Billig akustisk - hvad holder?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Billig akustisk - hvad holder?

Indlæg af Barf »

For det første, husker jeg forkert, eller havde vi engang en tråd, hvor der blev foreslået akustiske guitarer i den helt billige ende? Jeg kan ikke lige finde den igen, men tager hjertens gerne imod et link, hvis nogen lige kan huske den.

Nå, men jeg er landet her i Melbourne, hvor jeg skal leve, bo, elske, spise og alt det der de næste 5-6 måneder. Men først og fremmest skal jeg altså finde mig en akustisk guitar. Det har jeg tænkt mig at gøre brugt, men jeg aner ganske enkelt ikke, hvad jeg skal gå efter. Så er der nogen af jer, der har et par forslag til, hvad jeg skal kigge efter i den helt billige ende? Og det kan altså ikke blive billigt nok, da jeg alligevel bare skal sælge den videre om 5 måneder. Jeg giver gerne 500 kroner mere, hvis kvaliteten ligger netop der, men så skal den også helst kunne sælges til nogenlunde samme pris.

Ekstra spørgsmål: Findes der en billig model af de der "små" akustiske som en eksempelvis Ed Sheeran spiller på? Altså størrelsen over en guitarlele men mindre end en standard akustisk.

Tak!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig akustisk - hvad holder?

Indlæg af VilhelmNielsen »

Hvad der er billigt i Danmark, og hvad der er billigt dernede må der være forskel. Måske der er nogle "lokale" mærker, der koster en del mindre.

Men ellers er Blueridge et hæderligt mærke.

Og Cort Earth Mini er umiddelbart den billigste af de små guitarer jeg har set og spillet. Den er faktisk meget god!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig akustisk - hvad holder?

Indlæg af VilhelmNielsen »

Hvad der er billigt i Danmark, og hvad der er billigt dernede må der være forskel. Måske der er nogle "lokale" mærker, der koster en del mindre.

Men ellers er Blueridge et hæderligt mærke.

Og Cort Earth Mini er umiddelbart den billigste af de små guitarer jeg har set og spillet. Den er faktisk meget god!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig akustisk - hvad holder?

Indlæg af Smittefar »

Jeg har altid syntes, at man fik vildt meget for pengene ved de billige Yamaha
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig akustisk - hvad holder?

Indlæg af udepost »

Hvorfor køber du ikke en ordentlig guitar du kan have med hjem? Der er selvfølgelig en del mere at skulle betale, men med kursen lige nu, samt at du efter en periode i udlandet kan tage den med hjem uden at skulle betale told/moms, så er der altså en del at spare. Og butikkerne er meget villige til at handle med de nye guitarer. Den nye D-18 model koster omkring 3k, men jeg fik en tilbudt til 2200,- uden nogle særlige handelsevner. Det er 11k

/Søren

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig akustisk - hvad holder?

Indlæg af Barf »

Jeg holder øje med en Cort Earth Mini og Yamaha. Blueridge-guitarer har jeg også prøvet et par gange, og de har været ganske fine.

Omend det kunne være skønt med en "rigtig" guitar og samtidig spare lidt mønt, så er det på ingen måde relevant. I så fald ville valget stå mellem at tage på ture og opleve en masse spændende ting, som jeg nok ikke får chancen for igen, eller sidde i Melbourne med en guitar, som jeg kan købe når som helst. Begge dele kan desværre ikke lade sig gøre, og her er prioriteringen ganske klar fra min side :)

Tak for tips. Er der flere, så lytter jeg gerne.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig akustisk - hvad holder?

Indlæg af udepost »

Fair nok. Cape Tribulation vil være et godt valg :)

/Søren

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen