Råd ang pedalboard

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Råd ang pedalboard

Indlæg af Harrison »

Jeg har pt et meget rodet board, som også er lidt klodset at transportere. Det hele er monteret i en rockcase:
https://www.dropbox.com/s/rn7rzngo3n2bd ... .32.03.jpg
(Både min wha og Emma compressor er på vej ud, da jeg aldrig bruger dem)

Jeg har derfor købt et mindre Tone Trunk 42 i gigback, da jeg tænkte, at det er nemmere at transportere, gemme kabler og montere strømforsyning under boardet.

MEN:
1. Tone Trunk har monteret den anden halvdel af velcroen på boardet, så jeg bliver nødt til at starte forfra med alle mine pedaler: først fjerne den gamle velcro, og derefter montere ny velcro. Jeg kan heller ikke bytte pedaler frem og tilbage mellem de to boards fremover. Det er simpelthen for dumt, at producenterne ikke kan blive enige!

2. Selvom Tone Trunk boardet er væsenligt mindre, fylder softbacken næsten det samme som mit gamle board:
https://www.dropbox.com/s/cp9ecf13zqcpq ... .33.04.jpg

Lige nu hælder jeg mest til at returnere Tone Trunk'en. Men hva så? Er der gode ideer til et andet board eller til oprydning på mit nuværende?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Råd ang pedalboard

Indlæg af Sasha »

Jeg tror, at jeg ville beholde dit nuværende og så måske bare lige få kortet nogle af ledningerne lidt af, så de ikke fylder så meget.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Råd ang pedalboard

Indlæg af Lund »

er der rodet med det der tonetrunk board? jeg synes da ikke det plejer at være monteret...

ellers køb et pedaltrain - der er det 100% sikkert ikke monteret, plus tonetrunk kopierer deres produkt... så støt originalen.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Råd ang pedalboard

Indlæg af Pluto »

Emma's Amarhyll er federe end tonetrunk Imo. Der er kasse med og der er bedre plads til strømforsyning under boardet. Og der følger velco med så man selv bestemmer hvilken slags der limes på. Men kassen fylder jo også lidt til amarhyllen.Og man kan få boardet lige den bredde man vil og sikkert også højde.
Sorte strater lyder bare bedst..

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Råd ang pedalboard

Indlæg af Harrison »

Tak for svarerne.

Nå, første skridt er at returnere tone trunk'en. Det koster 30 euro, at returnere til thomann :-(

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Råd ang pedalboard

Indlæg af Rasmus »

Av, €30…

Jeg kan anbefale Mono pedalgigbags… jeg har den mindst model, og jeg må tilstå jeg er glad. Godt nok er der ikke noget "board" med, men jeg fik ved en anden lejlighed en ca. 40x30 plade med 4 gummidutter lavet hos en flightcase mand, og den passer perfekt. Du må ikke hænge mig op på målene, men det fungerer perfekt for mig.

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Et dårligt billede, og hvis du så forestiller dig at micro amp'en bor oppe på boardet nu. Så indeholder den. Flint, El Cap, PP2+, mudhoney, microamp, tuner og sparkledrive. Hvis jeg skal have andre pedaler med, så er der rig plads til de kan være i tasken også. Og normalt har jeg også et par xlr kabler, en 58'er og en 57'er med… + et lille klumpfod stativ til sm57'eren.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen