Et nyt guitarprojekt - den spæde start.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Et nyt guitarprojekt - den spæde start.

Indlæg af GuitaRasmus »

Efter flere års søgen efter en Yamaha Wes Borland, forgæves, har jeg måttet indse at den nok ikke dukker op - men det er måske held i uheld for så kan jeg til gengæld få lavet en spade nøjagtigt som jeg gerne vil. Som nogen af jer måske kan huske, lavede jeg en "Shreddertele" med tilhørende bygge-blog her på forummet for en 5-6 år siden, og jeg vil gøre det samme med denne.

Ideen er følgende:

En semihollow (måske lige så meget chambered, som hollow) guitar, med 25.5" mensur (som jeg er kæmpe fan af, og er nærmest umuligt at opdrive på semihollows, Starcasteren undtaget), og splitbare humbuckers, samt GK-synth pickup indbygget (jeg er helt solgt på de muligheder guitar synth giver, efter at have købt en Roland GR-55 for et halvt års tid siden).

Konstruktion:
Flat top med mahogni (evt. ask, alt efter hvad jeg kan skaffe) krop.
Birdseye ahorn hals, med ibenholt gribebræt og binding (er bestilt hos Warmoth)
Krop med binding, samt binding på F-hullerne

Det bliver lidt af en udfordring, eftersom det er første gang jeg bygger en semihollow, laver bindings og f-huller. Jeg er ret spændt på dette projekt, og glæder mig til at komme igang. :)

Her er arbejdstegningen:

Billede

Lad mig endeligt høre input, ideer osv. :) Der går nok et par uger inden jeg rigtigt kommer igang, da jeg lige skal have materialer hjem.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et nyt guitarprojekt - den spæde start.

Indlæg af Telemaster »

Fedt! Pas nu bare, at du ikke ender med en guitar, der "kan alt". Det kunne nemlig ligne dig ;-) Guitarer, der "kan alt", har det bare med at være hverken fugl eller fisk, og ender derfor ret ofte med at ryge i skammekrogen efter ret kort tid. Men jeg glæder mig til at følge med i processen!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Et nyt guitarprojekt - den spæde start.

Indlæg af Knuddi »

Lyder spændende - glæder mig til at se en masse billeder.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et nyt guitarprojekt - den spæde start.

Indlæg af Odgaard »

Spændende! Hvor store 'chambers', eller hvad vi skal kalde det, har du tænkt dig at lave?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et nyt guitarprojekt - den spæde start.

Indlæg af Smittefar »

Spændende spændende

Jeg synes det øverste horn? (hedder det det?) har en ret kluntet form på tegningen. Er det bare tegnet lidt hurtigt, eller er det den endelige form.

Det lyder til at kunne blive til en rigtig fed guitar.
Modded guitars were crap right out of the factory

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Et nyt guitarprojekt - den spæde start.

Indlæg af Madmax25 »

Fedt fedt! Din Shreddertele tråd var min favorittråd her på sitet, måske endda nogensinde :-) Jeg ser meget frem til at følge udviklingen af denne guitar og høre om de nye udfordringer der alt andet lige må opstå ved konstruktionen af en hollow body fremfor en solid body.

Jeg tror dog ligesom Telemaster ikke at det bliver en guitar du beholder ret længe, fordi den bliver en "jack of all trades, master of none", men så er der måske et forummedlem som får en GuitaRasmus original... ;-)

Jeg er ligeledes enig med Smittefar vedr. udformningen på det øverste horn, men kan efter en hurtig google søgning se, at det er sådan en Yamaha Wes Borland ser ud. Smag og behag.

Har du iøvrigt bemærket, at Boss lige har annonceret et nyt GK-interface i deres GP-10?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Et nyt guitarprojekt - den spæde start.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]... med 25.5" mensur (som jeg er kæmpe fan af, og er nærmest umuligt at opdrive på semihollows, Starcasteren undtaget) ... [/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://duesenberg.de/en/guitars/hollowb ... rs/hollowb ... er-tv.html</a><!-- m -->

De sidste 0.1" får du gratis med oveni hatten :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen