. Elektro Harmonix EL34) ikke ligefrem de mest robuste EL34´ere, jeg har prøvet. Faktisk har jeg ofte haft problemer med netop disse rør, som netop har ytret sig ved, at de blev rødglødende, hvor andre EL34´ere ingen problemer havde. Så måske det ville være et meget godt sted at starte med lige at prøve nogle andre rør i den. Har du tjekket, at dit fasesplitterrør måler nogenlunde "up to specs"..? Dét har selvsagt en STOR finger med i spillet her.

Og som en sidehistorie kan det da nævnes, at JTM45-100 forstærkeren i videoklippet (den grå, som ikke mindst Mika og Uffe er ved at væde deres benklæder over) kører sine udgangsrør ved ca. 570-580 volt! Så jeg mener ikke, at jeg tager munden for fuld, når jeg i det éne klip mumler noget om, at den er en teknikers mareridt. Jeg medgiver gerne, at den lyder fantastisk. Men med til historien hører måske også, at den en uge senere gik ned på et job. Andre har tilsyneladende gjort sig samme erfaring: Ved den måske mest berømte optræden, der inkluderer en sådan forstærker - Jimi Hendrix på Monterey - kan man, hvis man kigger ordentligt efter, også se, at han har en "spare amp" stående på scenegulvet ved siden af den aktive Marshall-stack. Og skulle man have samme lidenskab som undertegnede, at småsamle lidt på mere eller mindre officielle liveoptagelser med netop Hendrix, vil man forundres over, hvor tit emnet "Undskyld, at vi spilder Jeres tid. Men vi har problemer med vores forstærkere" dukker op i forskellige variationer som et samtaleemne mellem numrene...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Trolle
Himmelhund
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Trolle »

Hej,
Ja, så har jeg lige prøvet et andet sæt rør, E34L JJ der målte væsentligt bedre i testeren end Mesa/EH'erne, og der er ingen redplating whatsoever jeg prøver at smide igennem, så det var vist en fuser med den test i nat. Jeg har oplevet det samme som du siger med EH'erne, nemlig at de brænder ned og derfor én af grundene til jeg afviklede dem i sortimentet hos Aage i sin tid. Jo, der er seriemodstande på styregitrene, det er en 2204 fra slutfirserne. Nå, jeg må prøve næste gang der kommer en 100W af de gamle, grunden til jeg prøvede med 50'eren her var fordi jeg så du brugte en 100W med kun 2 rør i til at demonstrere, men der er spændingerne selvfølgelig også højere. Har du oplevet problemet i både dem med og uden seriemodstande?

Beklager hvis jeg hijackede tråden, synes det er superinteressant (og vel lidt i tråd med jeres show)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af Sasha »

Jo, mon ikke det går... :-)

Ja, det er spændingen, som er afgørende - ikke antallet af rør, man vælger at grille. Faktisk er det jo den selvsamme forstærker (et håndværkertilbud på en totalramponeret/til døde-modificeret ´75 Superlead, som jeg så "genopbyggede") , jeg bruger i demonstrationen, som i allerførste omgang gjorde mig opmærksom på problemet, og som måske er årsag til, at mit skæg den dag i dag har mere gråt islæt, end godt er.

Jeg skulle ikke mene, at der er nogen sammenhæng mellem disse "børnesygdomme" og så fraværet af seriemodstande på udgangsrørenes styregitre. Men jeg har oplevet, at en enkelt eller to Marshalls insiterede på at gå i selvsving, hvis de manglede. Især nyproducerede KT66-rør er tilsyneladende meget følsomme over for dette. Så hvis man f.eks. prøver at opgradere en reissue JTM45 eller lignende, kommer man næppe ret langt uden at montere disse modstande. Men det er som sagt et andet problem end "børnesygdommene".
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Copenhagen Guitar Show 2013

Indlæg af MacG »

[youtube]-PpdR8ZuDIY[/youtube]

8-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen