Laney Lionheart eller vc30?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Harrison »

Jeg leder efter en transportabel 1x12 combo i vox-afdelingen. Eller i hvert fald med det, som jeg i mangel af bedre, vil kalde britisk lyd.

Hvordan er det med Lionheart - er det overhovedet vox-agtigt? Der synes at være uenighed på det store internet... Er den et skridt op i lyd og kvalitet ifht. vc30, eller bare et skridt i en anden retning? Jeg har ikke rigtig mulighed for at prøve den.

Vc30'eren kender jeg, og den kan jeg godt li :) Den har det headroom og bund, som ac15 IMO mangler.

Råd, kommentarer og andre foreslag modtages. I kan få en ide om min lyd i linket i min signatur.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Førslev »

Hvad med en vox AC30. Mit bud er at den også har det headroom som AC15 mangler ;)

Hvis du gerne vil i retning af vox hvorfor så ikke snuppen en a AC30cc modellerne? De lyder imho glimrende hvis man er ude efter den der "britiske" sound.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/guitar-comboe ... tar-comboe ... ustom.html</a><!-- m -->

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Harrison »

Tak for svaret. Jeg solgte min ac30c2 for et par uger siden, fordi den var for stor og tung :-)

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Førslev »

Ah. Det er jo ganaske forståeligt.

Nu er det lææænge siden jeg har haft fingrene i en VC30, men den husker jeg også som stor og tung.

Jeg har aldrig leget med en lionheart så jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig med noget der - Held og lyke med jagten dog.

Nå ja Der er jo Blackstars artisan serie som skulle være deres take på noget ac agtigt <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.blackstaramps.com/products/a ... isan30/</a><!-- m -->
Det kunne måske være et alternativ også (ved dog ikke hvor den ligget vægmæssigt).

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Smittefar »

Jeg er jo helt pjattet med Koch Studiotone, og jeg synes, den bevæger sig i AC30 land på den rene kanal. Den er værd at tjekke ud - Den vinder i øvrigt meget ved et højttalerskift.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg prøvede en del El84 baserede amps, da jeg ledte efter en AC30-agtig forstærker, inkl. Lionheart - dem kunne jeg sgutte lide. Ihvertfald 2x12 comboen lød underligt ulden. Selvom Smittefar er head over heels forelsket i sin Studiotone, må jeg altså indrømme at jeg blev træt af min - den knækker ikke som en AC30, og den har ikke det samme overskud, og clean synes jeg den lyder lidt sterilt.

Hvis det er en AC30'er du vil have, så køb sådan en. De er nemme at finde brugt, og nemme at sælge igen hvis man bliver træt af den. Jeg kan sagtens følge dig i at den er skidetung, men det er en 1x12 combo altså også. Ihvertfald for tung til at man bare lige tager den under armen. Mit råd ville være at købe en AC30 med blues (det har c2'eren vist ikke, vel?), eller en top med et 1x12 cab - problemet er bare at en enkelt blues ikke rigtigt kan holde til presset fra en godt kogende AC30. Man kan også godt finde AC30'ere som 1x12 combo, men vist ikke med blues - så skal du selv skifte. Bluehøjtaleren er virkeligt (IMO) essentiel for den rigtige AC30 lyd.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Harrison »

Det er IKKE en ac30 jeg vil ha :-)

Jeg mangler en ekstra forstærker, jeg hurtigt kan smide bag i bilen. Ac15, vc30 112 og lionheart L20t-112 vejer alle ca. 22 kg, og det er ok. Studiotone vejer kun 15 kg.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Harrison"]Det er IKKE en ac30 jeg vil ha :-)

Jeg mangler en ekstra forstærker, jeg hurtigt kan smide bag i bilen. Ac15, vc30 112 og lionheart L20t-112 vejer alle ca. 22 kg, og det er ok. Studiotone vejer kun 15 kg.[/quote]

Fair nok. Lionheart lyder af pis. Så er det sagt. En Ac15 har efter min mening ikke nok saft til at følge med et band, hvis man spiller baggear - den anden guitarist i mit band kæmper med netop det problem. Studiotone kan lige til nøds følge med, men lyder slet ikke lige så godt, IMO. Jeg kender ikke VC30'eren, men det lyder da som om den kunne være et bud, hvis du godt kan lide lyden.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Martin60 »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Harrison"]Det er IKKE en ac30 jeg vil ha :-)

Jeg mangler en ekstra forstærker, jeg hurtigt kan smide bag i bilen. Ac15, vc30 112 og lionheart L20t-112 vejer alle ca. 22 kg, og det er ok. Studiotone vejer kun 15 kg.[/quote]

Fair nok. Lionheart lyder af pis. Så er det sagt. En Ac15 har efter min mening ikke nok saft til at følge med et band, hvis man spiller baggear - den anden guitarist i mit band kæmper med netop det problem. Studiotone kan lige til nøds følge med, men lyder slet ikke lige så godt, IMO. Jeg kender ikke VC30'eren, men det lyder da som om den kunne være et bud, hvis du godt kan lide lyden.[/quote]

Enig i at Lionhearten ikke lyder særlig fedt! Husker den som ulden og kedelig i lyden. Meget uinspirerende. Det skal dog siges at det lokale den stod i var helt forfærdelig!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Smittefar »

Jeg har kun prøvet en enkelt 5W Lionheart ude hos Lars Vad, men jeg må klart sige, at mine ører var meget glade for det, de hørte.
Modded guitars were crap right out of the factory

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Harrison »

Jeg tror jeg klapper hesten, og venter på den rigtige forstærker dukker op på dba. Det bliver måske for meget et kompromis med de laneyforstærkere. Tak for hjælpen :-)

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Lasse H »

Hvad med en tophat club royale?

Jeg har selv en, og efter et lidt tweek'en og højtalerskift, er jeg blevet vældig tilfreds med den. Har ingen idé om, om det er i retningen af, hvad du kalder britisk lyd, men den har EL34 i udgangen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Sasha »

[quote="Lasse H"]Hvad med en tophat club royale?

Jeg har selv en, og efter et lidt tweek'en og højtalerskift, er jeg blevet vældig tilfreds med den. Har ingen idé om, om det er i retningen af, hvad du kalder britisk lyd, men den har EL34 i udgangen.[/quote]

Som nu vist godt nok er et par EL84´ere (som heller ikke i sig selv er nogen garanti for "engelsk lyd", whatever that is...)

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Harrison »

Jo, der er en tophat club royale til salg på dba i øjeblikket, som jeg har et rigtig godt øje til. Jeg har snakket med sælger, og han siger der intet clean headroom er i den. Men din erfaring er måske en anden? Der sidder åbenbart udgangsrør fra 2007 i den, og jeg tænkte det kan være noget af forklaringen?

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af drmaawenz »

[quote="Harrison"] Der sidder åbenbart udgangsrør fra 2007 i den, og jeg tænkte det kan være noget af forklaringen?[/quote] Sandsynligvis ikke.
Hvad med en modeling amp, de vejer ikke alverden og er nemme at transportere?

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Harrison »

[quote="drmaawenz"][quote="Harrison"] Der sidder åbenbart udgangsrør fra 2007 i den, og jeg tænkte det kan være noget af forklaringen?[/quote] Sandsynligvis ikke.
Hvad med en modeling amp, de vejer ikke alverden og er nemme at transportere?[/quote]
Nej tak :) Det siger mig ikke rigtig noget.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Morten M »

Jeg har en VC30 212. Den gengiver lyden/karakteristikken af den guitar, der plugged i. Set ift så mange andre forstærkere, som mere lyder 'af sig selv'.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Barf »

Nu har du måske lagt den idé i skuffen - eller skraldespanden, men jeg er jo ret begejstret for den lille Lionheart. Har prøvet den med diverse guitarer, og der var ingen tvivl om, at den lød bedst med single-coils. Hvilken guitar/guitarer spiller du på?

Og så er jeg ganske sikker på, også efter at have haft en ærlig snak med en ansat i den musikbutik hvor Lionheart'en var til salg, at man kan vinde utrolig meget ved et rørskift og måske også højtalerskift. Gider man så overhovedet kaste sig ud i projektet, kunne man spørge sig selv, men når fundamentet allerede lyder lovende, som jeg synes, det gør, så ville svaret for mig være ja.

Anyways, bare lige en tommel op til den i denne tråd ret udskældte Lionheart :)

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af Harrison »

Tak for de ekstra indspark. Jeg må prøve nogle amps efterhånden som de dukker op på brugtmarkedet. Jeg er egentlig dækket ok ind med min nuværende maskinpark, så det haster ikke så meget.

[quote="Barf"]Hvilken guitar/guitarer spiller du på?[/quote]
Jeg spiller mest tele eller Gibson Howard Roberts Fusion.

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Laney Lionheart eller vc30?

Indlæg af martin h »

Jeg har haft en Koch Studio Tone hjemme fra 4 sound.
Beskrivelserne af den om omtalen mange steder er jo fantastisk, men det var sku ikke lige mig så den røg retur...
Har nu en Laney Lionheart L5T 112 som jeg er glad for... I mine øre lyder den meget federe, varmere end Koch
Har dog besluttet at skifte den ud til fordel for en anden Laney forstærker og kabinet(er) som er mere alsidig til mit brug ude og hjemme i lejligheden

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen