Nova System - erfaringer?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nova System - erfaringer?

Indlæg af GuitaRasmus »

Så fik jeg hentet mig en i aage, og prøvet den her til øveren i aften, og senere herhjemme i lejligheden, og jeg må nok indrømme at jeg ikke er vildt imponeret. Mest af alt fordi den begynder at skabe sig når den har været tændt i ca. 10 minutter, og laver syge digitale hyl og knitren.

Delays, reverbs og modulationer er ok. Bortset fra at jeg synes det er enormt svært at få en fornuftig tremolo ud af den. Der er faktisk en udemærket octaver i den, det er meget fedt at lege med den.

Det jeg egentligt er mest interesseret i er, om der er nogen der har kunnet få en hæderlig distortion eller overdrive ud af den? Jeg har rodet en del med begge, og synes beklageligvis at de lyder af p*s. Jeg har også prøvet med eq'en, men ligemeget hjælper det. Er det bare mig der ikke kan indstille den, eller gælder lovmæssigheden "TC Electronic KAN ikke lave drives" stadig?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af Smittefar »

Hmmm... Lyder ikke godt

Kunne den digitale støj være noget med den der kalibrering, man også skal lave med Nova Delay?
Modded guitars were crap right out of the factory

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af Swampthing »

Jeg har haft Nova System et års tid og opgav lynhurtigt drive/distortion samt compressor.
EQ har jeg haft svært ved at få til at fungere ordenligt.
Tremolo delen skulle jeg rode med et stykke tid før jeg var rimelig tilfreds.
Jeg har på intet tidspunkt har problemer med hyl og knitren som du har.
Jeg har mest brugt modulationerne, især octaver delen som jeg synes er MEGET bedre end digitech whammy.
Som dig synes jeg delays reverb og modulationer er ok, men jeg er på udkig efter noget andet der kan erstatte Nova'en, den ryger videre til den anden guitarist i bandet.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af kraen »

Tjek lige disse ud:
<a href="http://www.tcelectronic.com/novasystempresets.asp" rel="nofollow">http://www.tcelectronic.com/novasystempresets.asp</a>
<a href="http://www.tcelectronic.com/user_storie ... ntId=10049" rel="nofollow">http://www.tcelectronic.com/user_storie ... d=10049</a>

Jeg er rigtig glad for mit Nova System. Jeg synes faktisk den leverer en ganske fornuftig drive - lidt tubescreamer-agtig, og jeg er rigtig glad for dens compressor ligeså. Jeg supplerer så med en Suhr Riot og en Boss OD-3 og det er faktisk alt, jeg behøver.

Er den opdateret til seneste version? Den hedder 1.13 og du kan aflæse versionen, når du tænder for skidtet.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af Telemaster »

Mon ikke Søren Andersen har et tip eller to i ærmet, som man kan få ham til at dele, hvis man spørger pænt? Han kan godt få det til at lyde fedt, har jeg lagt mærke til.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"]Mon ikke Søren Andersen har et tip eller to i ærmet, som man kan få ham til at dele, hvis man spørger pænt? Han kan godt få det til at lyde fedt, har jeg lagt mærke til.[/quote]

Det har han sikkert - spørgsmålet er bare om det er noget jeg gider rode med, hvis det er så svært at få brugbare lyde frem.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Smittefar"]Hmmm... Lyder ikke godt

Kunne den digitale støj være noget med den der kalibrering, man også skal lave med Nova Delay?[/quote]

Jeg tror det ikke - nu har jeg godtnok aldrig kalibreret min Nova Delay, og heller aldrig haft problemer, men de lyde Nova Systemet laver lyder helt forkerte - jeg tror enheden har det skidt. Det tegner heller ikke så godt, for jeg synes godt nok jeg har stødt på mange problemer med de enheder, også da jeg selv stod i forretning. Jeg havde lidt håbet at de havde fået løst det.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af thomasrytter »

Jeg har aldrig oplevet lignende problemer med mit NS. Så jeg ville nok overveje at levere det tilbage igen...

Ang OD, så synes jeg at jeg får en ret god drive ud af det ved at benytte distortion-delen ved en lav gainsetting, frem for Overdrive delen.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af Swampthing »

[quote="kraen"]Tjek lige disse ud:
<a href="http://www.tcelectronic.com/novasystempresets.asp" rel="nofollow">http://www.tcelectronic.com/novasystempresets.asp</a>
<a href="http://www.tcelectronic.com/user_storie ... ntId=10049" rel="nofollow">http://www.tcelectronic.com/user_storie ... d=10049</a>

Jeg er rigtig glad for mit Nova System. Jeg synes faktisk den leverer en ganske fornuftig drive - lidt tubescreamer-agtig, og jeg er rigtig glad for dens compressor ligeså. Jeg supplerer så med en Suhr Riot og en Boss OD-3 og det er faktisk alt, jeg behøver.

Er den opdateret til seneste version? Den hedder 1.13 og du kan aflæse versionen, når du tænder for skidtet.[/quote]
NA : Nu får jeg pludselig lyst til at rode med Nova'en....

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af GuitaRasmus »

Nu har jeg lige prøvet at rode med den igen, og i dag laver dog ikke digitale hyl og skratten, men selv med Peter Thorns presets, synes jeg bare ikke dens drive og dist lyder godt. Delays, modulationer og rumklange er kanonflotte, men dem har jeg lidt dækket ind allerede med min nova modulator og nova delay. Jeg fastholder at EQ'en er aldeles ubrugelig.

Nu prøver jeg den lige en gang mere i øvelokalet, men jeg tror bestemt ikke det er en keeper. Øv. Det kunne ellers være så godt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af Smittefar »

Det lyder fint for mig - fordi jeg ville alligevel aldrig bruge dens drive og formentlig heller ikke EQ, men hvis jeg kunne erstatte min Nova Delay, TC SCF, booster og phaser med sådan en boks, og de effekter den erstatter lyder godt i novaen, så er jeg en glad mand.

Jeg ville sætte den i loopet på forstærkeren, og jeg kunne godt finde på at bruge kompressoren der.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af GuitaRasmus »

Ja og nej - jeg synes stadig at Nova Delay'en har fordele som nova systemet ikke kan følge med i. F.eks. savner jeg modulation på delay'en, flere presets i samme bank, og så synes jeg at Nova'en er nemmere at indstille. Men det lyder som om du allerede har besluttet dig - som en ægte gearfreak. ;)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nova System - erfaringer?

Indlæg af Smittefar »

jeg har nok bestemt mig for at prøve den :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen