Hvordan for jeg jordforbindelsen tilbage?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvordan for jeg jordforbindelsen tilbage?

Indlæg af Jackie van Hippie »

I enhver elektrisk spade med respekt for sig selv (og sit støjniveau) er der forbindelse mellem strenge og jord, så den ikke støjer som et vandfald når man ikke rører strengene, men i min akustiske guitar er der bare smækket en pickup i uden at tænke på den slags. Resultat - Når jeg ikke rører strenge samt jack-kablet el.lign. samtidigt, støjer den ubehageligt meget og det er ærgerligt talt besværligt at spille guitar uden at slippe kablet. Ville i installere en form for forbindelse til jord eller er der noget andet jeg ikke har tænkt over?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan for jeg jordforbindelsen tilbage?

Indlæg af Lasse H »

Er du sikker på, at støjen skyldes manglende jordforbindelse?
Er det brummen, og har den altid været der?

Vh

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan for jeg jordforbindelsen tilbage?

Indlæg af Jackie van Hippie »

Det har altid været sådan ja. Det er en dyb brummen som forsvinder når jeg rør strenge og "hætten" på kablet samtidigt. Minder om når man slipper strengene på en el guitar. Vildt irriterende :(
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan for jeg jordforbindelsen tilbage?

Indlæg af Lasse H »

I så tilfælde lad mig henvise til følgende:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcheck.dk/forum/thread2.php3 ... d=87596</a><!-- m -->

Det er før set at løse problemet :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen