Ny kompressor.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny kompressor.

Indlæg af Scorpe »

Hoka-hey. Fantastisk at Gerfreak er tilbage. Man bliver jo helt i godt humør! :D

Jeg skal have mig en kompressor. Den skal bruges til at lave en lækker country-agtig clean, en fed rocktone til solo, og den må gerne kunne booste signalet til solo en smugle. Indtil videre har jeg kigget på en MXR Dynacomp, men er meget usikker. Budget 800 kroner, kan trækkes lidt i.. :)

Nogen forslag?

Kasper
:)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af Stevi »

Hvis det er Dynacomp-lyden du vil have, men samtidig vil have en compressor i en noget federe kvalitet, så er der jo Keeleys compressor. Jeg har selv købt en for 1000 kr brugt, og der er næsten altid et par stykker i den blå.
Jeg har også hørt meget godt om Homebrew Electronics' CPR, som også skulle være en Ross/Dynacomp-klon i en fed kvalitet, og den er væsentligt billigere end Keeley'en.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af Smittefar »

Dynacomp (eller dens cloner/forgængere) er absolut klassikeren i den prisklasse.

EDIT: Et lille tip - på den type to-knaps compressorer, hvor man ikke kan indstille threshold, kan du virkelig styre mængden af kompression med din volumenknap på guitaren - udgangsvolumen er nogenlunde den samme (-ish), men hvis du knalder helt op for guitarvolumen for du meget comp og skruer du ned tager du kun lige toppen.
Modded guitars were crap right out of the factory

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af shm »

Jeg har haft en del forskellige comps. Analogman, keeley, Mxr Dyna osv. Den jeg syntes bedst om og som er mest alsidig, er Carl Martin. Super til Tele country twang, knopfler strat, slide mv.


vh

Søren

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af Nicolai »

Jeg er (måske) også på udkig efter en komp., så jeg "lytter lige med" her.
Jeg kan godt lide de mange indstillingsmuligheder på CM C/L, men den fylder og er meget dyr, synes jeg. Jeg synes bare, man skal lytte godt efter for at høre, hvad en komp. egentlig gør (typisk begyndere har jeg hørt), men omvendt ved jeg heller ikke, hvor fedt det er hvis den ændrer tonen helt vildt. Måske er det meget godt med KIS princippet, når man er begynder?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af Starcaster »

Jeg har købt en Wampler og den er rigtig fed. Det eneste lille minus er at den hæver diskanten en lille my.Billede

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af Scorpe »

Nogle af jer snakker Carl Martin, og når jeg tænker over det har jeg faktisk aldrig hørt noget dårligt om deres produkter. Men snakker i om deres pro serie, eller vintage serien? For en Carl Martin Opto-Comp rækker da inden for budgettet.. :)
:)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af Smittefar »

det er bestemt ikke alle cm produkter jeg er lige stor fan af, men jeg synes, deres comp/lim pedal er noget nær guddommelig - opto-compen kender jeg ikke men jeg har haft meget lyst til at prøve
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af Scorpe »

Jeg tager ud i Eskildsen og prøver MXR og CM Opto-Comp en af de nærmeste dage. Tak for hjælpen :)
:)

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af shm »

Du skulle tage og prøve den anden carl m også-

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny kompressor.

Indlæg af Scorpe »

[quote="shm"]Du skulle tage og prøve den anden carl m også-[/quote]
Jamen chancen for at jeg får råd til den er meget lav. Jeg får hverken SU eller løn, så pengene er som de er. :)
:)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen