2 strømforsyninger til Pedaltrain PRO - hvilke?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

2 strømforsyninger til Pedaltrain PRO - hvilke?

Indlæg af itsaysvuff »

Hej alle sammen,

Jeg rykker en vægtklasse op og skal have en Pedaltrain Pro.. Lige nu bruger jeg en pedaltrain 2 og har en voodoo lab pedal power 2 under - den bliver sat under Pedaltrain Pro'en, MEN....

Jeg har to spørgsmål:

1. jeg skal have to strømforsyninger til det nye board - ved I om det er muligt at sætte to strømforsyninger under pro-modellen?

2. Hvilken ekstra strømforsyning skal jeg have? Den ekstra strømforsyning kunne hjælpe mig til at få mere styr på mine eksterne strømforsyninger.. Har lige nu 4 stik til boardet. Jeg har én til Voodoo Lab'en, én til strymon flint, én til memory man (big box) og én til Pog (big box).. Det kunne være fedt at få dem udryddet, så det bare var to store strømforsyninger der stod for det hele! Jeg er også altid lidt bange for at de små strømforsyninger går i stykker - for så er jeg på den :)
Mit board kommer til at se sådan her ud (måske 1-2 flere) - Vintage FX Riot Fuzz -> Reuss RF-1 RSH -> Korg Pitchblack Tuner -> EHX HG nano -> Analogman KOT -> Analogman Tubescreamer -> Keeley Rat -> EHX Freeze -> Strymon Flint -> EHX Memory Man -> EHX POG -> Death By Audio Kill Kill Filter

Det ville være en kæmpe hjælp at få svar på det her :) Jeg skal på en større tour med mit band - vi snakker 50-60 koncerter i sensommer og efterår i ind- og udland.. Der kunne det være fedt at der var så få ledninger som overhovedet muligt :)

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 strømforsyninger til Pedaltrain PRO - hvilke?

Indlæg af thomasrytter »

Der kan sagtens være to under, du kan se nogle guides på pedaltrains youtubekanal til hvordan du sætter dem op.

Når det så er sagt, er du så sikker på at du ikke kan trække det hele med din nuværende PSU og så et daisychain kabel til de pedaler, der ikke suger så meget strøm?

Den seje løsning ville selvfølgelig være, at du satte en PedalPower Mondo under, så burde du i hvert fald være dækket ind.

Jeg selv er også i gang med en ombygning. Har købt et Pedaltrain3 board, og monterer to strømforsyninger under det - en PP2+ og en Pedal Power digital, da jeg har et par pedaler, der suger godt med strøm i kæden - bl.a. en Timefactor.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 strømforsyninger til Pedaltrain PRO - hvilke?

Indlæg af itsaysvuff »

Hej Thomas, tak for svaret - den der mondo kendte jeg ikke

Jeg kan ikke finde nogle videoer hvor de viser hvordan man sætter to strømforsyninger under? Jeg skal bare være helt sikker på at der er plads..

Jeg tjekker lige hvad mine pedaler tager præcist af strøm - så er det måske også lidt nemmere at give mig råd..

Jeg ved ikke om man kan daisy chaine med en pedal power 2 - hvordan ville du gøre det? Jeg har aldrig gjort det - skal man så tage et 18v udtag og tage en dobbeltledning ud til to 9v pedaler? Støjer det ikke vildt meget? Og hvor kan man få de stik?

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 strømforsyninger til Pedaltrain PRO - hvilke?

Indlæg af thomasrytter »

Her er der en PP2+ der bliver monteret under et Pedaltrain pro:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Der skulle vel ikke være noget i vejen for, at en tilsvarende monteres i den anden side - manden nævner det også omkring 2:30.

Du kan lave en Daisy Chain ved at tage et ganske normalt udtag fra din PSU (Det kan jo så enten være et 100 ma eller et 250 ma udtag på PP2+) og så sætte fx sådan en fætter her i:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/the_sssnake_dc ... dc5.htm</a><!-- m -->

Du skal kigge på, hvor mange ma dine pedaler sluger. De overskydende kan så i princippet sendes videre til en ny pedal, osv. Hvis det giver mening. Der findes forskellige steder på nettet oversigter over hvor meget strøm den enkelte pedal bruger. Fx. her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://stinkfoot.se/power-list">http:// ... er-list</a><!-- m -->

Ang. støj, så er det ikke noget jeg har oplevet. Men du mister selvfølgelig lidt ideen ved at have en strømforsyning med isolerede udgange.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 strømforsyninger til Pedaltrain PRO - hvilke?

Indlæg af thomasrytter »

Ok, havde lige overset at en Memory Man bruger 24v DC. Sygt nok. Der findes vist nogle kabler, der kan lave to 12v udtag til et 24v, men det er jeg ikke så meget inde i, må jeg indrømme.

Edit: Det må så være sådan et her, du skal have fat i til din MM: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/voodoo_lab_vol ... oo_lab_vol ... _18_24.htm</a><!-- m -->

Din Memory Man vil altså besætte begge 250 ma outputs. Så vil du skulle have fat på en strømforsyning mere (Evt. en PP2+ til) da din POG bruger 180 ma.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: 2 strømforsyninger til Pedaltrain PRO - hvilke?

Indlæg af fortytwo »

Daisy chain er et No-Go, hvis man vil ha' orden på sin strøm!
Det er noget fanden har skabt, som amatørmusikere ikke engang bør bruge..

Ovenstående er min meget farvede holdning til emnet, som jeg har fået pga. mit job.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 strømforsyninger til Pedaltrain PRO - hvilke?

Indlæg af itsaysvuff »

Ja, ligesom Esben siger er det sgu også det jeg altid har hørt.. Og jeg vil gerne have det helt stramt så der ikke er noget pis..

Hvad vil du foreslå Esben? Hvad synes du jeg skal investere i? Udover POG, memory man og Strymon tager de andre standard 9 volt og kræver ikke særlig meget i mA - kun Holy Grail nano, men den har jeg til et af de udtag der giver mere mA saft..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: 2 strømforsyninger til Pedaltrain PRO - hvilke?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg har en VoodooLab Digital PSU til de lidt mere saftkrævende pedaler, tjek eventuelt om den kan hjælpe med dit behov. :-)
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen