History of rock n roll - guitar heroes

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

History of rock n roll - guitar heroes

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg stødte tilfældigvis på denne her - jeg kan huske at de sendte den fra DR1 for en 12-14 år siden, og jeg optog den på VHS og så den et par gange eller 10. ;) Jeg tænkte at I ville sætte pris på den:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: History of rock n roll - guitar heroes

Indlæg af GodSpeedDK »

Nu er jeg jo normalt meget stor tilhænger af "fuck dig"-attituden, og i virkeligheden komplet immun overfor "guitar-helte" ...

... men at slutte sådan en dokumentar af med at vise billeder af Steve Vai, der stolt fremviser sine evner udi guitar-onani/følelsesforladte teknikøvelser, på en Ibanez, til et show dedikeret til selveste Les Paul, vidner desværre alt for meget om, at helte-guitarister (samt de, der går med drømme om at blive én), er og bliver nogle douchebags, som bør ties ihjel.

Jeg tog mig til panden mangen en gang, i løbet af de 45 min., i håb om, at musik, her "12-14 år" senere, trods alt, er nået lidt videre, end til at omhandle én mands håndtering af sit instrument. Men direkte disrespekt overfor en mand som Les Paul, der har været SÅ afgørende for hvad vi guitarister spejler os op imod, er alligevel for meget, til at jeg kan lade det gå uset forbi.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: History of rock n roll - guitar heroes

Indlæg af martin h »

Den slags udsendelser er altid interessant.... Musikkens historie er interessant :clap:

Om man så betragter gutterne som helte, idoler eller måske inspirations kilder er vel op til den enkelte :angel:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: History of rock n roll - guitar heroes

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, det var en fed udsendelse.

Og jeg glædes over, at man hylder folk, der mestrer deres instrument frem for folk, der mestrer at finde den rette læderjakke og tilfældigvis spiller guitar.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: History of rock n roll - guitar heroes

Indlæg af martin h »

[quote="Smittefar"]Jeg synes, det var en fed udsendelse.

Og jeg glædes over, at man hylder folk, der mestrer deres instrument frem for folk, der mestrer at finde den rette læderjakke og tilfældigvis spiller guitar.[/quote]
+1 :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: History of rock n roll - guitar heroes

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"]Jeg synes, det var en fed udsendelse.

Og jeg glædes over, at man hylder folk, der mestrer deres instrument frem for folk, der mestrer at finde den rette læderjakke og tilfældigvis spiller guitar.[/quote]

Nu er dit eksempel selvfølgelig sat på spidsen, men jeg hælder nu alligevel mere i dén retning. Forstået på den måde, at jeg er ragende ligeglad med, hvor hurtigt eller hvor avanceret, man kan spille på sin guitar, så længe musikken holder (hvilket indbefatter SÅ meget mere, end én mands evner). Hellere en semi-crappy guitarist, i et fedt band, end en mand som Steve Vai i ... tja, hvad som helst.

Bevares, det ene udelukker ikke det andet, men mange af de allerstørste "ekvilibrister", jeg lige kan komme i tanke om, spiller musik, jeg ikke gider høre på. Faktisk tror jeg ikke der er en eneste af dem, man normalt fremhæver når snakken falder på "guitar-helte" (endda i ret bred forstand), som er at finde på mine CD-hylder.

Men, you know ... YMMV :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: History of rock n roll - guitar heroes

Indlæg af Smittefar »

YMMV ? Yngwie Malmsteen??

Jeg ved godt, du er lidt håbløs, når det kommer til guitarhelte ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: History of rock n roll - guitar heroes

Indlæg af fortytwo »

Jeg kan godt li' folk, der forsøger at presse grænserne for, hvad man kan med et instrument, men hvis jeg skal høre på det i længere tid end ca. 48 sekunder, så skal der altså være kød på det..

Jeg foretrækker klart Johnny Ramone fremfor Steve Vai, for selvom han måske ikke var en virtuos, så vidste han, at det altid handlede om sangens helhed, og ikke andet.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen