Vox Ac50

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Nielskrag
Himmelhund
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Vox Ac50

Indlæg af Nielskrag »

Hej, har lige købt denne forstærker, og den ser helt original ud, men vil gerne høre jer ad.

Billeder.

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/1012531041 ... 1012531041 ... directlink</a><!-- m -->

Preamp rørene er et mullard, og ét hvor jeg kun kan læse Holland, og et hvor der står watt, og det sidste er et 12au7 tror jeg, der står ikke andet på det. El34 rørene hedder mullard el34 bva.

En anden sjov ting er at der fulgte et hjemme bygget kabinet med, og da jeg kigger nærmere efter er der to pre rola g12m 20w Greenbacks i. Forstærkeren trænger helt sikkert til at blive tjekket igennem, den suser og skratter lidt.

Den er vist fra 1965 ca.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac50

Indlæg af Sasha »

- Høre ad?

Du spørger jo ikke om noget. Men jo, det ligner da umiddelbart en Vox AC50.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Nielskrag
Himmelhund
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac50

Indlæg af Nielskrag »

Er der nogen der ved hvilke rør der sad i fra fabrikken? Og ser den, udfra billederne original ud? Der er ikke så meget snak om disse forstærkere, ifht ac30'eren. Så hvis nogen har lidt Info om modellen, tænker den er en blanding mellem en marshall og en ac30?

El34 rørene hedder desuden xf2 b6e5.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac50

Indlæg af Sasha »

Der sad som regel Mullard- eller Brimar-rør i (som i alle engelske forstærkere). Og jo, beskrivelsen som en mellemting mellem en Marshall og en AC30 er nok meget rigtig. Men der kan være stor forskel fra eksemplar til eksemplar - både i lyd og i det faktiske kredsløb. Personlig har jeg rodet med flere af disse end med AC30'ere..,
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Nielskrag
Himmelhund
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac50

Indlæg af Nielskrag »

Tænkte bare at det måtte være sjældent at en forstærker fra midt tresserne, stadig havde de originale rør. Synes den bliver meget varm, er det normalt for disse forstærkere? Hvad er tanken med dét 12au7 rør?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac50

Indlæg af Sasha »

Narh, nu er det jo svært sådan pr. Korrespondence at sige, hvor meget eller lidt strøm, det går gennem rørene i den konkrete forstærker. Men udover, at udgangsrørene sidder meget tæt på overkanten, bliver de såmænd ikke varmere end andre forstærkere. Oprindelig er den nok tænkt som en basforstærker. Så ECC82-røret er et forsøg på at gøre dens indgangstrin så rent som muligt. Den lyder langt bedre med et ECC83 i her...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Nielskrag
Himmelhund
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Vox Ac50

Indlæg af Nielskrag »

Det må jeg lige prøve af en dag..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen