Forstærker køb.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Forstærker køb.

Indlæg af Sanne »

Hej igen drenge. Har nu haft spille stop 1 år og har dermed solgt det meste af mit gear. Imellemtiden er jeg begyndt at savne guitaren og nørderiet. Jeg solgte min Rivera Chubster combo, 2 guitar og en masse fede pedaler. Jeg leder nu efter noget nyt legetøj. En ny og billigere comb 15-30w?!. Har pt. mest behov for at "lege" og nørde lidt herhjemme i lejligheden. Jeg har kigget på Laney vc30 og en Vox ac15cc1 - nogenlunde samme prisklasse. Er meget i tvivl. Har altid ønsket mig en Vox men der står SÅ meget negativt på nettet. Laney' en lyder fint og tager godt mod pedaler, men er jo ikke en Vox.... Mit krav er, at jeg vil lege med pedaler - gerne flere. Måske kommer jeg engang til at spille i band igen, så vil også gerne købe noget der kan følge med trommer, bas m.m. hvis det kommer til det....

Håber i har nogle gode betragtninger. Eller andre forslag til forstærker....
Sanne

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Sanne »

Vil lige tilføje at den vox jeg engang hørte og blev "blæst omkuld af" var en vox ac30cc - ved ikke om der er stor forskel på 15 og 30?!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Sasha »

Hej Sanne. Godt at se liv fra dig igen :-)

Har du prøvet en Vox Night Train? Jeg synes faktisk ikke, at den er helt skeløjet. Og så er den banket sammen af langt bedre stumper end Laney´en...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Sanne »

Hej Søren. Du svigter aldrig ;-) tak for det. Vox Night Train - er det så top og cabinet du mener og hvor findes disse? Der er flere forskellige på Thomann....

Håber du har det god kh Sanne ;-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Sasha »

Jo tak, omend en anelse arbejdsplaget... :-)

Findes Night Train´en ikke kun som top+kabinet? Jeg tror det, selv om jeg da ikke er sikker. Personlig har jeg i hvert fald kun prøvet den i form af en 15 watts top + 1x12 kabinet.

Prøv den nu lige, før du ræser ud og køber... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Starcaster »

Den der lille Vox Bruno lyder også rigtig godt og skulle være fornuftigt bygget ifølge min lokale amp tec...

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Sanne »

Men hvorfor ikke en af de 2 jeg har skrevet?;-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Sasha »

Fordi de efter min bedste overbevisning ikke lyder så godt som disse forslag. Jeg ved dog tilfældigvis, at MacG har sådan en AC15-fætter, du nævner, stående hjemme i kælderen, som er forbedret lidt på. Jeg tror ikke, at han bruger den voldsomt meget. Men om han vil af med den, skal jeg ikke kunne sige...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Sanne »

Haha.... det vil han jo nok ikke.....? eller hvad MacG ;-)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af MacG »

[quote="Sanne"]Haha.... det vil han jo nok ikke.....? eller hvad MacG ;-)[/quote]

Måske... Se PM.

Sanne
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Sanne »

Har sendt dig mail MacG :-)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af IkkeMig »

Hvis en Night Train er interessant, så har Jan en brugt til salg herinde: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/kob-salg-byt ... 05.html</a><!-- l -->

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Turtle"]Hvis en Night Train er interessant, så har Jan en brugt til salg herinde: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/kob-salg-byt ... 05.html</a><!-- l -->[/quote]

Jeg har rent faktisk givet den nogle "prygl" i sommerferien og har fortrudt at jeg har sat den til salg, så jeg skal lige have ændret annoncen......beklager :oops:

Mvh Jan

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forstærker køb.

Indlæg af Franklin »

Hvis det er du har kigget på en Vox ac15.
Så kan jeg anbefale at du kigger på den model der hedder ac15c1 og ikke cc1.

Min gamle far købte en cc1 og har ikke haft andet end problemer med den, den virker sparet hvis man kan sige sådan :) også kommer den med en eller anden Vox label højtaler som ikke lyder ret godt.
Jeg har selv købt c1, min far og jeg er begge enig om at den lyder bedre, mere punch og mere fylde i lyden, også kommer den med en greenback som gør det rigtig godt i den combi :)

Jeg mener at prisen er i mellem 4000-4500 kr
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen