Argh... AC30 laver vrøvl.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Smittefar »

Jeg spillede sammen med en, der havde 4x12 versionen af Roland Jazz Chorus - Den var grim

Men jeg har da også spillet sammen med et dejligt Ampeg stack med 600W rørtop og et kabinet der havde 4x10 og 1x15 bygget i samme kabinet - Det var tungt.
Modded guitars were crap right out of the factory

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af mos »

Jeg syntes nu at en Fender Super Six Reverb må bejle til titlen som den ultimative combo forstærker:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Telemaster »

Er der ikke en behjertet sjæl, der vil omdøbe tråden til "Forstærkere måler pik"?

PS. Hvis jeg ellers husker reglerne korrekt, så får man altså ikke brugerlicens til en AC30, medmindre man kan kan bære den fra sin stuelejlighed ud til sin bil :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"]PS. Hvis jeg ellers husker reglerne korrekt, så får man altså ikke brugerlicens til en AC30, medmindre man kan kan bære den fra sin stuelejlighed ud til sin bil :-)[/quote]

Det er nemlig helt korrekt.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]Er der ikke en behjertet sjæl, der vil omdøbe tråden til "Forstærkere måler pik"?

[/quote]

Burde den retteligt ikke nærmere hedde "Forstærkere måler Rasmus´p.." ?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"][quote="Rasmus"]Jeg løfter tit på min. I fightcase.
Men nu er der jo snart nogen der gør det for mig.;-)[/quote]

Se det er der du tager fejl.. Jeg hørte fra topledelsen i går, at det var meningen, at du selv skulle det.. ;-)[/quote]
Det må være en fejl.:-)
Men ellers tager Jeg bare min blues junior med.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="fortytwo"]Og så er en AC30'er altså ikke helt vildt tung..[/quote]

My point exactly! :-)

[quote="fortytwo"]
36,6kg ;-)

Man kan altså godt bære sådan et kabinet ene mand, hvis man altså virkelig vil.. :-D[/quote]

Jah... jeg mindes med gru en "opgraderet" Super Reverb, som jeg havde "fornøjelsen" af at slæbe op på mit loftskammer for noget tid siden. En del af denne "opgradering" bestod i fire "Heavy Duty" højttalere. 52 kilo viste badevægten! Puh-ha, dén var faa´me ikke sjov at danse med!

:-)[/quote]

Du napper bare sådan en her næste gang Søren. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarcombo-fender-su ... -fender-su ... 002753276/</a><!-- m --> :D :D
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af munch_30 »

[quote="Smittefar"]Jeg spillede sammen med en, der havde 4x12 versionen af Roland Jazz Chorus - Den var grim

Men jeg har da også spillet sammen med et dejligt Ampeg stack med 600W rørtop og et kabinet der havde 4x10 og 1x15 bygget i samme kabinet - Det var tungt.[/quote]

Mon ikke du tænker på en Roland JC 160 Smittefar ? Den har 4 stk. 10" enheder. Har selv haft "æren" af at eje sådan en kortvarigt for to årtier siden :)

Den mere "klassiske" Roland JC 120 har 2 stk. 12" enheder. Selv Satriani har vist indspillet med sådan en, hvis jeg ikke husker forkert :s hock:
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"]

Du napper bare sådan en her næste gang Søren. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarcombo-fender-su ... -fender-su ... 002753276/</a><!-- m --> :D :D [/quote]

Narh, idet jeg takker for tilbuddet, tror jeg nu nok, at jeg springer over. Så kan du jo tænke lidt over, hvorfra jeg ved, at dette ca. 80 kilo tunge kabinet lige nøjagtigt kan lirkes ind på bagsædet i en start-80´er Opel Kadet på en måde, så der - efter velanrettede forsøg på at smadre både kabinet, Kadet og ikke mindst op til flere rygge og lemmer - lige netop er ca. 2 cm fri luft rundt om det på alle leder... :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://i279.photobucket.com/albums/kk15 ... lbums/kk15 ... 100cab.jpg</a><!-- m -->

Fanden ta´ bassister!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="munch_30"]

Du napper bare sådan en her næste gang Søren. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarcombo-fender-su ... -fender-su ... 002753276/</a><!-- m --> :D :D [/quote]

Narh, idet jeg takker for tilbuddet, tror jeg nu nok, at jeg springer over. Så kan du jo tænke lidt over, hvorfra jeg ved, at dette ca. 80 kilo tunge kabinet lige nøjagtigt kan lirkes ind på bagsædet i en start-80´er Opel Kadet på en måde, så der - efter velanrettede forsøg på at smadre både kabinet, Kadet og ikke mindst op til flere rygge og lemmer - lige netop er ca. 2 cm fri luft rundt om det på alle leder... :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://i279.photobucket.com/albums/kk15 ... lbums/kk15 ... 100cab.jpg</a><!-- m -->

Fanden ta´ bassister![/quote]

He he ..... jeg tænker og tænker ......... , og er nået frem til, at det må være bilen, det er galt med :) Den må udskiftes (ved godt du ikke kører Kadet mere) ..... Gear kan/skal ikke reduceres i omfang :) ... og dog
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

Jah, det er jo lige dét... :-)

Retfærdigvis skal det dog siges, at det var bassistens fars hårdt prøvede Kadet, det gik ud over for mange år siden... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Snake Boots »

Quad Reverb i versionen med JBL højtalere er den tungeste combo jeg til dato har oplevet! Men Freddie Kings og Albert Collins favorit. :twisted:

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Morten_Lyse »

Nu har en Kadett aldrig været bilen, der giver op uden kamp..

Da i hvert fald ikke inden rusten overhaler den..

Mvh;
Morten Lyse

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Franklin »

Min gamle gulplade Kadett stationcar havde ikke noget problem med at have et komplett Dynacord p5 anlæg inde bag i :)

Savner sku den gammel kasse, 1.2 L med 45 hk det rykker ;)
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

Quit pussying about and get hold of some of these cabs:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://i362.photobucket.com/albums/oo67 ... lbums/oo67 ... wnsend.jpg</a><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af GuitaRasmus »

Argh - nu har jeg endeligt fået tid til at få den fikset, og så er Vad på ferie. Jeg skal bruge den til et job d. 7/9. Er der nogle forstærkerfolk i nærheden af København, udover Vad?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Smittefar »

Fik du nogensinde testet, om det kunne fikses bare ved at skifte et enkelt rør? Så kunne du jo køre forbi Reinau i Glostrup, så kan I da kigge lidt på hele rørbestykningen.

Ellers kan det da være, du stadig kender Trolle fra din tid i 4sound?

Preben Lyngemark har været i gang i mange år - så mange, så jeg faktisk er i tvivl, om han er gået på pension

Jeg husker det som om, Basslab også har noget reperation <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.basslab.dk/shop/index.php">h ... dex.php</a><!-- m -->
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]

Jeg husker det som om, Basslab også har noget reperation <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.basslab.dk/shop/index.php">h ... dex.php</a><!-- m -->[/quote]

Der ville jeg så personligt lade være med at gå hen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Smittefar »

Ja, jeg må indrømme, at en hurtig googling af dem ikke efterlader noget godt indtryk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af fortytwo »

Jeg har både fået lavet ganke fine ting, og knap så gode ting i Basslab.

Men siden du nu allerede bor halvt derude på vestegnen, så ville jeg smutte ud til Lyngemark, han sidder ude på Trolles gamle pind i Glostrup.

Og ellers har Trolle åbnet eget firma i Herlev.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen