THD "Red Hot Plates", Marshalls mm.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: THD "Red Hot Plates", Marshalls mm.

Indlæg af efrandsen »

Det er Orange Thunderverb 200, mener jeg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: THD "Red Hot Plates", Marshalls mm.

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Joh, men det er vist næppe nogen overdrivelse at påstå, at det var Jim, der "galloped home to fame and fortune"... :-)

Man skal aldrig undervurdere betydningen af en pæn kasse!

:-)[/quote]

Man skal ikke undervurdere betydning af penge og et sted at sælge fra...

Højttalertypen er vel rimeligt ligegyldig, den sidder alligevel i en kasse og kan ikke høres. Bare de er små nok og kan tåle belastningen.

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: THD "Red Hot Plates", Marshalls mm.

Indlæg af Frost »

[quote="MacG"] Højttalertypen er vel rimeligt ligegyldig, den sidder alligevel i en kasse og kan ikke høres. Bare de er små nok og kan tåle belastningen.[/quote]

Det er jeg helt enig i, og som jeg husker det, var enhederne i Hot Spots en 5" fuldtone, som tålte en belastning på ca. 50W (Et HotSpot kabinet indeholdte 2x5", og var (vistnok) opgivet til 100W.)
Man kan også hævde, at de højtaler, der er vist i det oprindelige link, synes at "have mere motor" end membran, og det er jo lidt i tråd med Weber attenuatorer, hvor selve højtalermotoren (svingspole og magnetsystem) er en af nøglekomponenterne i foretagenet

Så tilbage står at finde en lille fuldtone med rimelig belastbarhed, alt afhængig af hvor mange watt man skal kunne håndtere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen