Strymon favorite switch - DIY / Diagram ?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Strymon favorite switch - DIY / Diagram ?

Indlæg af Jacob »

Hey allesammen


Jeg har lige fået en El Capistan ind ad døren, og det kunne jo være temmelig interessant at have muligheden for et preset.

Jeg mindes at have set et sted, at man relativt nemt kan smække sådan en fætter sammen med relativt få komponenter, og ikke behøve give de 579,- som strymon tager for deres.

Nu er problemet så bare at jeg har ledt højt og bredt rundt omkring på nettet, men endnu ikke har kunnet finde et diagram, som folk har fået til at virke i første hug - det har hele tiden været noget med en modstand (?) der skal passe i værdi ifht. til LED'en og switchen, eller noget i den dur. Er der nogle der lige ligger inde med sådan et skema, eller selv har kastet sig ud i et lignende forsøg?

Jeg har ikke en knald forstand på elektronik og de forskellige komponenters funktioner, men det lykkedes mig da at samle en BYOC Compressor engang ud fra et diagram, så jeg tænker at det burde være muligt, jeg har bare ikke lige mod på selv at eksperimentere mig frem til et brugbart diagram.

På forhånd tak for hjælpen ! :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strymon favorite switch - DIY / Diagram ?

Indlæg af Rasmus »

Jeg har en, som virker. Dog er min modstand ikke den rigtige værdi, da der er lidt for meget skrald på dioden. Men den virker.
Det er Fortytwo som har bygget den til mig. Jeg tager gerne billeder ved lejlighed.

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Strymon favorite switch - DIY / Diagram ?

Indlæg af Knuddi »

Har lavet en baseret på information heri: http://www.thegearpage.net/board/showth ... 287&page=2
Jeg har desværre ikke fotograferet indmaden, men vend tilbage hvis det bliver nødvendigt, så må den lige ha' taget låget af ;)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strymon favorite switch - DIY / Diagram ?

Indlæg af Rasmus »

[quote="Knuddi"]Har lavet en baseret på information heri: http://www.thegearpage.net/board/showth ... 287&page=2
Jeg har desværre ikke fotograferet indmaden, men vend tilbage hvis det bliver nødvendigt, så må den lige ha' taget låget af ;) [/quote]

Det er det samme min er bygget efter.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Strymon favorite switch - DIY / Diagram ?

Indlæg af Jacob »

Tusind tak for hjælpen - den tråd førte frem til det her diagram, og det ser jo rimelig simpelt ud :

Billede

Så skal der bare skaffes stumper og loddes ..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen