"50 watt Plexi" vellyd

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

"50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af munch_30 »

Damn en lækker 50 watt`er "Plexi", og damn det lyder godt i mine ører:

[youtube]h3HBO2NvZ1M[/youtube]
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Sasha »

Ja, vi får jo også at vide adskillige gange i videoen, at "it just sounds fantastic". Så det er godt, at du har hørt efter!

:-)

Jeg ved så ikke lige, hvorfor jeg skulle skille mig af med mine Marshalls og købe en kopi (som sikkert tilmed er dyrere?) af dem istedet? Men sådan er der jo så meget...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Smittefar »

Det er snyd. Pete Thorn kan få alt til at lyde godt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af munch_30 »

@ Smittefar: Ja ! :)

@ Søren. Ja jeg har i den grad hørt efter, hvordan den lyder , og den er bestemt ikke gratis nej.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Sasha »

Man kan jo så - måske lidt retorisk? - spørge sig selv og andre om, hvorfor man skulle ofre 3500$ (som er dén pris, jeg umiddelbart har set) på sådan en Suhr, når man nok ret nemt ville kunne købe en original, ældre Marshall og få den sat i tip-top stand for omkring det halve?

Men helt sikkert en fin forstærker!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af munch_30 »

Ja det kan man klart spørge sig selv om. Det findes der vist rigtigt mange svar på alt efter perspektiv. Jeg postede blot fordi, jeg synes, den lyder svine fedt.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Sasha »

Jo, absolut. Den lyder jo meget som en Marshall... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]Man kan jo så - måske lidt retorisk? - spørge sig selv og andre om, hvorfor man skulle ofre 3500$ (som er dén pris, jeg umiddelbart har set) på sådan en Suhr, når man nok ret nemt ville kunne købe en original, ældre Marshall og få den sat i tip-top stand for omkring det halve?

Men helt sikkert en fin forstærker![/quote]


Mener du seriøst, man kan finde en ældre Marshall og få restaureret den til tip top stand for under $ 2K?

Hvilke modeller ville der i givet fald være tale om? Jeg er selv ved at afsøge markedet, så hvis nogen kan sige noget om Cornell, Blankenship eller andre, der bygger kloner af top kvalitet, så er jeg lutter øre. Jeg kan godt lide Blankenships mulighed med Variac, men damn, den er dyr.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Smittefar »

Her er en 77er til 7500, så er der stadig ret meget tilbage at restaurere for <!-- m --><a class="postlink" href="http://m.dba.dk/guitartop-marshall-jmp- ... shall-jmp- ... 006447064/</a><!-- m -->
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af munch_30 »

He he ...... ja det med priser, hvem der kan og vil restaurere, og til hvilken pris osv.. Det er jo lige det..... Lige så "hypotetisk" er det også om holdbarhed, lyd osv.. er sammenlignelig bagefter.

Jeg vedbliver min latente "naive" begejstring over den fede lyd .........
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Sasha »

Nå, er vi endelig nået til dét punkt, hvor din AC15 ikke kan spille højt nok?

[quote="Nicolai"]

Mener du seriøst, man kan finde en ældre Marshall og få restaureret den til tip top stand for under $ 2K?[/quote]

Ja.

[quote="Nicolai"]
Hvilke modeller ville der i givet fald være tale om? [/quote]

Enhver standard-Marshall - altså den klassiske model med fire indgange og ikke noget med div. "freak" tiltag så som rumklang, boost og deslige. "Artist" modellerne skal man også gå udenom - der stadig har den originale udgangstransformator.

[quote="Smittefar"]Her er en 77er til 7500, så er der stadig ret meget tilbage at restaurere for <!-- m --><a class="postlink" href="http://m.dba.dk/guitartop-marshall-jmp- ... shall-jmp- ... 006447064/</a><!-- m -->[/quote]

Kunne f.eks. være et glimrende bud på sagen.

[quote="munch_30"]Lige så "hypotetisk" er det også om holdbarhed, lyd osv.. er sammenlignelig bagefter.
[/quote]

Ja, det kommer jo helt an på, hvordan tingene bliver lavet. Og jeg kan i dén forbindelse kun sige, at jeg har set (og hørt!) ting, som jeg ville ønske, at jeg ikke havde...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Nicolai »

Nærmere, at jeg gerne vil have en anden lyd.

En Blankenship kan f.eks. tæmmes helt ved til 5 watt (med Variac) hvilket dog stadig vil være mere end nok.

Dog har han også en Custom 45- næsten samme amp: dog ét imput, mere gain i preamp og så mastervolume.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Sasha »

Men hvordan er det nu: Spiller du ikke stadig mest/kun hjemme i lejligheden?

I så fald ville den eneste Marshall, jeg ville kigge på, være deres JTM-1.

Edit: Nu talte jeg kun om Marshall-modeller. De andre kender jeg ikke meget til. Dog har jeg rent faktisk prøvet den dér Blankenship. Og jeg kan da sige, at når den er skruet ned til 5 watt, er glansen i dén grad forlængst gået af Skt. Gertrud...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]Men hvordan er det nu: Spiller du ikke stadig mest/kun hjemme i lejligheden?

I så fald ville den eneste Marshall, jeg ville kigge på, være deres JTM-1.

Edit: Nu talte jeg kun om Marshall-modeller. De andre kender jeg ikke meget til. Dog har jeg rent faktisk prøvet den dér Blankenship. Og jeg kan da sige, at når den er skruet ned til 5 watt, er glansen i dén grad forlængst gået af Skt. Gertrud...[/quote]

Sådan vil det jo altid være, med forstærkere der "tæmmes" meget... Du vil sikkert sige det samme om min Vox, når den er dæmpet, men jeg synes, det lyder fint. Hvor har du prøvet Blankenship'en henne- de er jo ikke så alm. her i landet. Kan ske det var udenlands? Og har det Variplex eller Custom 45?


Edit: Og det er et rækkehus nu, det har hjulpet lidt på det, men selvf. ikke noget øvning uden attenuator (hvis den altså skal knække sig)...
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Sasha »

Ja, og det er da også derfor, at det i mine øjne er direkte tåbeligt at købe sig en forstærker på 45-100 watt, når man allerede står med dét problem, at ens Vox AC15 med eftermonteret mastervolume og sager spiller alt for højt til de rammer, man har. Derfor anbefaler jeg dig netop det eneste produkt - som tilmed lyder ret godt - jeg kan komme i tanker om, der vil kunne give dig en fed "Marshall-lyd" ved nogenlunde dét niveau, som er relevant for dig. Man kan mene, at det er dyrt for 1 watt. Jovist. Men den er trods alt ikke så dyrt som en 45-100 watts top, renoevering af denne, tilhørende kabinet samt derefter alverdens mere eller mindre farverige bud på at få dæmpet dennes meget kraftige volume.

Nogen havde slæbt sådan en Blankenship med på ét af Vintageshow´ene i Svendborg for nogle år siden. Jeg kan ikke huske, hvilken konkret model, der var tale om. Men heri ligger måske også implicit, at jeg ikke har ligget søvnløs lige siden ved tanken om den..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Lasse H »

Må indrømme, at lige netop JTM-1 overraskede mig helt vildt på den positive måde.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Nicolai »

Har lige tjekket Cornell plexi 7:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dc-developments.com/cornell_ ... mbo.htm</a><!-- m -->

Hi input.
Volume.
Tone.
Edge.

Switch:
Power A-B-C-D
Mains (On/Off).

Valve Complement:
ECC83 (x2)
EL84 (x1)

Output:
A - 7 watts
B - 2 watts
C - 1/4 watt
D - 0.05 watt Single ended class A Cathode bias

Supplied with one 10 inch Celestion Vintage speaker or one 12 inch speaker

1/4 Watt- Det må da være "der henad", eller måske snarere: "der nedad..."

Edit: og kvaliteten af stumperne i JTM-1, hvis det er "typisk nyere Marshall", er vel ikke den bedste?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Rasmus »

Jeg synes den der Suhr Dims lyder topfedt. Jeg kan godt li' 50w Marshalls', men 100W lyder altså også fedt selvom det er knaldhamrende højt.

Jeg prøvede for nylig Mika Vandborgs JTM-1. Den lød ganske fint! Så fuck da om den er bygget af printplade og blyfrit loddetin, og hvis det er den der crankede Marshall lyd man gerne vil have, så er den da til at have med at gøre ved et rimeligt lydniveau.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]Har lige tjekket Cornell plexi 7:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dc-developments.com/cornell_ ... mbo.htm</a><!-- m -->

Hi input.
Volume.
Tone.
Edge.

Switch:
Power A-B-C-D
Mains (On/Off).

Valve Complement:
ECC83 (x2)
EL84 (x1)

Output:
A - 7 watts
B - 2 watts
C - 1/4 watt
D - 0.05 watt Single ended class A Cathode bias

Supplied with one 10 inch Celestion Vintage speaker or one 12 inch speaker

1/4 Watt- Det må da være "der henad", eller måske snarere: "der nedad..."

Edit: og kvaliteten af stumperne i JTM-1, hvis det er "typisk nyere Marshall", er vel ikke den bedste?[/quote]

Ja, så har man da et helt klart billede af, hvordan sådan en Cornell lyder.

Jeg kan kun sige, at jeg går rundt og overvejer, om jeg skulle ha´ mig sådan en JTM-1.

Og jeg har endda kun kigget på Mika Vandborgs JTM-1... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: "50 watt Plexi" vellyd

Indlæg af Nicolai »

Hvor køber man dem? Kan ikke finde dem i 4sound? Eller hos Thomann... eller Akustikken...
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen