Langt ude bassetup ide.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Langt ude bassetup ide.

Indlæg af Førslev »

Here goes.

Kender i til en octaver der kan tilføje oktaven over den der bliver spillet og sende den høje og den dybe tone til hvert sin udgang?

Ideen er så bas -> octaver -> (dyb tone til basanlæg) høj tone -> harmonizer der tilføjer kvint -> OD -> guitaramp.

Resultat powerchords med dist og bastoner fra en enkelt musiker.

Giver det mening og ville det overhovedet kunne lade sig gøre?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Langt ude bassetup ide.

Indlæg af Michael Vajhøj »

Du skulle nok i så fald splitte signalet før Oktaver'en og så skrue ned for den oprindelige tone derpå...


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Langt ude bassetup ide.

Indlæg af Martin »

Prøv at kigge på en Fishman Fission. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan den splitter signalet, men de andre opgaver burde den kunne klare.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Langt ude bassetup ide.

Indlæg af Morten M »

Har selv lavet noget lignende, dvs minus octaveren. Med en tubescreamer på bageste pu på en Rickenbacker 4001. Det vigtigste er, at kunne skrue op og ned for de to signaler, uanset setup.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Langt ude bassetup ide.

Indlæg af DarkoPage »

Jeg ville nok gøre det sådan her:

[attachment=0]

Altså, som Michael siger, splitte signalet før oktaveren.

Min Electro Harmonix HOG kan gøre det, at den splitter det direkte signal og det signal med effekter. Så kunne du lave oktav-under-/bas-lyden med HOG'en, men så ville du alligevel skulle have en harmonizer efter den udgang med det tørre guitarsignal, da du gerne vil have en kvint på det. Det ville lave det samme trick, som eksemplet ovenfor, men det er nok lidt overkill, da prisen for en HOG er ret pebret, og så ville det også være synd kun at bruge den som splitter og oktav-under-effekt. Men det var lige den eneste harmonizer jeg kender, der kan splitte det tørre og våde signal.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Langt ude bassetup ide.

Indlæg af Førslev »

Hmm. Det ser jo ikke uladesiggørligt ud.

Også fik jeg lige tjekket den der fishman pedal ud. den er jo i virkeligheden den nemme løsning. Jeg må indrømme at det ikke var et produkt jeg havde forventet fra Fishman. Det lyder umiddelbart ikke dumt.

Tak for inputsne.

Så må man jo se om man kan opdrive udstyret til det når der kommer penge en dag :)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Langt ude bassetup ide.

Indlæg af k_50 »

Jubii! Min fede ide bliver ført ud i livet ;)
Jeg ville nok også starte med at splitte signalet og så sende den ene del tørt til bas ampen og den anden gennem effekter og til guitar amp.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Langt ude bassetup ide.

Indlæg af Sasha »

Nu ved man vel ret beset ikke, om det er en fed idé, før man har hørt resultatet af den?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen