FLASH - akustisk board

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

FLASH - akustisk board

Indlæg af They »

Det sidste årstid har jeg næsten udelukkende spillet akustisk guitar. Mange gange når jeg har været ude at spille har jeg ikke gidet at slæbe andet grej med end min guitar, fordi jeg ikke kan udstå at stå og makke med kabler osv... Heldigvis stemmer mine guitarer som regel ganske fint, og jeg kan som regel godt undvære en tuner. Men det ER nu bare rart at have styr på alt den slags. Så i dag besluttede jeg mig langt om længe for at gøre noget ved det, og har været ude og investere i Pedaltrain Nano og en ny tuner. Og sikken fantastisk følelse at lege lidt med et nyt board igen :)

Jeg har ikke været meget aktiv herinde, men det første jeg tænkte på da jeg havde samlet det hele, var at jeg skulle herind og flashe. Så her er mit nyt akustiske board.

TC Polytune mini noir -> TC Ditto Looper -> DOD Equalizer.

Equalizeren er lidt et forsøg (en gammel pedal jeg havde liggende), og det kan sagtens være den ryger af igen. Men nu skal det prøves. Jeg skal også have anskaffet mig en anden strømforsyning som kan monteres under bunden. Men for nu, fungerer det her vist ganske udmærket :)

Her er boardet sammen med min gamle Guild M20 fra '69:

Billede
Billede
Billede

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Rasmus »

:character-spongebobdance: :character-spongebobdance: :character-spongebobdance: :character-spongebobdance:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Smittefar »

Fedt fedt. Jeg må sgu også hellere samle et akustisk board en dag - mm bliver jo gammel med tiden - Det ved vi.
Modded guitars were crap right out of the factory

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Lasse H »

Hej

Det ser rigtig neat & tidy ud :-) Jeg må dog lige høre, om du ikke har overvejet at bruge linedriver? Eller den er måske "ekstern"?
Når nu du er igang, synes jeg da lige, at du skulle overveje det.

Venlig hilsen

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af They »

Tak tak :) Jo, har overvejet at smide en line driver på, men må indrømme at jeg aldrig rigtig har nørdet det. Så ved ikke helt hvad jeg skal lede efter på det punkt. Nogle anbefalinger? :)

Indtil videre har jeg dig klaret det fint med "husets" line drivere...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Smittefar »

Sådan en standard fra LD systems til CA. 300 kroner gør det ret godt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Telemaster »

[quote="Smittefar"]Sådan en standard fra LD systems til CA. 300 kroner gør det ret godt.[/quote]

Er det den helt almindelige blå? Sådan en bruger jeg selv, og den er meget udbredt på spillestederne rundt omkring.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af They »

Jeg sidder og kigger på denne her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pickuper-akus ... kuper-akus ... ic-di.html</a><!-- m -->

Det er ganske vist en helt anden prisklasse... Men nogen erfaringer med sådan en? Det optimale ville jo være hvis man bare kunne sætte et kabel i, og så bede lydmanden om at sætte alt på neutral... Det burde denne vel kunne hjælpe med?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Smittefar »

Den har jeg kun hørt godt om. Jeg har selv denne <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pickuper-akus ... kuper-akus ... ue-di.html</a><!-- m --> luden er fin ,men jeg er ikke synderligt imponeret over den.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Telemaster »

Det er den her, jeg har: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/oevrige-signa ... rige-signa ... i-box.html</a><!-- m -->

De bruger samme model på fx Loppen. For mig er det virkelig fedt med et absolut minimum af knapper og andre ting at tage stilling til, når jeg skal spille og synge, og jeg får altså aldrig klager over min lyd ;-) Nå, men den tør jeg godt anbefale, trods den beskedne pris.
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af kraen »

[quote="Telemaster"]Det er den her, jeg har: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/oevrige-signa ... rige-signa ... i-box.html</a><!-- m -->

De bruger samme model på fx Loppen. For mig er det virkelig fedt med et absolut minimum af knapper og andre ting at tage stilling til, når jeg skal spille og synge, og jeg får altså aldrig klager over min lyd ;-) Nå, men den tør jeg godt anbefale, trods den beskedne pris.[/quote]

Den er vel det tætteste, vi kommer på industristandard. Jeg har ikke set andre DI-bokse i mange, mange år, når jeg har været ude at spille eller lavet musicals.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"][quote="Telemaster"]Det er den her, jeg har: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/oevrige-signa ... rige-signa ... i-box.html</a><!-- m -->

De bruger samme model på fx Loppen. For mig er det virkelig fedt med et absolut minimum af knapper og andre ting at tage stilling til, når jeg skal spille og synge, og jeg får altså aldrig klager over min lyd ;-) Nå, men den tør jeg godt anbefale, trods den beskedne pris.[/quote]

Den er vel det tætteste, vi kommer på industristandard. Jeg har ikke set andre DI-bokse i mange, mange år, når jeg har været ude at spille eller lavet musicals.[/quote]

Nemlig. Det er SM58 inden for DI :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Morten M »

Har haft sådan en i 3 år. Bruger den mest til bas. Altid med phantom power. Den virker. Er lidt rystet over, den er steget med 100% i pris på kun 3 år.
Men ellers en nem og billig løsning til boardet. Vil nok vælge at sætte den før eq, så lydmanden kan lave sine standard settings på pulten.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Sasha »

Radial har også et par interessante bud på DI bokse, som er skræddersyet og optimeret til brug med akustisk guitar.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af fortytwo »

Det er med DI's som så meget andet, jo dyrere de bliver, jo bedre bliver de også.. Jo-jo, der er altid undtagelser, men det er en god tommelfingerregel.

LD'en er en ganske fin kopi af BSS'en med samme udseende, dog anden farve, som dog koster 1200,-.
Radial laver et par stykker til omkring 1500,-, som lyder lidt federe, men hvis man virkelig vil kaste sig ud i det, så ville jeg gå efter en Avalon U5.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="They"]Jeg sidder og kigger på denne her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pickuper-akus ... kuper-akus ... ic-di.html</a><!-- m -->

Det er ganske vist en helt anden prisklasse... Men nogen erfaringer med sådan en? Det optimale ville jo være hvis man bare kunne sætte et kabel i, og så bede lydmanden om at sætte alt på neutral... Det burde denne vel kunne hjælpe med?[/quote]

Cool lille board. :)

Råb op hvis du vil prøve den Para DI. Jeg har en liggende, fordi jeg har brugt den sammen med mit piezo, og den giver ret meget, men jeg bruger ikke rigtig piezo længere, så det kunne godt være jeg kunne lokkes til at skille mig af med den. Du skal ihvertfald være velkommen til at låne den et par uger og prøve om det er noget for dig. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af They »

Fedt fedt! Det tilbud er næsten for godt til at sige nej til. Hvor befinder den sig? Det kunne være cool at låne den lidt, og finde ud af om det er den jeg skal have :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="They"]Fedt fedt! Det tilbud er næsten for godt til at sige nej til. Hvor befinder den sig? Det kunne være cool at låne den lidt, og finde ud af om det er den jeg skal have :)


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Den bor i Valby - så vidt jeg husker er du også rykket til hovedstaden?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af They »

[quote="GuitaRasmus"][quote="They"]Fedt fedt! Det tilbud er næsten for godt til at sige nej til. Hvor befinder den sig? Det kunne være cool at låne den lidt, og finde ud af om det er den jeg skal have :)


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Den bor i Valby - så vidt jeg husker er du også rykket til hovedstaden?[/quote]

Det er korrekt husket. Også Valby faktisk, så det burde jo være ret enkelt! Skriver lige PM...

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FLASH - akustisk board

Indlæg af Jackie van Hippie »

Never mind...
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen