Laney Lionheart L5T-112

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af martin h »

Er der nogle der har erfaring med denne lille sag?

Jeg vil have en lejligheds venlig lille rør sag.... Skal have loop da jeg vil have Tc G system i spil sammen med den. Tænker en Nova drive med også
Rewievs på youtuben ser fornuftige ud :D

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af Odgaard »

Jeg har ikke den store erfaring med netop den forstærker. Men mht. watt, så er min Vox Lil' Nighttrain på 2 watt mere end nok til stuen, hvis jeg ønsker lidt forvrængning fra kraftforstærkeren.

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af strattitude »

Har ikke prøvet den Du nævner.
Men jeg købte en billig Laney Cub 10 og satte en Jensen CH 10/70 højttaler i og skiftede rørene.
Den lyder fantastisk nu og kan tilmed bruges til små jobs. Fandt tippet på thegearpage.net. Søg evt på Laney Cub 10 der. Der er en fyr der har prøvet en masse forskellige højttalere og rør af i den. Han sagde at den bedste højttalere han prøvede var den førnævnte Jensen og den er tilmed billig!
Nu har jeg en lille let forstærker der lyder fedt til øvning og små jobs og hjemme til under 2000,-
Dem der har hørt min er blevet meget imponerede!

Ups, der er ikke loop i den, men den fungerer egentlig bedst med clean lyd eller evt lidt knas og så drive pedaler, som den tager godt imod. Den behøver ikke loop.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af Barf »

Jeg har spillet mange timer på sådan en fætter i Akustikken i Aarhus, mens jeg har anstrengt mig for at finde på grunde til ikke at tage en med hjem. Det er lykkedes indtil videre.

Men jeg er ret begejstret for forstærkeren, og jeg tør slet ikke tænke på, hvad et højtaler- og rørskift kan gøre for den lille sag. Cleanlyden synes jeg egentlig er ganske okay, men den der EL84 "chime" kan sagtens træde mere frem i karakter, hvilket et par udskiftninger helt sikkert kan behjælpe. Drive-lyden er fed nok til den der "lige præcis over grænsen til clean"-ting, men hvis det skal være tungere ting, så bliver den lidt mudret, og i alle sammenhænge er den mere til single coils end humbuckers.
Nu kom jeg næsten til at lyde negativ, men jeg synes jo egentlig, at det er en fed forstærker. Jeg er bare sikker på, at den med de rette modifikationer kunne blive endnu federe.

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af martin h »

Jeg købte dyret brugt... Havde aldrig forladt 1 ejers stue og er ganske glad for den... Sammen med en TC G system lidt drive pedaler synes jeg at jeg er godt kørende
Så på Guitarshowetat der findes en "Top" udgave af den som kan køre 1 og 15 W, havde usb og højtaler simulering til brug sammen med DAW
Det var en lækker sag der skal undersøges nærmere

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af martin h »

Jeg købte dyret brugt... Havde aldrig forladt 1 ejers stue og er ganske glad for den... Sammen med en TC G system lidt drive pedaler synes jeg at jeg er godt kørende
Så på Guitarshowetat der findes en "Top" udgave af den som kan køre 1 og 15 W, havde usb og højtaler simulering til brug sammen med DAW
Det var en lækker sag der skal undersøges nærmere

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.laney.co.uk/products/product ... ils/156</a><!-- m -->

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af martin h »

Jeg er ny bruger af rør forstærker og har lige et par spørgsmål :clap:

Kan det kort beskrives hvad rør skift vil gøre ved lyden?
Samme gælder højtaler?
Jeg har tænkt mig at skifte comboen ud med den lille studie/lejligheds venlige top og skal derfor finde et egnet kabinet og jeg har ikke en skid begreb om hvad jeg skal gå efter
I øvrigt er de 5 W rigeligt i øvelokalet med trommer osv.....
Det andet set up passer mig bare bedre :dance:

[quote="Barf"]Jeg har spillet mange timer på sådan en fætter i Akustikken i Aarhus, mens jeg har anstrengt mig for at finde på grunde til ikke at tage en med hjem. Det er lykkedes indtil videre.

Men jeg er ret begejstret for forstærkeren, og jeg tør slet ikke tænke på, hvad et højtaler- og rørskift kan gøre for den lille sag. Cleanlyden synes jeg egentlig er ganske okay, men den der EL84 "chime" kan sagtens træde mere frem i karakter, hvilket et par udskiftninger helt sikkert kan behjælpe. Drive-lyden er fed nok til den der "lige præcis over grænsen til clean"-ting, men hvis det skal være tungere ting, så bliver den lidt mudret, og i alle sammenhænge er den mere til single coils end humbuckers.
Nu kom jeg næsten til at lyde negativ, men jeg synes jo egentlig, at det er en fed forstærker. Jeg er bare sikker på, at den med de rette modifikationer kunne blive endnu federe.[/quote]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af Sasha »

Det kommer jo helt an på, hvad man skifter til... :-)

Men oplagt ville det da være i givet fald at skifte til noget, der får forstærkeren til at lyde bedre/tættere på ens eget lydideal. Man går sjældent helt galt i byen, hvis man som udgangspunkt tager det for givet, at moderne serieproducerede forstærkere fra fabrikkens hånd er udstyret med det absolut billigste skrammel, der kan opstøves. Og det lyder typisk også derefter.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JohnnyN
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af JohnnyN »

[quote="martin h"]Jeg er ny bruger af rør forstærker og har lige et par spørgsmål :clap:

Kan det kort beskrives hvad rør skift vil gøre ved lyden?
Samme gælder højtaler?
Jeg har tænkt mig at skifte comboen ud med den lille studie/lejligheds venlige top og skal derfor finde et egnet kabinet og jeg har ikke en skid begreb om hvad jeg skal gå efter
I øvrigt er de 5 W rigeligt i øvelokalet med trommer osv.....
Det andet set up passer mig bare bedre :dance:
[/quote]
Som nævnt kommer det i høj grad an på hvad du skifter til.
Laney's forstærkere har typisk TAD rør som standard. Det er OK rør, men du kan ændre lyden lidt, ved at skifte til andre rør.
Skift af rør kan påvirke hvor tidligt den begynder at forvrænge og om lyden er skarp, blød osv.

Valget af højtaler har stor indvirkning på lydbilledet, og især hvilke toneområder der fremhæves.
Lionheart L5T-112 comboen er født med Celestion G12H 30 (55hz) Heritage, som hører til i den bedre ende af højtalere med keramisk magnet.

Den top du henviser til i tidligere indlæg er en Ironheart, som er en lidt billigere serie, men IRT'en ligner en snild sag til hjemmebrug. Især koblet til en DAW, hvor du ikke engang behøver have et kabinet på forstærkeren (indbygget dummy load).

Men hvilket kabinet du evt. vil bruge afhænger helt af hvad du synes lyder godt. Måske en 10" højtaler er bedre til en lejlighed - de skubber knap så meget luft rundt ;)
Venligst
Johnny Nielsen

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart L5T-112

Indlæg af martin h »

Takker for feedback
Må erkende jeg havde overset forskellen på (L)ionheart og Ironheart i farten....
Tænker dog stadig at Ironheart toppen vil tjene mig godt både hjemme til indspilning i et set up med samme effekter med hjerte i Tc G system+ drive og i øveren hvor jeg kan tage "pakken med" og der står et kabinet klar til at plugge ind i...
En pris overkommelig måde hvor jeg føler jeg får (lidt af) det bedste fra begge verdener
Det er jo mega fremskridt fra den digitale og kønsløse verden som jeg ellers har haft en del fornøjelse af med line6 produkter som Pod XT, XT3 og Pod HD gennem den senere tid efter mange års spille pause... Hjemme var det ok og jeg har glade naboer..... Og så behøver jeg nok ikke sige mere andet end:
Der er jo altid en form for budget man er nødt til at forholde sig til :geek:



[quote="JohnnyN"][quote="martin h"]Jeg er ny bruger af rør forstærker og har lige et par spørgsmål :clap:

Kan det kort beskrives hvad rør skift vil gøre ved lyden?
Samme gælder højtaler?
Jeg har tænkt mig at skifte comboen ud med den lille studie/lejligheds venlige top og skal derfor finde et egnet kabinet og jeg har ikke en skid begreb om hvad jeg skal gå efter
I øvrigt er de 5 W rigeligt i øvelokalet med trommer osv.....
Det andet set up passer mig bare bedre :dance:
[/quote]
Som nævnt kommer det i høj grad an på hvad du skifter til.
Laney's forstærkere har typisk TAD rør som standard. Det er OK rør, men du kan ændre lyden lidt, ved at skifte til andre rør.
Skift af rør kan påvirke hvor tidligt den begynder at forvrænge og om lyden er skarp, blød osv.

Valget af højtaler har stor indvirkning på lydbilledet, og især hvilke toneområder der fremhæves.
Lionheart L5T-112 comboen er født med Celestion G12H 30 (55hz) Heritage, som hører til i den bedre ende af højtalere med keramisk magnet.

Den top du henviser til i tidligere indlæg er en Ironheart, som er en lidt billigere serie, men IRT'en ligner en snild sag til hjemmebrug. Især koblet til en DAW, hvor du ikke engang behøver have et kabinet på forstærkeren (indbygget dummy load).

Men hvilket kabinet du evt. vil bruge afhænger helt af hvad du synes lyder godt. Måske en 10" højtaler er bedre til en lejlighed - de skubber knap så meget luft rundt ;) [/quote]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen