Voodoo Lab daisy chain

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Voodoo Lab daisy chain

Indlæg af thomasrytter »

Hey People.

Jeg har stille og roligt skudt gang i bygningen af et nyt pedalboard. Jeg er pt. gået lidt i stå ved strømdelen. Jeg tænker specifikt på, om jeg skal bruge to strømforsyninger, eller om jeg kan trække alt strøm med et par daisy chains fra min Pedal Power 2+?

Der bliver 11 ting, der kommer til at trække strøm. Pedal Poweren har 8 outputs. Det drejer sig om følgende:
1. Bufferpedal med tuner out fra Bright Onion
2. 8 Looper fra Bright Onion
3. RMC Wizard Wah
4. Barber LTD
5. Analogman King Of Tone
6. Wampler Pinnacle plus (den med to kanaler)
7. Strymon Lex
8. Strymon El Capistan
9. Neunaber Stereo Wet
10. Hydra Boost
11. Polytune
(12. Tom plads, reserveret til evt. impulsindkøb)

De to strymonpedaler trækker godt med strøm, så de suger al strøm ud af de to udtag med 250 ma på min PP2+. De øvrige 6 udtag har hvert 100 ma at gøre godt med.

Mit spørgsmål er altså: Kan jeg nøjes med at montere den ene PSU og så køre et par daisy chains på et par af udgangene, og der igennem have godt med strøm til hele boardet? Eller er jeg nødt til at sætte to PSU'er på? Lang smøre, håber det blev forståeligt :crazy:

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Voodoo Lab daisy chain

Indlæg af Jacob »

Jeg ved, fra erfaring, at i hvert fald Polytunen gerne vil have en isoleret udgang for sig selv, ellers kan man få problemer med at den suser og støjer når man stemmer - det gjorde den i hvertfald på mit gamle board, før jeg fik skaffet en isoleret strømforsyning.

Men du burde kunne slippe afsted med at daisy-chaine et par af de mindre "sultne" pedaler, muligvis nogle af drive-pedalerne og hydra-boosten. Om det så giver problemer med støj i netop dit setup, er jo så ikke til at sige, men det er da værd at forsøge, inden man fiser ud og bruger penge på en ny strømforsyning :)

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Voodoo Lab daisy chain

Indlæg af Lund »

prøv da at køre drivepedaler/boost/wah sammen (2 og 2) det plejer tit at kunne gå hvis det kun er to

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Voodoo Lab daisy chain

Indlæg af thomasrytter »

Cool. Tak for jeres hurtige inputs.

Jeg tænker umiddelbart, at jeg ville lave en daisy-chain, der hedder looper + buffer + Wah (looper og buffer skal kun bruge strøm til deres LED's)

Så har Polytune jo også en "strøm-out" som måske kunne køre over i en af drivepedalerne - og så ville problemet jo faktisk være løst. Støjer polytune også når man sætter noget i dens "out"?

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Voodoo Lab daisy chain

Indlæg af AnotherDan »

Jeg ville umiddelbart vælge looper, buffer og så tuner.

Og så daisy chaine to a drives'ne... Skulle det ikke virke er der ihvretfald plads til at teste lidt forskelligt :D

Støj fra din tuner går jeg ikke udfra er noget problem da du vel bruger tuner out fra din switch eller hur og ikke bruger polytunes output til noget, eller misforstår jeg dit setup? :D
Bah

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Voodoo Lab daisy chain

Indlæg af thomasrytter »

[quote="AnotherDan"]da du vel bruger tuner out fra din switch[/quote]

Cool - Det er rigtigt forstået, så nej, det burde jo egentlig ikke være noget problem :)

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Voodoo Lab daisy chain

Indlæg af thomasrytter »

Fedt - det ville spare lidt plads, hvis jeg kunne løse det uden at skulle klemme en ekstra PSU ned på boardet - optur!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen