Strømkrav Chandler Tubedriver

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Lasse H »

Kære Forum

Jeg har simpelthen ikke kunne finde et entydigt svar på, hvilke strømkrav en Chandler Tubedriver har.
Det drejer ikke en en BK Butler Tube Driver eller en Butler/Chandler Tubedriver, men det er den - vist nok - uautoriserede model, som Chandler lavede engang i 80'erne. Jeg tror, den er født med en ekstern strømforsyning. Denne er dog blevet fjernet og istedet har den fået isat den mere gængse indgang, som de fleste pedaler har.

Den ser sådan ud
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.google.dk/search?q=chandler ... q=chandler ... B550%3B469</a><!-- m -->

Håber på hjælp.
Tak og god dag!

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Knuddi »

[quote="Lasse H"]Kære Forum

Jeg har simpelthen ikke kunne finde et entydigt svar på, hvilke strømkrav en Chandler Tubedriver har.
Det drejer ikke en en BK Butler Tube Driver eller en Butler/Chandler Tubedriver, men det er den - vist nok - uautoriserede model, som Chandler lavede engang i 80'erne. Jeg tror, den er født med en ekstern strømforsyning. Denne er dog blevet fjernet og istedet har den fået isat den mere gængse indgang, som de fleste pedaler har.

Den ser sådan ud
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.google.dk/search?q=chandler ... q=chandler ... B550%3B469</a><!-- m -->

Håber på hjælp.
Tak og god dag![/quote]

Hmm. Nu er der jo mange forskellige udførelser blandt dem du linker til, så svaret kan selvsagt ikke være særligt entydigt.
Men - hvis pedalen er lavet om til 9V DC input, som de fleste pedaler jo kører med - og et enkelt af de diagrammer der er at finde via dit link viser - vil en strømforsyning på et par hundrede milliampere være tilstrækkelig.
Det er primært gløden (de to halvdele sidder i serie) til røret der trækker strøm, og for et ECC83 (12AX7) er strømforbruget typisk opgivet til 150mA ved 12VDC.
Så en 9VDC/200mA forsyning skulle kunne klare "jobbet".

Men - det er selvfølgelig kun under forudsætning af at den er lavet om til 9VDC.
Den kunne for så vidt sagtens være lavet om til 12VAC istedet, men det kræver at man kigger lidt i den for at afgøre det.

/Knud

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Lasse H »

Ok. Tak for det.

Linket skulle gerne vise et specifikt billede af den model, jeg snakker om, så du som læser kan adskille den fra de andre "tubedrivers" der findes.

Derfor kan du ikke nødvendigvis regne med de diagrammer, du ellers kan se via linket.
Jeg forstår dit ræsonnement omkring strømstikket. Mit spørgsmål lyder omformuleret: under forudsætning af, at den eksterne permanente strømforsyning er fjernet og erstattet af et stik, uden der er ændret på pedalens indre, hvilke krav ville der så være til strømforsyningen?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Sasha »

Ville der ikke være mere idé i at måle det konkrete strømforbrug (pedal klampet til en "stor nok" strømforsyning gennem et milliamperemeter) istedet for at sidde her og gætte sig frem?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Knuddi »

[quote="Sasha"]Ville der ikke være mere idé i at måle det konkrete strømforbrug (pedal klampet til en "stor nok" strømforsyning gennem et milliamperemeter) istedet for at sidde her og gætte sig frem?[/quote]

Jo det kan der være noget om, men så vidt jeg lige kan udlede, er trådstarter vist ikke klar over hvorvidt det er et DC eller AC input, eller for den sags skyld hvilken spænding.
Den udgave der linkes til, kan man på andre billeder se sammen med, hvad der ligner en strømforsyning/transformer, hvor ledningen tydeligvis består af tre ledere.
Så der er måske et lille stykke vej endnu, før man bare sætter en strømforsyning til og måler strømforbruget.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af munch_30 »

Måske en lille hjælp på vej. Angiveligt 9volt AC ! Udemærkede billeder også nedenfor.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hugeracksinc.com/forum/viewt ... orum/viewt ... =1&t=87423</a><!-- m -->
Claus Holm er håndværkeren her.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Sasha »

[quote="Knuddi"][quote="Sasha"]Ville der ikke være mere idé i at måle det konkrete strømforbrug (pedal klampet til en "stor nok" strømforsyning gennem et milliamperemeter) istedet for at sidde her og gætte sig frem?[/quote]

Jo det kan der være noget om, men så vidt jeg lige kan udlede, er trådstarter vist ikke klar over hvorvidt det er et DC eller AC input, eller for den sags skyld hvilken spænding.
Den udgave der linkes til, kan man på andre billeder se sammen med, hvad der ligner en strømforsyning/transformer, hvor ledningen tydeligvis består af tre ledere.
Så der er måske et lille stykke vej endnu, før man bare sætter en strømforsyning til og måler strømforbruget.[/quote]


Jah, det kan du måske have ret i. Et hurtigt kig på pedalens indmad burde nu hurtigt kunne kaste lys over, om den er beregnet til at æde AC- eller DC-spænding. Og dette var da ganske rigtigt nok værd at have styr på som det første (et lille hint: Synes man, at sceneshowet lige mangler det sidste lille pift, kan en Fulldrive II i en snæver vending godt gøre det ud for en røgmaskine, hvis man giver den AC-spænding...). Derefter kunne man jo bringe spændigen langsomt op med en variabel spændingsforsyning, indtil man syntes, at man havde nået et fornuftigt niveau. Men under alle omstændigheder svært at løse pr. korrespondance...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Swampthing »

Måske et billede af indmaden vil hjælpe?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Lasse H »

munch_30: Det er ikke en BK Butler Tubedriver

Nej, jeg har ikke styr på nogle af pedalens strømforhold. Da den oprindelig har haft en ekstern strømforsyning og det ikke ser ud som om, der lavet noget ved dens indre, var min tanke, at den oprindelige strømforsyning nok er blevet defekt på et tidspunkt, og da ejermande så skulle finde en ny, var det lige så let af montere et 2,1mm stik, da det så fremover ville være lettere at skifte strømforsyningen. Jeg kunne derfor også have spurgt, hvilke specifikationer, den originale fastmonterede strømforsyning til en Chandler Tubedriver havde.

Jeg vil gerne tage et billede af indmaden, men jeg forstår, at selv det ikke kan afgøre mit spørgsmål endeligt.
Jeg kan virkelig ikke læse mig frem til det på nettet.

Venlig hilsen

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af munch_30 »

Jeg kan forstå, at der er flere versioner osv.. Også at disse betegnes Butler/Chandler Tube Driver i flæng. Tonekontrollerne skulle der vist være forskel på, men om der også er det mht. strøm/forsyning skal jeg lade være usagt. Billeder kan nok ikke "skade" for dem, der kan tolke herpå (elektronikkyndige).

Her står en del mere om strøm med mere i forbindelse med Butler/Chandler Tube Driver (som du nok har luret på allerede): <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.diystompboxes.com/smfforum/i ... smfforum/i ... _next=prev</a><!-- m -->
Spændende at høre om hvad forskellene mellem versionerne måtte være.

Held og lykke med at finde den rigtige forsyning. Et decideret gæt kunne være 9-12 VAC på mindst 200mA :D
Kim

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Lasse H »

[attachment=1][attachment=1]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Lasse H »

Jeg ikke lige, hvorfor der kom to af den første.

Det er denne version, der er tale om. Altså hverken BK Butler/Chandler eller BK Butler udgaven, men blot den "Chandler" har lavet.
Jeg har en BK Butler, som er den eneste overdrive pedal ud over fuzz pedaler, som jeg egentlig synes lyder godt nok til, jeg gider bruge dem. De fleste andre er for mig med et lånt udtryk "simulerede orgasmer", men det er nu en anden snak.

I hvert fald ville det være fedt, hvis jeg kan få gang i denne Tube Driver og høre, hvordan den gør sig i forhold til den anden.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Lasse H »

Nu har jeg fundet et billede af strømforsyningen, sådan som den originalt har set ud. Som beskrevet er denne ikke fulgt med, og pedalen er modificeret til 2,1mm jack i stedet for den fastmonterede strømforsyning.
Kan nogen ud fra de andre billede komme med et rimeligt bud på, hvad specifikationerne til en ny strømforsyning er?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Sasha »

Hvis ellers de påskrevne data står til troende, skal du ud at finde dig noget i retning af 24 Volt, 250 milliampere, AC.

Man kan så undre sig lidt over, hvorfor denne strømforsyning tilsyneladende kan trække op til 15 watt ind, men kun give 6 ud..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Lasse H »

Jeg tror nu nok, at jeg tør stole på de data, der står på strømforyningen. Hvorfor jeg er lidt forbeholdende er, at den som sagt er modificeret lidt. Så for at gå med livrem og seler: der er ikke noget på billedet af indmaden, der tyder på, at den er modificeret indvendigt, således at der er andre specifikationer for strøm?

Et godt bud på, hvorfor den originale strømforsyning er fjernet er vel, at den har skulle bruges på et elnet med 220V i stedet for 110V. Ham jeg fik den af sagde, at han bare havde brugt 9V… :s hock:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Sasha »

Jeg tror såmænd ikke, at der er rodet yderligere med den. Men hvis det var mig, ville jeg nu nok gå med livrem og seler og "bringe den til live" via en variabel spændingsforsyning, mens jeg lige holdt øje med, hvordan spændingerne i selve pedalen opførte sig i forhold til de, som er angivet på diagrammet over pedalen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af drmaawenz »

Jeg kan ikke se nogen form for spændingsregulering til glødetråden i røret, så jeg tror mere på 9V end 24V. :)
(Derudover er der på min rackversion opgivet 9V 200mA, men den lyder IMHO bedre ved 12V)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Sasha »

Nu skylder man måske sig selv først lige at kigge på et diagram over, hvordan glødetråden strømforsynes, så man i det mindste redegør for sin religion på et oplyst grundlag:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://analogguru.an.ohost.de/193/schem ... /193/schem ... Driver.gif</a><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Lasse H »

Har desværre ikke en variabel strømforsyning. Tror jeg vil anskaffe mig en med de nævnte specifikationer, og så se, hvad der sker. Måske forsøge mig udi at måle på den, efter den er blevet tændt.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strømkrav Chandler Tubedriver

Indlæg af Morten M »

Billedet viser min hæviband makkers board under opbygning.
Tillykke Lasse. Det er en rigtig god pedal du har fået fat i. Og skulle du blive træt af den, så send en PM - vi kan altid bruge en backup :)
Mht strømforsyning ville jeg nok vælge 24V AC med minimum 250 milliampere.
Billede
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen