Argh... AC30 laver vrøvl.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af GuitaRasmus »

Ja, det kunne man jo næsten sige sig selv - selvfølgeligt laver en Ac30 ballade. Den har nu ellers kørt fint til de 5-6 jobs jeg har brugt den på, siden jeg fik den i maj, men til øveren i dag trådte jeg på min booster (bevares, den sparker lidt hårdt til forstærkeren, men ikke noget vanvittigt) og så gik normal kanalen en del ned i volumen, og lød mere ulden end ellers. Top boost kanalen fungerer stadig uforandret. Kan det være et preamprør der er røget? Det drejer sig iøvrigt om en kineser (CCX, tror jeg den hedder?) Selvfølgeligt kunne jeg smide den til en tekniker, men jeg tænker bare at det er et preamprør, med de symptomer, og så er det jo unægteligt noget nemmere og billigere selv at skifte, end at slæbe den til en tekniker?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

Ja, ja og ja.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af GuitaRasmus »

Det var mange ja'er... ;) Skal jeg tolke det således at det er et ja til at "selvfølgeligt laver en AC30 vrøvl", og et ja til at jeg bare skal skifte et preamprør? Så må du selv placere det sidste ja. ;)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

Ja, som du jo kan se, har jeg ja-hatten på :-) Men måske efter "at det er unægteligt nemmere og billigere"..?

Men jah-joh, jeg ville jo nok også mene, at hvis du har et "known to be good-ECC83", var det da nok ikke noget helt ufornuftigt sted at starte med lige at se hvad en systematisk prøvning af dette kunne kaste af sig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af GuitaRasmus »

Okeydokey - jeg smutter forbi doktor Vad i løbet af ugen, og anskaffer mig sådan et, og skriver om det giver pote. Foreløbigt tak for hjælpen. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

Åh, jeg be´r...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Smittefar »

Hvis du alligevel skal forbi Hr. Vad kunne man da overveje at have ampen liggende bag i bilen. Han kigger selvfølgelig ikke gratis, men hvis han nu havde en ide ...
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af GuitaRasmus »

Jo, jeg overvejede det også bare - men den er så skidestor, uhandy og tung, sådan en ac30. :-/
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

Arh, hold nu med det dér klynkeri, ikke..? Måske I istedet skulle overveje kniplinger eller korsstingsbroderi?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Arh, hold nu med det dér klynkeri, ikke..? Måske I istedet skulle overveje kniplinger eller korsstingsbroderi?

:-)[/quote]
+1

eller købe en blues junior. :mrgreen:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

Eller begynd at spille bas og køb et par SVT´ere samt tilhørende 8x10 kabinetter. Så garanterer jeg dig for, at du er færdig med at klynke, når du kommer tilbage til din AC30´er.

Alternativt findes der garanteret én eller anden lille digital dims, du kan have med i lommen, som lyder "præcis ligesom en AC30´er". But I wouldn´t know... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af efrandsen »

[quote="Sasha"]Eller begynd at spille bas og køb et par SVT´ere samt tilhørende 8x10 kabinetter. Så garanterer jeg dig for, at du er færdig med at klynke, når du kommer tilbage til din AC30´er.

Alternativt findes der garanteret én eller anden lille digital dims, du kan have med i lommen, som lyder "præcis ligesom en AC30´er". But I wouldn´t know... :-)[/quote]

Hvis han vil til at slæbe rundt på de der 8x10'ere, så bliver han satmer buff :D Er det ikke omkring 80 kg de vejer stykket? Jeg kender en bassist, som ikke kan løfte hans top op på kabinettet :D Det er hårdt at få 40 kg top op i fuldt udstrækte arme :twisted: :lol:
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af munch_30 »

[quote="efrandsen"][quote="Sasha"]Eller begynd at spille bas og køb et par SVT´ere samt tilhørende 8x10 kabinetter. Så garanterer jeg dig for, at du er færdig med at klynke, når du kommer tilbage til din AC30´er.

Alternativt findes der garanteret én eller anden lille digital dims, du kan have med i lommen, som lyder "præcis ligesom en AC30´er". But I wouldn´t know... :-)[/quote]

Hvis han vil til at slæbe rundt på de der 8x10'ere, så bliver han satmer buff :D Er det ikke omkring 80 kg de vejer stykket? Jeg kender en bassist, som ikke kan løfte hans top op på kabinettet :D Det er hårdt at få 40 kg top op i fuldt udstrækte arme :twisted: :lol:[/quote]

Kan man ikke løfte sin egen kropsvægt i bænkpres, så er det helt galt, og der må trænes :D . Hvilket bringer mig til, at jeg selv er på 0,1 ton+, så jeg skal til at passe på selv (dooh) :D
Kim

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af fortytwo »

[quote="efrandsen"][quote="Sasha"]Eller begynd at spille bas og køb et par SVT´ere samt tilhørende 8x10 kabinetter. Så garanterer jeg dig for, at du er færdig med at klynke, når du kommer tilbage til din AC30´er.

Alternativt findes der garanteret én eller anden lille digital dims, du kan have med i lommen, som lyder "præcis ligesom en AC30´er". But I wouldn´t know... :-)[/quote]

Hvis han vil til at slæbe rundt på de der 8x10'ere, så bliver han satmer buff :D Er det ikke omkring 80 kg de vejer stykket? Jeg kender en bassist, som ikke kan løfte hans top op på kabinettet :D Det er hårdt at få 40 kg top op i fuldt udstrækte arme :twisted: :lol:[/quote]

36,6kg ;-)

Man kan altså godt bære sådan et kabinet ene mand, hvis man altså virkelig vil.. :-D
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af fortytwo »

Og så er en AC30'er altså ikke helt vildt tung..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Rasmus »

Jeg løfter tit på min. I fightcase.
Men nu er der jo snart nogen der gør det for mig.;-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"] fightcase [/quote]

!!!!
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"][quote="Rasmus"] fightcase [/quote]

!!!![/quote]

Det er noget helt nyt. Så kan man lukke sangeren og bassisten derind når de bliver uenige!.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]Jeg løfter tit på min. I fightcase.
Men nu er der jo snart nogen der gør det for mig.;-)[/quote]

Se det er der du tager fejl.. Jeg hørte fra topledelsen i går, at det var meningen, at du selv skulle det.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Argh... AC30 laver vrøvl.

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"]Og så er en AC30'er altså ikke helt vildt tung..[/quote]

My point exactly! :-)

[quote="fortytwo"]
36,6kg ;-)

Man kan altså godt bære sådan et kabinet ene mand, hvis man altså virkelig vil.. :-D[/quote]

Jah... jeg mindes med gru en "opgraderet" Super Reverb, som jeg havde "fornøjelsen" af at slæbe op på mit loftskammer for noget tid siden. En del af denne "opgradering" bestod i fire "Heavy Duty" højttalere. 52 kilo viste badevægten! Puh-ha, dén var faa´me ikke sjov at danse med!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen