Egmond 65. Pick a fight!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af shm »

Jeg købte i foråret en Egmond Thunder fra, hvad jeg har kunnet daterer den til 65, via den DBA.
Den var fuldstændig skamskudt. Rosentræet havde forladt bøgetræshalsen, stemmeskruerne var ubrugelige, der var ingen bro på. Faktisk var den direkte til skraldespanden.

Jeg gravede dybt i lommerne og betalte de 225 kr for den.

Herefter fik jeg limet og planet halsen, fjernet nulte bånd, boret hullerne til stemmeskruerne op og sat nye stemmeskruer på. Jeg moterede en fast bro. Herefter justeret og gjort den spilbar igen.

De pickupper, der sad på den var ok, men ikke lige min smag. Jeg besluttede at gøre guitaren til primær slide guitar og købte og monterede Mojo Pickup, Gold foil i den.

Her er resultatet:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Så vintage er ikke altid det samme som en udskrivning på, hvad der svarer til mindst en månedsløn :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af Smittefar »

Det lyder sgu ret godt specielt neck lyden
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af Sasha »

Nej, det er faktisk ikke helt skeløjet det dér...

Men hvorfor har du stadig rumsterstangen monteret, hvis den er udstyret med en fast bro (det ER den dér tingest i den modsatte ende af strengene i forhold til nødden, vi taler om, ikke?)..? Jeg synes også, at det lyder som om, at det ikke kun er for et syns skyld, at du rykker i den på et tidspunkt i klippet... :-)

Og kommer man ikke på én eller anden måde i karambolage med intonationen, når man flår nulte bånd af? Eller er den så tilpas meget "slide guitar only", at der er set stort på dette? Jeg synes ikke, at det helt lyder sådan...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af shm »

Tak! Jeg må sige, at de pickupper er meget dynamiske og det er år siden, at jeg har haft en guitar, der giver mig så megt lyst til, at spille guitar.

Nulte bånd først. Da nu rosentræet var afmonteret fra gribebrættet, tog jeg båndet op og skar/forkortede således at sadlen støder op til og starter der, hvor nulte bånds midte sad. Derfor er der ingen problemer ift intoneringen, ud over hvad en af denne kaliber normalt har :-)

Rumsterstangen er virbratorsystemet, der ikke kan justerer noget. Den bro, der har været på den, har været en løs bro a la´en jazzguitar. Den nye bro er monteret med to bøsninger ned i kroppen, a la´Gibson. Sålede kan både strengehøjde og indtonering klares. Vibratoren minder om en jazzmaster. Den holder stemningen forbavsende godt.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg kan ikke finde de pickupper inde på mojo pickups hjemmeside? Hvordan fik du fat i dem?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af Sasha »

[quote="shm"]Tak! Jeg må sige, at de pickupper er meget dynamiske og det er år siden, at jeg har haft en guitar, der giver mig så megt lyst til, at spille guitar.

Nulte bånd først. Da nu rosentræet var afmonteret fra gribebrættet, tog jeg båndet op og skar/forkortede således at sadlen støder op til og starter der, hvor nulte bånds midte sad. Derfor er der ingen problemer ift intoneringen, ud over hvad en af denne kaliber normalt har :-)

Rumsterstangen er virbratorsystemet, der ikke kan justerer noget. Den bro, der har været på den, har været en løs bro a la´en jazzguitar. Den nye bro er monteret med to bøsninger ned i kroppen, a la´Gibson. Sålede kan både strengehøjde og indtonering klares. Vibratoren minder om en jazzmaster. Den holder stemningen forbavsende godt.[/quote]

Arh, OK: På dén måde "fast bro". I see... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af DarkoPage »

[quote="itsaysvuff"]Jeg kan ikke finde de pickupper inde på mojo pickups hjemmeside? Hvordan fik du fat i dem?[/quote]

Jeg tror man skal sende ham en mail. Han skilter i hvert fald med dem på hans Facebook-side.

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af shm »

Jeg skrev bare en mail til ham inde på hans hjemmeside. De koster 75£ pr. stk.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af itsaysvuff »

Tak for det - sig til hvis du vil sælge!

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af shm »

[quote="itsaysvuff"]Tak for det - sig til hvis du vil sælge![/quote]

Nu var det ikke ment som en salgstale, men blot oplysning til brugere om pickupper :D :D og diverse....

Jeg blev faktisk begejstret, da jeg så Lollars i brug på en strat her...

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

jeg tror de er gået ud fra samme udgangspunkt.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Egmond 65. Pick a fight!

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg ved godt det ikke var en salgstale :) Jeg siger det bare.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen